Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چابهار- ايرنا- سرپرست فرمانداري شهرستان ويژه چابهار گفت: بنادر(شهيد بهشتي و شهيد کلانتري) و منطقه آزاد چابهار دو بال توسعه پايدار و آباداني استان محروم اما با ظرفيت سيستان وبلوچستان هستند.

غلامرضا مجيدي روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: چابهار به عنوان شهر اقتصادي و تجاري و متصل به آب هاي اقيانوس هند ظرفيت هاي بي نظيري در حوزه تجارت، ترانزيت و اقتصاد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: دولت با راه اندازي منطقه آزاد چابهار در 25 سال گذشته توانست نقش مهمي در توسعه و آباداني اين منطقه ايفا کند.
وي افزود: ساخت بندر شهيد کلانتري و بندر شهيد بهشتي با ظرفيت تخليه و بارگيري هشت و نيم ميليون تن کالا يک فرصت بي بديل براي حضور سرمايه گذاران و ايجاد اشتغال براي مردم اين منطقه و سيستان و بلوچستان است.
وي بيان کرد: در نظر گرفتن معافيت هاي مالياتي 20 ساله و معافيت هاي گمرکي براي سرمايه گذاران منطقه آزاد چابهار در ورود ماشين الات نقش مهمي در رونق توليد، کسب و کار و صادرات محصولات ايراني دارد.
سرپرست فرمانداري شهرستان ويژه چابهار ادامه داد: چابهار علاوه بر بندر و منطقه آزاد ظرفيت هاي خوبي براي جابجايي کالا و مسافر در مرز ريمدان دارد که مي تواند به توسعه روابط ايران و پاکستان و اشتغال افراد بومي منجر شود.
مجيدي خواستار توجه بيشتر به زيرساخت هاي مرز ريمدان از جمله ساخت جاده ترانزيتي با بيش از 50 کيلومتر طول، توسعه بازارچه مرز، حل مشکلات آبرساني، اينترنت و جذب نيروي انساني و تکميل چارت اداري مرز ريمدان شد.
وي گفت: چابهار 11 بندر صيادي، 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قايق صيادي با بيش از 25 هزار صياد دارد که لازم است به منظور توسعه فعاليتهاي صيد و صيادي و ايجاد اشتغال بيشتر مجوز تردد و صيد براي بيش از چهار هزار فروند شناور صيادي ديگر صادر شود.
وي تصريح کرد: چابهار با مشکلات فراواني در زمينه بي آبي، خشکسالي، نبود زيرساخت هاي برق، راه، طرح هادي و کمبود امکانات آموزشي و بهداشتي رو به رو است که براي رفع اين مشکلات تامين بودجه هاي لازم ضروري و نياز است.
وي تسريع در آغاز عمليات اجرايي بيمارستان 540 تختخوابي چابهار را خواستار شد و خاطر نشان کرد: با احداث اين بيمارستان بسياري از مشکلات در حوزه بهداشت ودرمان مرتفع خواهد شد.
3043 **6081
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کار اصلی دانشگاه‌ها و مدارس با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای استان تربیت نیروی انسانی متخصص برای توسعه و آینده سیستان و بلوچستان است.

محمد کرمی امروز جمعه در نشست شورای اجتماعی استان اظهار کرد: در شرایطی که همه قدرت‌های جهانی سعی در ایجاد خلل در روند توسعه منطقه دارند اگر به خداوند متعال متکی شویم قطعاً بر همه این توطئه‌ها غلبه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مباحث آموزشی و آینده نگری مدارس و دانشگاهها نقش مستقیم و اثرگذاری در توسعه یک کشور دارد و اساس کار در حوزه فرهنگ از آموزش و پرورش نشات می‌گیرد.

 کرمی افزود: همه مجموعه‌ها وظیفه دارند پای کار آموزش و پرورش باشند چرا که این نهاد مهم زیرساخت اصلی سایر دستگاه‌ها محسوب می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نهاد خانواده و آموزش و پرورش باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند چرا که اگر تربیت این دو نهاد با یکدیگر مغایرت داشته باشد فرزند ما دچار دوگانگی خواهد شد.

کرمی خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در استان رخ داده به طوری که تاکنون ۵ هزار نفر در حوزه اقتصاد دیجیتال آموزش دیدند که این اقتصاد دیجیتال می‌تواند موجب افزایش تولید و صادرات استان گردد.

وی تصریح کرد: امروز در یک جنگ شناختی همه جانبه قرار داریم و دشمن در فضای مجازی به دنبال اشغال و هدایت ذهن‌ها و یاس و ناامیدی است؛ در این زمینه ساختن ذهن‌ها کار بسیار مهم و مسئولیتی سنگین است چرا اگر اذهان دچار آسیب شوند دیگر قابل جبران نخواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه مبانی نظری موجود در قرآن بسیار قوی است و همه تئوری‌ها و تحلیل‌های موجود از طرف دشمن را خنثی خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود