Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتظران مهدی موعود(عج) در سراسر استان ایلام نیمه شعبان را جشن گرفتند. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ استانها ایلام نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، در طول ایام سال و هرچهارشنبه مردم استان ایلام از شهر و روستا با پای برهنه و دستانی رو به آسمان با ذکر به خانه تکانی دل از زنگار معاصی و گناهان میآیند و از سرچشمه امید وآرامش توشه هفتگی بر می چینند و این رسم قدیمی همه ی منتظران بهار در ایلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این چهارشنبه با چهارشنبه‌های دیگر بسیار فرق دارد، این چهارشنبه نسیم فتح و پیروزى ز گلزار گل نرگس  به مشام می‌رسد و صبا بر صحن باغستان سرود مهر میخواند ، نسیم فتح و پیروزى ز گلزار گل نرگس می‌آید و صبا بر صحن باغستان سرود مهر میخواند و گلدسته‌های سربفلک کشیده و گنبد طلایی مسجد صاحب‌الزمان(عج) ایلام دل هر عاشق را می‌رباید و او را به‌سوی خود فرامی‌خواند، و خستگی را از تن و جان‌ و دل زوارش می‌زداید.

برای همراهی با خیل عظیم عاشقان که از ستاره کام می‏گیرند ز دیدار گل نرگس به میانشان رفتیم تا بیان دلتنگی ها عاشقان ظهورش وظیفه اطلاع‌رسانی را به انجام رسانیم تا شاید ما هم با زائران عاشق بگوئیم،  با ظهور توای تمام خوبی‌ها، شیشه‌ی عمر انتظار می‌شکند.

مادری بنام یزدانی که با پای‌ برهنه از ابتدای خیابان صاحب‌الزمان (عج) با دستانی رو به دعا در تردد است در گفت‌ و گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: هرهفته به مراسم مسجد صاحب‌الزمان (عج) ایلام میآیم و درد های دلم را با امام زمان (عج) می‌گویم و خواسته‌هایم را از او می‌خواهم که درد دل بی‌کسان را مرهم می‌نهد.

وی که به زبان محلی کردی صحبت می‌کنند، می‌گوید: من از این مسجد که به نام صاحب‌الزمان (عج) است مرادم را گرفته‌ام و امروز که نیمه شعبان است حضور در این مسجد صفای دیگری دارد و امید دارم که امیدم را ناامید نکند.

وی از دعاهایش می‌گوید که سلامتی رهبری، سلامتی مردم ایران و حفظ دولت‌مردان بخصوص آقای خامنه‌ای همواره ورد زبانم است.

بانوی دیگر که خود را یوسف زاده معرفی کرد در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: مراسم معنوی مسجد صاحب‌الزمان (عج) هر چهارشنبه بدون استثنا در باد و باران و حتی در دوران جنگ به‌رغم بمباران شهر ایلام انجام و خیل عظیم مشتاقان حضرت حجت در این مراسم حضور دارند اما امروز به مناسبت نیمه شعبان علاوه بر مراسم دعا و نیایش برنامه‌های متنوع و شاد دینی نیز برگزار است.

وی گفت: امروز جشن میلاد حضرت حجت همه دردمندان برای گرفتن حاجت به خانه او آمده‌اند تا درمان دردهایشان را از او بگیرند.

وی گفت بیمارانی که شاید با هزاران امید و چشمانی اشک‌آلود برای شفای خود و تمام بیماران به مسجد صاحب الزمان ایلام می آیند تا به مادرش حضرت زهرا (س) به آرزوهایشان رسند

وی می‌گویدآرزو دارم این روزها محتاج به دعای حضرتش هستیم و تحت زعامت حضرتش و سلامتی مقام معظم رهبری سال‌های آتی نیمه شعبان را جشن بگیریم.

گفتن و نوشتن از مراسم پرشور و معنوی نیمه شعبان در مسجد صاحب‌الزمان (عج) ایلام، ایستگاه‌های صلواتی، پخش شربت و شرینی، دعا و نیایش و راز و نیاز نیازمند وقت و زمان است و قلم و بیان خبرگزاری تسنیم در ایلام را یاری انعکاس نیست. اما آب دریا را گر نتوان نوشید به قدر تشنگی باید چشید.

انتهای پیام/ ت

R7718/P1336/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت موعود شمخانی تایید شد

به گزارش خبرآنلاین، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با برنا خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900707

دیگر خبرها

  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • جام حذفی| گربه سیاه پرسپولیس را در اراک کُشت/ صعود رویایی آلومینیوم در بازی که 19 گل داشت!
  • گل اول تراکتور و ذوب آهن + فیلم
  • موقعیت سوزی تراکتور در نیمه اول دیدار با ذوب آهن
  • (عکس) اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • عکسی از اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش