Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-روزنامه کیهان در باره خطرات امنیتی تلگرام نوشت: شاید مهم‌ترین خطر پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام، دسترسی آنها به داده‌های کلان کاربران یک کشور باشد.

با توجه به اینکه بیش از 60 درصد کاربران تلگرام را ایرانیان تشکیل می‌دهند و نیز جابه‌جایی روزانه حدود 15 میلیارد پیام در این پیام‌رسان، سهم محتوای فارسی قابل توجهی در حال ذخیره شدن توسط تلگرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حجم عظیم داده برای سازمان‌ها و موسسات تحلیل و پردازش محتوا بسیار قابل توجه خواهد بود.

یکی از منابع مهم تامین مالی شرکت‌های پیام رسان و نیز شبکه‌های اجتماعی، در اختیار قرار دادن نتایج تحلیل‌های حاصل از کلان داده خود به سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های تحلیل محتواست.

تحلیل این کلان داده‌ها در ابعاد ملی می‌تواند اطلاعات گسترده‌ای را درخصوص آسیب‌پذیری‌های کشور در اختیار مراجع بیگانه و دولت‌های متخاصم قرار دهد. به عنوان مثال سبک زندگی ایرانیان از لحاظ ساعت خواب و بیداری، اوقات فراغت، برنامه غذایی، ارتباطات خانوادگی و دوستان، رسمی و غیررسمی، مکان‌های محبوب و پر رفت و آمد برخی از مواردی است که با تحلیل سوابق فعالیت 40 میلیون کاربر به راحتی قابل استخراج است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به قطعی پیام‌رسان‌های داخلی بیان کرد: تلاش‌مان این است که با حمایت از پیام‌رسان‌ها خدمت بهتری به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: اختلال طبیعی است اما تکرارش غیرطبیعی است، اگر منجر به ضرر به مردم شده باشد باید جبران کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!
  • واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد
  • ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب خواهد شد | پوشش فیبر نوری؛ بیش از ۷ میلیون خانوار
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • (ویدیو) افشاگری مالک تلگرام درباره جاسوسی از کاربران
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد