Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-09@02:26:41 GMT

همه چیز درباره طرح ترافیک جدید در سال 97

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۶۸۹۴

همه چیز درباره طرح ترافیک جدید در سال 97

طرح ترافیک ۹۷ از ۱۵ اردیبهشت اجرا خواهد شد و این در حالی است که فروش روزانه طرح لغو شده و متقاضیان باید پایان هر هفته اقدام به خرید مجوز طرح کنند.
به گزارش صدای ایران از تسنیم، طرح ترافیک 97 از 15 اردیبهشت اجرا خواهد شد و فقط دارندگان طرح می‌توانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند.
به‌گفته پورسیدآقایی، سال گذشته 129 هزار خودرو وارد طرح ترافیک شدند و امسال با تلاش‌های بسیار این رقم به 103 هزار خودرو کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پایان کار نصب دوربین‌های خروج خبر داد و گفت: دقت دوربین‌های ورود هم تست شده است و نرم‌افزارهای جدیدی برای تغییر نحوه ثبت اطلاعات لحاظ شده است.
پورسیدآقایی آینده طرح ترافیک جدید را آینده‌ای روشن دانست و گفت: این طرح مورد تأیید شورای شهر، شورای ترافیک، وزارت کشور، فرمانداری، استانداری و پلیس راهور است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام آمادگی برای اجرای این طرح گفت: کد‌های جریمه تست شده‌اند، همچنین تمام سهمیه‌ها ابلاغ شده است و برای اجرای طرح در سطح شهر مشکلی نداریم.
وی درباره نحوه تردد ساکنین محدوده طرح ترافیک در طرح جدید گفت: برای ساکنین محدوده طرح ترافیک تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است و برهمین اساس به‌زودی فراخوانی انجام خواهد شد تا ساکنین این محدوده نسبت به ثبت اطلاعات ملکی خود در سامانه اقدام کنند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه "از ساکنین درخواست خواهد شد تا مدارک سکونت، کدپستی و... را وارد سامانه کرده و در ادامه خواهیم خواست که اصل مدارک سکونتی را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه دهند"، گفت: چراکه قرار است مکانیزمی برای شناسایی این افراد در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: برای ساکنین محدوده طرح ترافیک تصمیماتی اتخاذ شده به‌گونه‌ای که این افراد تا قبل از ساعت 8:30 می‌توانند از محدوده خارج و بعد از ساعت 17 می‌توانند وارد محدوده شوند و از پرداخت عوارض هم در این ساعات معاف هستند.
پورسیدآقایی در پاسخ به سؤالاتی در خصوص سناریوهای مختلف برای ساکنین طرح ترافیک ادامه داد: اگر کسی محل زندگی و محل کارش داخل طرح باشد این بدین معنا نیست که می‌تواند با خودروی شخصی تردد کند، چرا که اگر چندبار در دوربین‌ها رصد شود، عوارض تردد وی محاسبه می‌شود.
معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این‌که "امتیاز خاصی برای کسی که محل سکونت و کارش در داخل طرح است، قائل نیستیم"، افزود: اطلاعات خودروهای ساکنین محدوده، در دوربین‌های خروج ثبت می‌شود و شماره پلاک را در سیستم داریم و اگر پلاک خودرو به‌صورت مداوم در دوربین‌های مختلف داخل محدوده طرح رصد و ثبت شود این افراد هم باید عوارض پرداخت کنند.
پورسیدآقایی با ابراز اینکه اگر کسی محل زندگی‌اش خارج از طرح باشد اما محل کارش در محدوده طرح ترافیک باشد و بخواهد با خودرو شخصی تردد کند باید به‌مانند همه، عوارض آلایندگی و تردد را پرداخت کند، گفت: اما حالا عده‌ای ساکن در محدوده طرح هستند و محل کار آنان خارج از محدوده طرح است که بر این اساس تنها تا ساعت 8:30 صبح اجازه دارند از طرح خارج شوند نه اینکه در محدوده تردد چرخشی داشته باشند.
پورسیدآقایی گفت: در این سامانه مشخصات خودرو ساکنان در محدوده طرح ترافیک در سرور ثبت می‌شود و دوربین‌ها خروج این خودروها را از ساعت 6:30 تا ساعت 8:30 و ورود آن را بعد از ساعت 17 مجاز می‌دانند.
معاون شهردار تهران در خاتمه همچنین خاطرنشان کرد: اگر ساکنین داخل محدوده قبل از ساعت 8:30 صبح خارج شوند اما در میانه روز بازگردند، ضریب نیم اواسط روز را باید پرداخت کنند.
به گزارش تسنیم، هزینه ورود به محدوده طرح پس از ساعت 10 صبح و خروج قبل از ساعت 16 برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر 13 هزار و 400 تومان و برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی 16 هزار و 800 تومان خواهد بود.
هزینه ورود به محدوده طرح پیش از ساعت 10 صبح و خروج قبل از ساعت 16 برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر 19 هزار و 200 تومان و برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی 24 هزار تومان خواهد بود.
هزینه ورود به محدوده طرح پیش از ساعت 10 صبح و خروج پس از ساعت 16 برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر 28 هزار و 800 تومان و برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی 36 هزار تومان خواهد بود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار سرمایه در طول دو ماه اخیر یک روند صعودی را به خود گرفته که موفق شده است در دو ماه اخیر شاخص کل چیزی حدود ۲۰۰ هزار واحد رشد را ثبت کند و سه ریز موج صعودی را شاهد بودیم و به نظر می‌رسید محدوده حمایتی فعلی که تقاطع یک خط روند صعودی داینامیک است و همچنین ترما ۳۴ کندلی می‌تواند نقطه برگشت بازار رو به بالا باشد.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بازار نیاز به محرک و اخبار بنیادی دارد تا بتواند دوباره در مسیر صعودی و سقف تاریخی خود در ماه‌های آینده پیش از فصل مجامع حرکت کند خوش بین هستم این اتفاق در دو الی سه ماه آینده خواهد افتاد و ما شاهد حرکت دوباره و رسیدن شاخص کل به محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خواهیم بود.

میرزایی در رابطه با شاخص کل هم وزن هم اظهار کرد: تا حدی زیادی میان این شاخص با شاخص کل بورس همبستگی وجود دارد. شاخص کل هم وزن فعلا بعد از حرکت‌های صعودی خود در فاز اصلاح موقت بوده هرچند در برابر ریزش در حال مقاومت است، اما انتطار می‌رود در طول هفته‌های آینده شاهد شکست محدوده مقاومتی استاتیک در حوالی ۷۸۰ هزار واحدی باشیم فکر می‌کنم این موضوع هم در هفته‌های آینده رخ دهد و شاخص کل هم وزن که برای سهم‌های کوچک بازار است بتواند حرکت صعودی را داشته باشد هرچند انتطار می‌رود اقبال بازار در موج بعدی صعودی بیشتر به سمت سهم‌های بزرگ باشد.

او افزود: خوش بینی‌هایی در رابطه با افزایش نرخ دلار نیمایی و به دنبال آن فروش شرکت‌های بزرگ وجود دارد همچنین در رابطه با گروه خودرویی دو نماد بزرگ این دو گروه احتمال این که اخبار مثبتی داشته باشند و کمک به حرکت بازار کنند زیاد است به همین دلایل انتظار داریم شاخص کل هم وزن پشت سر شاخص کل حرکت کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • تصمیم جدید پلیس برای جاده چالوس
  • جاده چالوس فردا یک طرفه می‌شود
  • فعالیت۱۶ محدوده معدنی در مجتمع سنگان خواف
  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • هشدار هواشناسی به رانندگان: جاده‌ های ۱۱ استان بارانی است
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم