Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@17:25:37 GMT

تداوم وزش تندباد در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۷۰۱۴

سرعت تندباد که از سه روز پیش آغاز شده به حدود 100 کیلومتر بر ساعت رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزش باد موجب گرد و خاک و کاهش دید شده است. غلظت ذرات معلق در هوای زابل حدود ۳ برابر شرایط بحرانی و ۹ برابر حد استاندار است.  وزش باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان تا فردا تداوم دارد.   ورود سامانه بارشی جدید به کشور
­در همین حال سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدیدی خبر داد که  همه نیمه غربی کشور را فراخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، سامانه بارشی وارد کشور شده است و کل نیمه غربی کشور را دربرمی گیرد و در مناطقی از شمال غرب و غرب از جمله زاگرس، مرکز و ارتفاعات البرز بارش ها را تقویت می کند و به وزش باد و رگبار و رعد و برق منجر می شود.
 بارش ها امروز در بخش هایی از آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، کردستان، همدان و بخش های جنوبی استان مرکزی، نیمه غربی استان اصفهان، بخش هایی از استان لرستان، ارتفاعات البرز و بخش هایی از استان مازندران و شرق استان گیلان شدت بیشتری خواهد داشت.
 شدت بارش ها به حدی است که احتمال آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب و طغیان رودخانه پیش بینی میشود.
برای امروز و فردا در بخش هایی از مرکز و شرق کشور نیز شرایط ناپایداری داریم از جمله در غرب استان یزد و بخش هایی از استان کرمان و به خصوص در غرب استان یزد بارش ها شدت بیشتری دارد.
در نیمه شرقی و جنوب شرقی نیز وزش باد نسبتا شدیدی داریم و در بخش هایی از استان یزد و کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، خیزش گرد و غبار را به همراه دارد به خصوص در نواحی شمالی استان سیستان و بلوچستان، منطقه زابل از شدت بیشتری دارد و آب های خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.
امروز آسمان تهران نیمه ابری است و احتمال رشد ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات را به همراه دارد و دمای تهران در بالاترین درجه به 26 درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: این سامانه امروز عمدتا موجب افزایش ابر در استان خواهد شد، اما احتمال بعضی رگبار‌های پراکنده در مناطقی از نوار جنوب استان وجود دارد. 
رضا مرادی افزود: این سامانه از فردا چهارشنبه تا انتهای هفته در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان خواهد شد. مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.
معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: روند افزایش دمای هوا تا صبح فردا چهارشنبه تداوم خواهد داشت، اما پس از آن دمای هوا روند کاهشی پیدا خواهد کرد و این روند کاهشی در دمای شبانه تا روز یکشنبه هفته آتی تداوم خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • گزارش هواشناسی ۱۱ اردیبهشت؛ تداوم بارش در استان‌های غربی کشور
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان