Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول حاکی از آن است طی سال های آینده کشورهای واردکننده نفت در خاورمیانه و آسیای مرکزی بر رقبای صادرکننده شان پیشی خواهند گرفت.

در این گزارش که روز چهارشنبه و در مورد کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا، افغانستان و پاکستان منتشر شد، پیش بینی شده است صادرکنندگان نفت با رشدی ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصدی در ۲۰۱۸ و ۳.۳ درصدی در ۲۰۱۹ مواجه خواهند بود.

علاوه بر آن، پیش بینی می شود واردکنندگان نفت این منطقه نیز شاهد رشدی ۴.۷ درصدی در ۲۰۱۸ و ۴.۶ درصدی در ۲۰۱۹ باشند.

به گفته جیهاد آزور، مدیر بخش آسیا و خاورمیانه صندوق، نقطه قوت گزارش در این است که چشم انداز مثبتی برای کشورهای واردکننده و صادرکننده نفت پیش بینی شده است. طی چندسال اخیر کشورهای صادرکننده نفت به دلیل کاهش قیمت از یک سو و افزایش تولید نفت شیل آمریکا از سوی دیگر، با بحران های مختلفی دست به گریبان بودند، اما به نظر می رسد صادرات نفت در بازه زمانی ۱۹-۲۰۱۸ از روند رو به رشدی در این منطقه برخوردار باشد.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر وقت امروز احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی و به ویژه در ارتفاعات استان وجود خواهد داشت.
طی امروز و فردا وزش باد در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و شمالی در برخی ساعات متوسط خواهد بود.
تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود و در این مدت استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی خواهد شد.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کنیم/ هدفمان اصلاح تکنیک است
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه