Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز مرحله نخست واکسیناسیون دام‌های سنگین شامل گاو گاومیش و گوساله بر علیه بیماری تب برفکی در سی روز کاری در سال ۹۷ از ۱۳ اردیبهشت ماه خبر داد.
وی گفت:پیش بینی می‌شود حداقل تعداد ۳۵۰ هزار راس دام در مدت یکماه با همکاری تعداد ۶۱ مرکز مایه کوبی بخش خصوصی و نظارت تعداد ۲۷ اکیپ نظارتی بخش دولتی واکسینه و ایمن سازی شودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: الویت برنامه واکسیناسیون در کانون‌های بیماری و مناطق و نواحی حساس و حوزه قرنطینه آنها، دامداری‌های صنعتی، روستا‌های اطراف بازار‌های هفتگی دام، روستا‌های با جمعیت دامی بالا می باشند
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی همچنین گفت: از ۱۷ اسفند ماه سال گذشته عملیات واکسیناسیون مبارزه با بیماری تب برفکی در گوسفند و بز بصورت سراسری بوسیله تعداد ۶۱ مرکز مایه کوبی بخش خصوصی دامپزشکی و ۲۰ اکیپ بخش دولتی در سطح ۲۸۶۲ و احد اپیدمیولوژیک در استان با نظارت ۲۷ اکیپ شروع شده است که از تعداد ۳ میلیون و ۳۴۳ هزار راس دام تاکنون بیش از ۷۵ درصد دام‌های موجود در سطح روستا‌ها مراتع و چراگاه‌ها مایه کوبی شده و ظرف ده روز اینده بیش از ۹۵ درصد دام‌های حساس مایه کوبی میشوند. این عملیات در افزایش تولید محصولات دامی از قبیل: شیر و گوشت و کاهش تلفات دامی بطور چشمگیر موثر است.
وی از دامداران در خواست نمود، برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشندو همچنین جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دام‌ها در مدت زمان اجرای طرح خودداری نمایند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت:بیماری تب برفکی یکی از مهمترین بیماری‌های دامی است که در صورت عدم مبارزه و کنترل با ان در جمعیت دام‌های سنگین و سبک باعث کاهش تولید شیر و گوشت و حتی تلفات در دام‌هایی مانند گوسفند و بز بره و بزغاله و گاو و گوساله و گاومیش میگردد.
داهیم با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی کنترل این بیماری می باشد گفت: هر سال جمعیت دام‌های سنگین در چهار نوبت و دام‌های سبک در یک نوبت بر علیه این بیماری مایه کوبی و ایمن سازی می‌شوند.
وی یاد آور شد: یکی از راه‌های کنترل بیماری فوق العاده مسری و مهلک تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی – قرنطینه‌ای، واکسیناسیون مرتب و دوره‌ای جمعیت گاو، گوساله، گاومیش، حساس استان می‌باشد.
انتهای پیام/ح


واکسیناسیون دام‌های سنگین برعلیه تب برفکی  در آذربایجان غربی

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت