Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-24@06:02:39 GMT

بهترین پاک کننده های کبد از سموم را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۷۳۰۸

عرقیات پاک کننده کبد ، بهترین قرص پاک کننده کبد ، پاک کننده قوی کبد ، داروی شستشوی کبد ، بهترین گیاه پاک کننده کبد ، پاکسازی کبد از سموم

کبد به عنوان بزرگترین و مهم ترین غده ی موجود در بدن، وظیفه ی دفع سموم را به عهده دارد. پس دفع این سموم از کبد و پاک شدن آن امری بسیار مهم است. زیرا در صورت عدم دفع، این سموم دوباره وارد چرخه ی خون می گردد و ایجاد بیماری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله بهترین پاک کننده ی کبد را به شما معرفی می کنیم.

پاک کننده های کبد:

چغندر و هویج
هویج حاوی گلوتاتیون است؛ پروتئینی که به سم زدایی از کبد کمک می‌کند. گلوتاتیون یک مولکول ساده است که به طور طبیعی در بدن ساخته می‌شود. از آنجا که بدن مداوم در معرض مواد شیمیایی محیطی قرار دارد، مهم است که مواد غذایی حاوی گلوتاتیون را روزانه مصرف کنید. هویج و چغندر هر و حاوی فلاونوئیدها و بتاکاروتن بسیار بالا هستند. خوردن هویج و چغندر به تحریک و بهبود کلی عملکرد کبد کمک می‌کند.

گریپ فروت
یکی دیگر از منابع گلوتاتیون است. این میوه همچنین غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها است که تمیزکننده‌های قدرتمند کبد محسوب می‌شوند. علاوه بر این، گریپ فروت شامل ترکیباتی است که در ساخت آنزیم‌های موثر در سم زدایی کبد کمک کننده هستند.

سیر
حاوی ترکیبات متعددی است که آنزیم‌های کبدی را برای پاک کردن سموم بدن فعال می‌کند. دو ماده مغذی قدرتمند موجود در سیر آلیسین و سلنیوم هستند که در محافظت از کبد و سم زدایی از بدن نقش موثر دارند.

چای سبز
حاوی کاتچین است؛ آنتی اکسیدانی گیاهی که ثابت شده منجر به از بین بردن تجمع چربی در کبد می‌شود و از همه مهمتر، عملکرد کبد را تقویت می‌کند. چای سبز همچنین در حفاظت از کبد در برابر سموم موثر است.

گردو

گردو حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ و گلوتاتیون است که به پاک کردن کبد کمک می‌کند و به ویژه برای حذف آمونیاک از بدن موثر است. گردو به افزایش اکسیژن خون کمک می‌کند.

روغن زیتون و آب لیمو
مخلوط یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری آب لیمو با معده خالی قبل از صبحانه توصیه می‌شود. روغن زیتون دارای اثرات آنتی اکسیدانی است و توانایی تنظیم کار سلول کبد برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن را دارد. تحقیقات جدید توسط دانشمندان هندی نشان داد که هسپریدین (بیوفلاونوئید موجود در لیمو) برای محافظت از کبد خوب است یعنی از ورود مواد سمی به کبد جلوگیری می‌کند

تخم گشنیز
دانه گشنیز را در آب خیس و روز بعد میل کنید. این کار باعث خنک شدن حرارت بدن و دفع سموم از کبد می شود.

معجون آب زغال اخته
ذغال اخته به عنوان ادرار آور شناخته می‌شود؛ عنصری که باعث تحریک ادرار می‌شود. عامل کلیدی هر پاک کننده‌ی کبدی آن است که کبد را از داخل به بیرون سم زدایی می‌کند. برای درست کردن نوشیدنی ذغال اخته جهت کمک به کاهش وزن، آب ذغال اخته را با آب و ادویه جات شفابخش بجوشانید. برای شروع، ۲۲۶ گرم آب ذغال اخته‌ی ارگانیک را با ۱.۵ کیلوگرم آب ترکیب کنید. بعد، نصف قاشق چایخوری دارچین، یک چهارم قاشق چایخوری زنجبیل، و یک چهارم قاشق چایخوری جوز هندی را در آن بجوشانید.

چای رازیانه

رازیانه، که با عنوان Foeniculum vulgare هم شناخته می‌شود، یک گیاه فوق کارآمد است که برای بهبود پاکسازی مستقیما بر سیستم گوارشی تاثیر می‌گذارد. این گیاه در همان خانواده‌ی هویج‌ها قرار می‌گیرد و یک ادرار آور است که جریان ادرار را افزایش می‌دهد و پاکسازی خون را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل، این ماده یک پاک کننده کبد بسیار قوی است که حاوی ویتامین‌های A، B، C، D و مواد معدنی شفابخش مختلفی است. از آنجا که این گیاه حاوی استروژن است که برای کمک به گوارش و سم زدایی مانع اسپاسم عضلانی می‌شود، در نتیجه پاکسازی گوارشی را تحریک می‌کند.
از طریق کاهش و تعدیل سطح اسید معده، این ماده به دفع سمومی که به افزایش وزن منجر می‌شوند کمک می‌کند.

ژل آلوئه ورا
گیاه آلوئه ورا به خاطر مزایای سلامتی فراوان آن که وضع سلامتی را بهبود می‌بخشد بسیار مورد توجه است. این یک گیاه ساقه کوتاه است که برگ‌هایی دارد که حاوی ژلی مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها و آنتی اکسیدان‌ها است. وقتی آلوئه ورا با آب ترکیب می‌شود، آن را می‌توان به عنوان نوشیدنی سم زدا برای بهبود پاکسازی سلولی مصرف کرد. این ماده یک اثر ملین ملایم دارد و می‌تواند کبد را از سمومی که ناسالم هستند پاک کند.

این گیاه تا حدودی مملو از آمینو اسیدها و اسیدهای چرب است که مولکول‌‌های چربی را در بدن تجزیه می‌کنند.

بهترین نوشیدنی پاک کننده کبد
برای پاک کردن کبد هر روز این معجون را بخورید. روزانه نصف لیوان آب سیب را با نصف لیوان آب کرفس و یک لیمو ترش را باهم مخلوط کرده و میل نمایید.

منبع: الو دکتر

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ دو یار زیرک و از باده کهن دومنی..

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

دو یار زیرک و از باده کهن دومنی
فراغتی و کتابی و گوشه چمنی

من این مقام به دنیا و آخرت ندهم
اگر چه در پی ام افتند هر دم انجمنی

هر آن که کنج قناعت به گنج دنیا داد
فروخت یوسف مصری به کمترین ثمنی

بیا که رونق این کارخانه کم نشود
به زهد همچو تویی یا به فسق همچو منی

ز تندباد حوادث نمی‌توان دیدن
در این چمن که گلی بوده است یا سمنی

ببین در آینه جام نقش بندی غیب
که کس به یاد ندارد چنین عجب زمنی

از این سموم که بر طرف بوستان بگذشت
عجب که بوی گلی هست و رنگ نسترنی

به صبر کوش تو‌ای دل که حق رها نکند
چنین عزیز نگینی به دست اهرمنی

مزاج دهر تبه شد در این بلا حافظ
کجاست فکر حکیمی و رای برهمنی

شرح لغت:کنج قناعت: استعاره مکنیه، گوشه سرای خرسندی/ سموم: یه فتح اول باد گرم مرگ آور.

تفسیر عرفانی:‌

۱- اینکه آدمی با ایمان و شکرگزار می‌باشید، بسیار عالی است و خداوند به شما کمک می‌کند. اما توجه داشته باشید که باید به زیردستان و نیازمندان کمک کنید و صله ارحام را فراموش نکنید تا هر چه از خداوند می‌خواهید، بر آورده شود.

۲- برای اجرای این نیت جای نگرانی وجود ندارد. به زودی کار‌ها بر وفق مرادتان خواهد بود و رقیبان شکست خورده و شما پیروز می‌شوید. مسافر شما کاملاً تندرست و خرسند از کار خود خبر‌ها خواهد داد. پس نذر خود را ادا کنید.

۳- فرزندی شایسته و همسری مهربان و زندگی آرامی شما را خوشبخت کرده است. انتظار شما برآورده می‌شود. نگران نباشید.

تعبیر غزل:

زندگی توام با آرامش و شادی داری و از هر نعمتی به اندازه کافی بهره مندی و این برای تو گنجی است که از تمامی گنج‌های دنیوی با ارزش‌تر است و اگر این آرامش را به مال دنیا بفروشی، بسیار ارزان فروخته‌ای و آنچه از دست داده‌ای در مقابل آنچه بدست می‌آوری بسیار ناچیز است. پس از زندگی خود لذت ببر که زندگی واقعی آن چیزی است که تو از آن برخورداری.

دیگر خبرها

  • تفال به حافظ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ دو یار زیرک و از باده کهن دومنی..
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • عکس| دست نیافتنی ترین تیم های جهان را بشناسید
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • کارگر فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیونی را به صاحبش بازگرداند