Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:18:49 GMT

79 هزار متر مربع اراضی ملی در کردستان رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۷۳۸۲

79 هزار متر مربع اراضی ملی در کردستان رفع تصرف شد

سنندج - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان گفت: 79 هزار و چهار مترمربع از اراضی ملی این استان با حکم قضایی از دست متصرفان خارج شد.

سرهنگ برزو شیروانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارزش ریالی این اراضی، 210 میلیارد و 713 ریال برآورد شده که در قالب 10 پرونده طی سال جاری به سرانجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هفت مورد از این پرونده ها رفع تصرفی فوری به میزان هفت هزار و 414 متر مربع به ارزش 66 میلیارد و 310 میلیون ریال در سه شهرستان سنندج، دیواندره و مریوان رسیدگی و حکم خلع ید صادر شده است.
سرهنگ شیروانی اضافه کرد: سه مورد از این پرونده ها نیز طی روند قضایی در سنندج و قروه به نتیجه رسید که با این احکام حدود 71 هزار و 590 متر مربع از اراضی دولتی از دست متصرفان خارج شده است.
فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان ارزش ریالی این اراضی را 144 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این یگان هم اکنون 6 پرونده دیگر را در حال رسیدگی دارد که با توجه به تاریخ رسیدگی پرونده آنها در نهادهای قضایی تا پایان ماه جاری به سرانجام می رسد.
سرهنگ شیروانی یادآور شد: این یگان در سال جاری در کنار فعالیت های خود اقدامات پیشگیرانه را نیز آغاز کرده و در راستای این اقدامات بروشورها و پلاکاردهای آموزشی را در مناطق حاشیه شهرهای استان توزیع کرده است.
به گزارش ایرنا، یگان حفاظت زمین و مسکن زیر نظر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان فعالیت می کند از تابستان سال 95 برای تسهیل در کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف تشکیل شده است.
املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 281 هزار مترمربع از زمین های دولتی را رفع تصرف کرده است.
مساحت زمین های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می شود 40 هزار هکتار با ارزش تقریبی 100 هزار میلیارد ریال بوده و تاکنون برای هشت هزار و 500 هکتار آن سند ثبتی صادر شده است.
کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد و در مجموع یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد رفع تصرف اراضي ملي حكم قضايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود

به گزارش قدس خراسان به نقل از مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، فرزاد بهشتی اظهار کرد: در ادامه اقدامات گذشته برای ساماندهی کشف رود، بهره‌برداری از تصفیه خانه سپتاژ تا پایان سال جاری صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد افزود: انتخاب پیمانکار حفاظتی جهت کنترل و حفاظت از اراضی تحویلی در بستر رودخانه و جلوگیری از تصرف اراضی از طریق گشت‌های شبانه روزی، ساخت و نصب ۱۰۵ تابلوی هشدار دهنده در طول رودخانه کشف رود، ساخت و نصب ۱۰ دکل جهت نظارت هوشمند و تصویری کمربند شمالی، رفع تصرف و آزادسازی اراضی مازاد بر بستر کشف رود و برنامه اجرایی فضای سبز عمومی که حدود ۲۵۰ هکتار فضای سبز در کشف رود نگهداری می‌شود و کاشت ۱۹۰ هکتار باقیمانده تا پایان سال جاری از دیگر اقدامات مهم در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد