Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج گفت: در هر ثانیه قریب به ۱۰۰ لیتر از آب چشمه‌های سنندج وارد فاضلاب می‌شود. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مجید شاه‌اویسی در بازدید از دفتر خبرگزاری بین‌المللی تسنیم در استان کردستان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در کمیسیون عمران شورای شهر سنندج خلاء آن احساس می‌شد نبود کارشناسان و نخبگان رشته فنی بود که وجود این افراد می‌توانست در عمران و خدمات شهری نقش زیادی داشته باشد اما عملاً لینک بین شورای شهر و کمیسیون عمران با این افراد وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کاری که بنده انجام داده‌ام این بود که کمیسیون عمران تنها صرف تشکیل جلسات نباشد و در این خصوص پنج کارگروه تخصصی عمران همانند کارگروه شهرسازی و معماری، آب و محیط زیست، املاک و درآمد، حمل و نقل و ترافیک و اخیراً هم کارگروه آموزش و ترویج مقررات ملی ساختمان را تشکیل دادیم و کارشناسان مربوطه هر کارگروه در آن حضور دارند.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج با اشاره به تصمیم‌سازی توسط کارشناسان تصریح کرد: با سازمان نظام مهندسی جلساتی برگزار کرده بودیم و مکاتباتی هم صورت گرفت و بیان کردیم که نماینده‌های دائمی در جلسات حضور و جلسات کارشناسی شده باشد و در حال حاضر حول و حوش 20 تا 25 نفر نماینده دائم نظام مهندسی در هر 7 رشته حضور دارند و اگر تصمیماتی اتخاذ شود نظام مهندسی هم در آن دخیل است.

وی با ابراز تأسف از اینکه در هر ثانیه قریب به 100 لیتر از آب چشمه‌های سنندج وارد فاضلاب می‌شود، گفت: شهرداری در یکسال حدود یک میلیارد تومان برای آبیاری فضای سبز هزینه و این پول را از جیب مردم پرداخت می‌کند اما سئوال اینجاست آیا حیف نیست از یک طرف چشمه‌های زیادی داشته باشیم و از طرف دیگر کلی پول آب پرداخت کنیم؟

شاه‌اویسی افزود: در رابطه با آب‌های کل استان 300 نفر ساعت کار کارشناسی بر روی مطالعاتی که قبلاً انجام شده بود، صورت گرفته و 4 مهندس مشاور در حال فعالیت هستند و هم‌اکنون نیز مشغول تلفیق و جمع‌بندی هستیم.

احیاء و بازسازی چشمه‌ها و قنات‌های شهر سنندج

وی اظهار کرد: شهرداری براساس مصوبه تاریخ 96/10/12 شورای شهر مکلف شده هرساله چند چشمه را احیاء کند تا از آب آن استفاده شود، در فراخوانی که با عنوان «احیاء و بازسازی چشمه‌ها و قنات‌های شهر سنندج» داده‌ایم خوشبختانه مردم استقبال خوبی کردند و تاکنون چشمه‌های قدیمی همچون "کانی دواخانه، شیخ هتیم، فاطمه خانم، کاریز موسایی‌ها" به ما معرفی کرده‌اند.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج گفت: در شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبه‌ای مبنی بر مکلف بودن سه دستگاه آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی و شهرداری برای مطالعات چشمه‌ها و قنات‌های شهر سنندج در راستای احیاء آنها وجود دارد اما احیای این چشمه‌ها نیازمند عزم راسخی است و از همه مردم می‌خواهیم در معرفی و احیاء آنها به ما کمک کنند.

وی اذعان کرد: واقعیت این است در دوره قبل شورا به‌جز یک دو نفر دیگر کسی را نداشته‌ایم که در مباحث شهرسازی کار تخصصی انجام داده باشد اما بنده مدعی بوده که 25 سال سابقه کار دارم و ساخت و ساز انجام داده‌ام و اکنون مشکلات را می‌بینم.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج با بیان اینکه در ساختمان‌های تجاری و خدماتی احداث پارکینگ الزامی نیست و می‌توانند آن را بخرند، خاطر نشان کرد: هیچ‌کدام از مغازه‌های خیابان مولوی، سید قطب و پاسداران سنندج پارکینگ ندارند اما آنها را می‌فروشیم و به‌راحتی اجازه می‌دهیم خیابان‌ها شلوغ شوند، به‌عنوان نمونه در انتهای 19. 4 بهاران که انتهای شهر محسوب می‌شود و هیچ‌گونه ترافیکی ندارد و برای ساختن خانه یک طبقه هم پارکینگ لازم است اما سئوال اینجاست این چه ضوابطی است در جایی که باید سخت‌گیرانه عمل شود آزاد، آزاد است اما در جایی که باید سهل‌گیرانه باشد سخت می‌گیرند.

تهیه نقشه دقیق شهر سنندج

وی با ابراز تأسف از اینکه نقشه خوبی از شهر سنندج نداریم و نقشه‌ها قدیمی و نشان‌دهنده نماد قدیمی شهر هستند، گفت: یکی از اهدافی که درصددیم امسال انجام بدهیم، «تهیه نقشه دقیق شهر سنندج و بیس GIS» است تا در ورودی‌های شهر، نقشه‌ها بین توریست‌ها توزیع شود.

شاه‌اویسی اضافه کرد: در حال حاضر کسی نمی‌داند شهرک صلاح‌الدین ایوبی کجاست چراکه نقشه‌ای دست مردم نداده‌ایم بماند که کوچه و پس کوچه‌های شهر پلاک ندارند و تابلوها هم دقیق نیستند.

نحوه محاسبه عوارض ساختمانی و نوسازی در سنندج

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به لایحه عوارض ساختمانی که هرساله توسط شورای شهر تصویب می‌شود، اظهار کرد: گفته‌ایم که لایحه عوارض ساختمانی متعادل شود، و امسال به این صورت نیست که تمام عوارض ساخت و ساز افزایش یابد بلکه سیاست این است که در ابتدای خیابان‌های اصلی افزایش بیشتری داشته باشد و در کوچه پس کوچه‌ها این افزایش کمتر باشد.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج عنوان کرد: در کمیسیون ماده 64، ارزش منطقه‌ای که بیسی برای عوارض شهرداری و تمام ارگان‌هایی که از مردم عوارض می‌گیرند، است قیمت‌ها مشخص است اما متأسفانه ارزش منطقه‌ای در چند سال اخیر خراب‌تر شده به‌عنوان مثال اگر در سال‌های قبل سنندج را 150 بلوک حساب می‌کردند در چند سال اخیر آن را به 50 بلوک تبدیل کرده‌اند در حالیکه کوچه به کوچه قیمت خانه فرق دارد و امکان ندارد که کل یک خیابان یک قیمت باشد.

وی ارزش منطقه‌ای را ملاک عوارض نوسازی دانست و ادامه داد: عوارض نوسازی تنها عوارضی است که شهرداری‌های کشور هیچ نقشی در آن ندارند اماخیلی از مردم از شهرداری شاکی هستند در حالیکه تنها فیش آن توسط شهرداری صادر می‌شود و تنها عوارضی است که شهرداری حق وضع آن را ندارد.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج افزایش عوارض نوسازی سال گذشته را 1.5 تا 3 برابر عنوان و خاطر نشان کرد: متأسفانه مردم عوارض نوسازی را پرداخت نمی‌کنند و در صورت عدم پرداخت به ازای هر سال ده درصد به مبلغ آن افزوده می‌شود.

علاف شدن مردم در شهرداری‌ برای پرداخت عوارض

وی تاکید کرد: باید در روند پرداخت عوارض آسان‌کاری برای مردم صورت بگیرد، قرار نیست مردم برای پرداخت فیشی در صف منتظر بمانند، زمانیکه شهرداری خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهد مردم هم برای پرداخت عوارض ترغیب می‌شوند.

شاه‌اویسی با تاکید بر افزایش بهره‌وری اقدامات افزود: علاف شدن مردم در شهرداری‌ها برای پرداخت عوارض و غیره به‌دلیل آیتی بیس نبودن ساختارها است و باید مغز مدیران بیشتر از بازوانشان کار کند.

انتهای پیام/

R7848/P1336/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان این در حالیست که خانه بهداشت روستا از آبها نمونه گیری کرده و به مرکز بهداشت گزارش داده است.
این روستا با ۳ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت ۱۰ و نیم لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد در حالی که از دو چاه آب روستا حداقل ۱۵ لیتر بر ثانیه آب برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها