Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@21:45:23 GMT

سقف افزایش حقوق کارمندان 20 درصد / همسان سازی زمانبر است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۸۱۹۵

ساعت24-در بودجه سال 1397 بیش از 70 هزار میلیارد ریال برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و 40 هزار میلیارد ریال برای حقوق بگیران نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد تصویب شده است.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: برنامه یکسان سازی حقوق کارکنان دولت برای اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی که در سال‌های اخیر شروع شده با جدیت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا تاجگردون در آئین تجلیل از معلمان برتر گچساران با بیان اینکه 70 درصد از کارکنان دولت زیر 25 میلیون ریال حقوق می‌گیرند، اظهار داشت: امسال نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران و سایر مسئولان ارشد افزایش حقوق نداشتند.

وی سقف میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 1397 کشور را 20 درصد برای شاغلان با پایین‌ترین حقوق ذکر کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه حدود یک هزار نفر از کارکنان دولت پاداش بازنشستگی بیش از چهار میلیارد ریال دریافت می‌کنند افزود: روند اصلاح این امور در اولویت مجلس شورای اسلامی است.

تاجگردون بیان کرد: در بودجه سال 1397 بیش از 70 هزار میلیارد ریال برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و 40 هزار میلیارد ریال برای حقوق بگیران نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد تصویب شده است.

تاجگردون گفت: فاصله حقوقی کارکنان دولت باعث شکاف طبقاتی جدی در جامعه شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: پرداخت 500 میلیارد ریال در دولت یازدهم برای مطالبات معلمان در مناطق محروم گامی اثرگذار برای تحقق حقوق معلمان بوده است.

وی با اشاره به روز نیمه شعبان و انتظار فرج که امید بخش شیعیان است گفت: برداشتن گام‌های عملی برای عدالت اجتماعی جهت فرج امام عصر (عج) ضروری است.

در این آئین 150 معلم برتر شهرستان گچساران تجلیل شدند. در آئین تجلیل از معلمان گچساران قرار گرفتن بازنشستگان فرهنگی زیر پوشش بیمه تکمیلی، یکسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی، افزایش تورهای گردشگری، افزایش خانه‌های امید بازنشستگان و اجرای رتبه بندی معلمان به عنوان درخواست‌های این قشر فرهیخته مطرح شد.شهرستان 124 هزار نفری گچساران 2 هزار معلم شاغل، یک هزار و 800 معلم بازنشسته و 25 هزار دانش آموز دارد.

خانه ملت

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است

سید محمد حسینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تعطیلی روز‌های هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشور‌ها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشور‌ها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است