Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد صفری در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه نامگذاری امسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی موجب خرسندی و امیدواری کارگران و تولید کنندگان شده، گفت: نباید صرفا به حمایت از کالای ایرانی اکتفا شود، امروز تولید کننده ای که با سرمایه خود بنگاه و یا شهر صنعتی را تاسیس کرده و موجب اشتغال بکار جمعیت قابل توجه ای از متقاضیان کار شده است از لحاظ ارایه تسهیلات و تخصیص ردیف های یارانه ای باید مورد توجه دولت قرار گیرند تا کارفرما هم در بحث حقوق ومزایای قانونی با ملایمت بیشتری با کارگر برخورد نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنده بعضا مشاهده کرده ام در یکی از کارخانجات خودروسازی مهندسین برق قدرت با ماهیانه 900 هزار تومان کار می کنند و جالب اینجاست 200 هزار تومان هم برای حق بیمه از آنها کسر می شود. یعنی مهندس این مملکت برای 700 هزار تومان از 8 صبح تا 5 بعداز ظهر باید در کارگاه کار کند و حتی 50 درصد حقوق اصلی خود را هم دریافت نمی کند. چنین شرایط کاری در هیچ جای قانون کار مندرج نیست. صفری فارغ از مسایل حقوقی و عرفی قانون کار را به مسئولین خطاب کرد: انصافا ناظرین حوزه کار صرف نظر از مباحث قانونی، این گونه کاستی ها را در واحدهای تولیدی منعکس و پیگیری کنند و فکر کنند این افراد جای خواهران و برادران آنها هستند نه اینکه پس از بازدید پیش مدیر عامل قسمت بروند با دریافت هدیه، جای بقیه افراد امضا بزند که همه پرسنل از شرایط کار راضی هستنند. وی به نمونه مصداقی این گونه اجحاف ها در حق کارگر پرداخت و خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه یکی از کارشناسانی که بعنوان ارزیاب به یکی از واحدهای تولیدی اعزام شده بود تا ببیند آیا کارفرما حق و حقوق کارگر را قانونی پرداخت می کند در این امر اهمال کاری داشت در جایی که ما بعنوان مسئول باید حق الناس را در نظر قرار دهیم و اجازه ندهیم همین دستمزد اندکی که کارگر می گیرد با بی مسئولیتی ما ضایع گردد. این نماینده مجلس با ابراز تاسف نسبت به نحوه پرداخت حق و حقوق برخی از کارگران عنوان داشت: بعضا مشاهده می شود کارگران حوزه هایی همچون رفته گران روزمزد شهرداری 50 تا 70 درصد حقوق خود را دریافت می کنند و گاها 6 ماه یک بار حقوق دریافت می کنند. لذا از دولت جدا توقع داریم در بخش نظارت عملکرد کارفریان جدیت بیشتری به خرج دهد و با متخلفین برخورد قانونی کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: از مهندسان 700 هزار تومانی تا رفته گری که 6 ماه دستمزد ندارد آقایان ناظر کار فقط هدیه نگیرند تخلف را گزارش دهند صفری روزکارگر از مهندسان 700 هزار تومانی تا رفته گری که 6 ماه دستمزد ندارد آقایان ناظر کار فقط هدیه نگیرند تخلف را گزارش دهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی ظهر پنجشنبه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان اظهار داشت: از وزیر کار خواهشمندم به اصفهان به عنوان استانی صنعتی که دارای بیشترین جمعیت کارگری است و در دوران جنگ هشت ساله بیشترین شهید و جانباز را تقدیم انقلاب کرد، سفر کنند و در جمع این تعداد عظیم کارگر و کارفرما حضور یابند.

وی در ادامه با طرح این سوال که کار مفید نیروی انسانی ما چقدر است و آیا با شرایط و قوانین موجود روابط کار در کشور می‌توان با اقتصاد جهانی رقابت کرد؟ به دیدار اخیر جامعه کارگری با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: جا دارد امروز تمام وقت خود را به تفسیر فرمایشات رهبری اختصاص می‌دادیم و قوانین و آئین نامه‌هایی را اجرایی می‌کردیم.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه مجلس موظف است شرایط حقوق کارگری را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند، اضافه کرد: مابقی مسائل را می‌بایست طبق اصل سه جانبه گرایی مذاکره کنیم زیرا زمانی که سفره کارگر ما کوچک و کوچک‌تر می‌شود، بی تردید کار انجام نمی‌گیرد و بخش تولید در جامعه آسیب می‌بیند.

۸ میلیون کارگر اتباع بیگانه در کشور وجود دارد

سهل آبادی با اشاره به اینکه امنیت کاری برای نیروی کار ایرانی کم شده است، ابراز داشت: هشت میلیون کارگر بیگانه و اتباع افغانستانی در این کشور وجود دارد که مجوز دارند یا ندارند اما امروز در بخش ساختمان که نزدیک به ۷۰ درصد افاغنه مشغول کار هستند تمام شغل‌های مربوط به ساختمان را در شهر اصفهان و اطراف آن از دست دادیم و اساتید ایرانی بنایی، گچ کاری و موزائیک کاری تعداد اندکی باقی مانده است زیرا همه کار ساختمان به افغانستانی‌ها سپرده شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشاغل به نیروی کار افغانستانی سپرده شده است که فقط ارز از مملکت ما می‌برند و در زمان بازگشت به کشورشان حتی یک طاقه پارچه بافت از اصفهان هم نمی‌برند و این شرایط امنیت حرفه‌ای فرزندانمان را کم می‌کند.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه لازم است برای حفظ امنیت شغلی و حرفه‌ای کارگر ایرانی راهکاری اندیشیده و مهیا شود، تاکید کرد: لازم است فرمایشات رهبر انقلاب تفسیر و اجرایی شود.

سهل‌آبادی ادامه داد: مقرر شد ۲۷ درصد حقوق کارگر را اضافه کنیم هنوز اعمال نشده، تورم افزایش داشته است؛ مسؤولان محترم با افرادی رو به رو هستیم که از نظر روحی هر روز ضعیف‌تر می‌شوند و باید برای معیشت، درمان و مسکن کارگر برنامه‌ریزی و تصمیم صحیح اتخاذ شود.

کد خبر 6095141

دیگر خبرها

  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • برخی از فرهنگیان هدیه روز معلم دریافت نکردند
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • راهکارهای رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • حقوق پاکبانان و کارگران شهرداری قبل از پایان هر ماه واریز می‌شود