Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در نشست شورای  اشتغال شهرستان مهریز با اشاره به طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی که از سال96 به دستگاه ها ابلاغ شده،گفت:
هدف و رسالت سازمان فنی و حرفه ای تربیت نیروی ماهر برای بازار کار هست وبا توجه به اینکه  اشتغال و بیکاری بحث کنونی جامعه و یکی از دغدغه های اصلی دولتمردان به شمار می رود با طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی می توان قدم مثبتی در راستای کاهش بیکاری برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی افضلی همچنین به ظرفیت و پتانسیل های شهرستان مهریز اشاره کرد و افزود:
شهرستان مهریز از نظر جمعیتی رتبه چهارم در استان یزد را دارد و ظرفیت و پتانسیل های بسیار خوبی از لحاظ صنعت و معدن و کشاورزی برخوردار است وبرنامه‌ريزي تربيت نيروي انساني مورد نياز براي طرح‌هاي توسعه‌اي وافزايش بهره وري نيروي كار و اجراي صحيح و مؤثرو هدايت مهارت آموختگان به ظرفيت‌هاي شغلي می توان تاثیر گذار بود.
هادی ابویی رئیس اداره فنی وحرفه ای شهرستان مهریز به عملکرد اموزشی فنی و حرفه ای در این شهرستان  اشاره و اظهار داشت:
از لحاظ عملکردی در شهرستان مهریز سالیانه حدود 2000تا 2500نفر در آموزش های مهارتی شرکت می کنند و مرکز فنی و حرفه ای مهریز از مراکز فعال و برتر  استان به شمار می رود.
سید محمد رستگاری فرماندار مهریز در این جلسه با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای افراد را به اشتغال نزدیک تر می کند،  از فرصت مناسب کارورزی و مهارت آموزی ایجاد شده درشهرستان را گام مهم در جهت توسعه اشتغال پایدار دانست و برهمکاری دستگاه های اجرایی در تبیین طرح مهارت آموزی تاکید کرد 
و در این جلسه نظر به ضرورت مقرر شد جلسات کارشناسی تر و حرفه ای تر بین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مهریز و دستگاه های کمیته اجرایی شهرستان به صورت کارشناسی تشکیل شود و افراد جویای کارو پذیرای آموزش و مهارت آموزی  شناسایی و به واحدهای پذیرنده معرفی و اموزشهای متناسب با نیاز کار شهرستان را ببینند

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان