Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که بایدها و نبایدهای جامعه اسلامی در صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع) تبیین شده، گفت: بهره گیری از این آموزه ها در تحقق سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی از اهمیت خاصی برخوردار است.

سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد با محوریت همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» به میزبانی خراسان شمالی به تعریف سبک زندگی اسلامی پرداخت و با اشاره به این که طراز جامعه اسلامی از توجه به سبک زندگی سیاسی، اجتماعی و فردی مورد نظر دین اسلام حاصل می شود، افزود: بر این اساس ایجاد نظام تربیتی قوی که همان ارائه الگوی مناسب سبک زندگی است، از پیش نیازهای اساسی داشتن سبک زندگی اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهارداشت: با توجه به اقتضائات امروز جامعه و جنگ نرم دشمنان که در قالب هیبت جنگ اقتصادی منسجم شده، ضروری است تا همه حوزه های اقتصادی، صنعتی و فرهنگی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند، زیرا کار حوزه فرهنگ، فرهنگ سازی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و همه خود را ملزم به این فرهنگ سازی می دانیم.

 

سرابی، برگزاری این همایش در خراسان شمالی را نمونه ای از تلاش های صورت گرفته عنوان و تصریح کرد: با توجه به طرح محورهایی از سوی مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی که اقتصاد مقاومتی نیز در آن مشهود است، تحقیق و پژوهش برای تبیین وضعیت فعلی و ترسیم وضعیت ایده آل در خصوص مطالبات رهبر معظم انقلاب در باب اقتصاد مقاومتی، وظیفه همه ارکان نظام به ویژه بخش های اقتصادی و فرهنگی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با بیان این که امام سجاد علیه السلام بایدها و نبایدهای جامعه اسلامی را در قالب دعاهای صحیفه سجادیه و رساله حقوق بیان کرده اند، گفت: با توجه به تحریم‌ها و شرایط و مشکلات اقتصادی، بهره گیری از این آموزه ها از اهمیت خاصی برخوردار است که در این میان استفاده از هنر در این‌ مسیر نقش آفرین و مورد توجه است.

 

وی با اشاره به این که آموزش،  پیاده سازی و معرفی سبک زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خواهد داشت، اظهارداشت: به طور قطع تحقق این امر مهم با ابزار فرهنگ و هنر، کاراتر است و اگر شیوه های درستی انتخاب شود، یقینا موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

 

سرابی، توزیع صحیفه سجادیه و کتب مربوط به معرفی سیره امام سجاد علیه السلام در مدارس و موسسات قرآنی، برگزاری دوره های تربیت مربی اقتصاد مقاومتی برای مدیران کانون ها و حمایت از نشریات تخصصی در خصوص سبک زندگی امام سجاد علیه السلام را در زمره اقدامات انجام شده و در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد.

 

گفتنی است؛ آئین اختتامیه نخستین همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل سالن گلشن بجنورد و با معرفی آثار برتر بخش مقالات و اینفوگرافی برگزار می شود.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران نیمه شعبان مجلس جشن نیمه شعبان روز ملی خلیج فارس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد مهدویت نمایشگاه کتاب مقام معظم رهبری رساله حقوق امام سجاد ع سبک زندگی اسلامی صحیفه سجادیه کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«الگوی سوم زن» خط مشی زندگی زن مسلمان را مشخص می کند

زهرا نوچمنی در حاشیه برگزاری مراسم استانی رویداد فرهنگی هنری با عنوان «الگوی سوم زن» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در جامعه کنونی عده زیادی شیپور حقوق آزادی زن را در دست گرفتند که ممکن است اسم «الگوی سوم زن» به گوششان نخورده باشد.

وی افزود: «الگوی سوم زن» منظومه فکری مقام معظم رهبری بوده و خط مشی زندگی زن مسلمان را مشخص می‌کند که منطبق به آئین اسلامی است.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه منابع طبیعی گرگان گفت: الگوی سوم تعریفی بین زن متحجر شرقی و زن بی عفت غربی است که می‌توان آن را به زن فعال با هویت اسلامی تعمیم داد.

وی با اشاره به اینکه امروز زنان جامعه جمهوری اسلامی ایران از حقوق بسیار بالایی برخوردار هستند، افزود: زنان جامعه ما علاوه بر اینکه آزادانه در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ورود می‌کنند با حق رأی که دارند می‌توانند در سرنوشت کشور خود سهیم باشند.

نوچمنی اظهار کرد: این برنامه برای نخستین بار توسط بسیج دانشجویی استان در حال برگزاری است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم چندین برنامه در سطح استان برگزار کنیم.

کد خبر 6099497

دیگر خبرها

  • «الگوی سوم زن» خط مشی زندگی زن مسلمان را مشخص می کند
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان