Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان اجتماعی قوم هزاره در پایتخت پاکستان با برگزاری تجمعات اعتراضی ، خواستار اقدام جدی دولت پاکستان برای تامین امنیت قوم هزاره در شهر کویته شدند. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش  خبرنگار تسنیم در پاکستان، فعالان اجتماعی قوم هزار به کشتار مردم مظلوم کویته اعتراض کرده و خواستار رسیدگی فوری دولت پاکستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان با در دست گرفتن پلاکاردهایی اعلام کردند: کشتار مردم هزاره در شهر کویته نوعی نسل‌کشی است و اگر به صورت فوری متوقف نشود عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.

یکی از شرکت کنندگان در این اعتراضات به خبرگزاری تسنیم گفت: سوال ما از دولت پاکستان این است که چرا تمام عملیات‌های تروریستی اخیر فقط در شهر کویته و علیه قوم هزاره انجام می‌شود؟

این افراد از نهادهای امنیتی پاکستان درخواست کردند با شناسایی عاملان این حملات تروریستی آنان را به سزای اعمال خود برسانند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این اعتراضات گفت: سوال ما از ارتش و دادگاه عالی پاکستان این است که آیا شیعیان و به ویژه قوم هزاره پاکستانی نیستند؟ آنان نیز باید مانند دیگر شهروندان از حقوق مشخص و به خصوص امنیت برخوردار باشند.

این افراد بیش از دیگران به پاکستان علاقه دارند و برای آزادی کشور خود حاضر شده‌اند بارها جانفشانی کنند حال نوبت دولت است که برای آنان اقدام کرده و امنیت آنان را تامین کند.

این درحالی است که دیگر شهرهای پاکستان از جمله لاهور و کراچی نیز محل برگزاری تجمعات اعتراضی مردم علیه کشتار مردم هزاره بود.

طی سال‌های اخیر با وجود بهبود کلی وضعیت امنیتی در پاکستان کشتار مردم هزاره در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان ادامه داشته است و این شهر طی روزهای اخیر شاهد موج جدیدی از کشتار مردم بوده که اعتراض ساکنین این شهر را در پی داشته است.

انتهای پیام/.

R36461/P36355/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض اولتراهای میلان: لیائو هو شد و سکوها خالی!

به گزارش "ورزش سه"، اولتراها یا همان هواداران افراطی میلان امشب با اقداماتی به نمایش‌های ضعیف روسونری اعتراض کردند. در جریان بازی آنها از تشویق دست برداشتند و سکوت کردند و این‌گونه اعتراض‌شان را بیان کردند.

آنها همچنین رافائل لیائو را هم به دلیل عملکرد ضعیف در بازی‌های اخیر هو کردند. ستاره پرتغالی در دقیقه ۶۷ توسط استفانو پیولی از زمین خارج شد و از کنار دروازه بیرون رفت، نه از لب خط.

شدت توهین‌های هواداران میلان به لیائو به گونه‌ای بود که بر اساس گزارش چند رسانه ایتالیایی، لیائو پس از تعویض مستقیماً به داخل رختکن رفت و توجهی به نیمکت نداشت.

لیائو قبلاً در ماه آوریل در جریان باخت ۱-۰ مقابل رم در اولین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا توسط هواداران خودی هو شده بود. این بازیکن ۲۴ ساله در آن بازی هم عصبانی شد و در گفت‌وگو با خبرنگاران نارضایتی‌اش را ابراز کرد.

اولتراهای میلان که در اکثر دقایق بازی سکوت کرده بود و نام اعتراض‌شان را «صدای سکوت» گذاشته بودند، در ۱۰ دقیقه پایانی ورزشگاه را ترک و سکوها را خالی کردند. آنها همچنین تهدید کرده‌اند که در بازی‌های آینده هم این اقدامات را تکرار خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • اعتراض اولتراهای میلان: لیائو هو شد و سکوها خالی!
  • ببینید | گفت و گوی اختصاصی با وکیل تتلو
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب به مصلی می‌آید