Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@10:46:53 GMT

جایگاه اجتماعی معلمان شکسته شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۹۶۱۷

جایگاه اجتماعی معلمان شکسته شده است

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از شکسته شدن جایگاه مدرسه و معلم در جامعه، گفت: نتیجه شکسته شدن این جایگاه به گستاخ شدن بعضی از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها و گاه به ضرب وشتم معلمان منجر می‌شود.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، ابراهیم سحرخیز در خصوص معلمانی که هراز گاهی مورد هجوم برخی دانش‌آموزان یا والدین آن‌ها قرار می‌گیرند، گفت: بخشی از این موضوع به جامعه برمی‌گردد یعنی ما در بعضی مواقع دچار افراط و تفریط شده و جایگاه و منزلت بعضی جاها را شکسته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که امروزعلاوه بر بی‌توجهی به وضعیت معیشتی معلمان، جایگاه اجتماعی آنان را هم می‌شکنیم، گفت: در حال حاضر هرجا از لحاظ فرهنگی دچار مشکل می‌شویم کاسه و کوزه‌ها را سر معلم و مدرسه می‌شکنیم در حالی که دستگاه‌های دیگر باید بیشتر پاسخگوی این موضوع باشند. نتیجه شکستن حرمت معلم این می‌شود که بعضی از دانش‌آموزان و والدینشان گستاخ شوند و گاهی رفتار یا اقدامی کنند که به هیچ وجه در شأن معلم و کشور نیست. البته جالب اینجاست که این گونه رفتارها خیلی مورد عنایت رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد و پوشش داده نمی‌شوند اما کافی‌است یک معلم مرتکب اشتباهی شود و مثلاً دانش‌آموزی را تنبیه کند، آن وقت رسانه‌ها و فضای مجازی پر می‌شود از این خبر.

وی با اشاره به این که نباید در رسانه‌ها و فضای مجازی جایگاه واقعی معلم و مدرسه را خدشه دار کرد، افزود: همانطور که پدر یا مادری گاهی ناخواسته مرتکب کودک آزاری می شوند شاید این اتفاق هم از سوی یک معلم هم بیفتد . درواقع در بین یک میلیون معلم گاهی یک معلم دچار اشتباه می‌شود و اقدامی می‌کند که قابل انتظار نیست مثلاً دانش‌آموزی را تنبیه می کند که به هیچ وجه موضوعی پسندیده نیست بنابراین والدین دانش‌آموز می تواند با مراجعه به مدیر مدرسه پیگیر موضوع شود اما این که سر کلاس بروند و معلم را ضرب و شتم کنند، رفتار درستی نیست و باید با متخلفین برخورد قانونی کرد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

منبع: قدس آنلاین

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد

علی باقرزاده فاروجی در آیین تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه کشور به دست معلمان رقم می‌خورد، گفت: باید دغدغه‌های این قشر زحمتکش برطرف شود.

او گفت : معلم قوی، محور مدرسه‌ای علمی را شکل می‌دهد و هیچ جامعه‌ای قوی نمی‌شود مگر در سایه معلمی باسواد و فهیم، باید در عمل برای توانمندسازی این قشر گام برداشته شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: معلمی قوی است که دغدغه معیشت و تامین مایحتاج نداشته باشد و کشور از طریق معلمان قوی است توسعه می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز با اشاره به دستاورد‌های این اداره کل گفت: سه هزار و ۷۰۰ نیروی جدید در ۲ سال و نیم گذشته از طریق آزمون‌های استخدامی، تبدیل وضعیت و کنکور سراسری در این اداره کل جذب شدند.

ابوالقاسم اکبری کسب سه نشان برنز جهانی و ۹ مدال کشوری در المپیاد‌های علمی و سه رتبه سومی المپیاد ریاضی آرکاداغ در کشور ترکمنستان از دستاورد‌های معلمان در تربیت دانش آموزان عنوان کرد.

او گفت : در دولت سیزدهم ۷۰ طرح آموزشی با ۳۶۰ کلاس درس بهره برداری شد و ۸۵ طرح با ۳۶۰ کلاس در حال اجرا و پیگیری است، علاوه بر آن ساخت ۱۳ مدرسه در قالب طرح نهضت ملی مسکن به تصویب رسید.

در این همایش از هشت معلم برتر استانی و چهار معلم برتر شهرستان بجنورد تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب خواهند شد
  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • مهمترین کار معلم تبیین حقیقت در کنار علم و دانایی است
  • کادوی روز معلم معلمان مناطق عشایری سوژه شبکه‌های اجتماعی شد/ عکس
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • پخش چند فیلم ضدسیاست‌های آمریکا و با حال و هوای معلمان
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است