Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@22:46:49 GMT

کسب روزی حلال با پرورش زنبور + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۹۸۲۱

کسب روزی حلال با پرورش زنبور + تصاویر

طلبه گمیشانی می گوید پرورش زنبور شغلی با درآمد خوب ، کم دردسر و در عین حال بسیار مفید برای گیاهان و درختان است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ساحل گمیشان ، عبدالغنی بفخم جوان تحصیلکرده گمیشانی متولد 1365 و از اهل روستای کملر است

وی علاوه بر تحصیلات حوزوی درای مدرک کارشناسی برنامه ریزی شهری و کارشناسی ارشد برنامه ریزی روستایی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بفخم میگوید بهمن 96 در دوره های رایگان آموزش زنبوردای فنی و حرفه ای شهرستان بندرگزشرکت کردم و به صورت کاملا علمی زنبورداری را یاد گرفتم با یک کندو شروع کردم و در همین مدت کوتاه به 5 کندو رساندم و تا پایان اسفند 97 کندوها را به 15 تا می رسانم .

طلبه گمیشانی میگوید:یک کندو در شرایطی که عسل ارگانیک پرورش بدهی سالانه حداقل 15تا 60 کیلوگرموعسل طبیعی به شما می دهد و که بین  60  هزار تا 700 هزار تومان در هر کیلو درآمد زایی دارد و تنها با نگهداری 10 کندو میتوان سالانه  حداقل هفت و نیم میلیون تومان درآمدزایی داشته باشیم.

عبدالغنی میگوید پرورش زنبور اصلا کار سختی نیست و موفقیت در کار بیشتر به مهارت و کسب تجربه بستگی دارد چون زنبورها بسیار پرکارو تمیز هستند و در طول عمر خود هرگز نمیخوابند و تقریبا بیشتر کارهای خودشان را انجام میدهند و تنها نیاز به سرکشی و مراقبت دارند.

بفخم ادامه میدهد: پروزش زنبوربیش از آنچه در ذهن ما میگنجد برای محیط زیست و طبیعت ما مفید اس و اگر روزی زنبورها در یک منطقه نابود شوند گیاهان و درختان آن منطقه در معرض نابودی  قرار میگیرند و خشکسالی مهمان شوم آن دیار خواهد شد.

طلبه پر تلاش شهر میگوید :اگر باغداران در کنار باغهای خود کندوهای عسل پرورش دهند با تنها کمی وقت گذاشتن میتوانند هم از منافع عسل بهره برداری کنند و هم با قدرت گرده افشانی که در زنبورها وجود دارد به طرز شگفت آوری محصولات باغی خود را به چندین برابر افزایش دهند و برکت اعجاب انگیز این حشره مفید را باچشم ببینند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به بارش بیش از ۳۰ میلیمتر باران در کمتر از نیم ساعت گفت: بارش هم را با تند باد سبب قطع تعدادی درخت و مصدود شدن معابر شد با صبوری شهروندان در سریع ترین زمان ممکن معابر به حالت عادی باز می‌گردند.

علی شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی پس از بارش‌های دیروز همچنان حالت آماده‌باش در شهرداری اهواز پابرجا ماند و امروز نیز در کمتر نیم ساعت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم و مشکلاتی در سطح شهر ایجاد کرد.

وی افزود: بارندگی امروز با ورزش باد شدیدی همراه بود که منجر به افتادن چند درخت و مسدود شدن تردد در برخی خیابان‌ها شد که در تلاش هستیم در سریع‌ترین زمان ممکن مسیرها بازگشایی و تردد به حالت عادی برگردد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ادامه داد: تمام تیم‌های عملیاتی از روز گذشته به همراه دستگاه و ماشین آلات مکنده و پمپاژ هم اکنون در حال فعالیت هستند، شهروندان صبور باشند و مطمئناً در اولین فرصت شهر به حالت عادی باز خواهد گشت.

کد خبر 750357

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • نامگذاری روزی به نام یک شهر برای اولین بار در شیراز انجام شد
  • توصیه مهم یک مرجع تقلید به مسئولان؛ به نام دین حرفی نزنید!
  • «روزی روزگاری در آمریکا» + فیلم
  • تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور
  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم
  • شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی
  • 10 ایده کیک زنبور عسل (عکس)
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • جنگ ستارگان پاریسی با زنبور‌های پرشور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا