Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@23:16:01 GMT

موفقیت فیلترینگ از لحاظ فنی قطعی و دائمی نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۰۰۱۵

موفقیت فیلترینگ از لحاظ فنی قطعی و دائمی نیست

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «حسام‌الدین آشنا» مشاور رئیس‌جمهوری و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در مطلبی با عنوان «ملاحظاتی در مورد فیلترینگ بدون لحاظ ابعاد اجتماعی» در کانال تلگرامی خود نوشت:

«موفقیت فیلترینگ از لحاظ فنی قطعی و دائمی نیست. بار اجتماعی و عکس العمل کوتاه مدت و میان مدت کاربران فعلی ارزیابی نشده است ولی فیلترینگ از نظر ابعاد سیاسی داخلی و حقوق بشری بین المللی تبعات قابل پیش بینی جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلترینگ به تنهایی منجر به حذف تلگرام، رشد پیام‌رسان‌های داخلی یا صیانت از داده های بزرگ ملی نمی شود. احتمال فراگیری بدافزارها یا جاسوس افزارها برای مقابله با فیلترینگ وجود دارد. فیلترینگ در مواجهه با فناوری بلاک چین و اینترنت آزاد کاربرد ندارد.

نتیجه احتمالی:

فیلترینگ تلگرام بدون آماده شدن زمینه اجتماعی و توانمند سازی دولت و شرکت‌ها به احتمال زیاد منجر به آماده شدن بازار برای ظهور پیام‌رسان‌های انحصارگر خارجی دیگر و فراگیری فیلترشکن‌ها، بدافزارها و تبعات اجتماعی، سیاسی و ببن المللی خواهد شد.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق رشد ریاست جمهوری فناوری فیلترینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در مورد بارش رگباری و شدید باران در ۱۴ استان کشور از آماده‎باش امدادگران در این استان‌ها خبرداد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه شاهد بروز مداخلات جوی و تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان کشور خواهیم بود. بر این اساس در روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان و در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و برای روز پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت نیز در یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست لذا به مردم و به خصوص ساکنان این مناطق و مسافران توصیه می‌شود که ضمن احتیاط در سفرهای بین شهری، از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز کنند. 

محمودی افزود:‌ اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش‌ها نیز از دیگر توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در همین راستا نیز امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تمامی استان‌های کشور به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تجهیزات و امکانات لازم نیز برای مقابله با حوادث و امدادرسانی در هرگونه رخداد احتمالی در اختیارشان قرار گرفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد