Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@13:47:22 GMT

ورود و خروج رایگان ساکنین محدوده طرح ترافیک

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۰۳۴۱

ورود و خروج رایگان ساکنین محدوده طرح ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ساکنین محدوده طرح ترافیک با ثبت نام در سامانه my.tehran.ir می‌توانند، فارغ از شماره پلاک خودرو هر روز یک خروج رایگان قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود پس از ساعت ۱۷ به محدوده داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن پورسید آقایی با اشاره به اینکه طرح ترافیک سال ۹۷ با فراز و فرودهای فراوان از شنبه ۱۵ اردیبهشت اجرایی می‌شود، گفت: مهمترین تغییرات این طرح نسبت به سال‌های گذشته این بود که دسترسی عموم مردم به آن، بیشتر شده و سهمیه روزانه به دو برابر سال گذشته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: نرخ طرح ترافیک براساس جداول تصویب شده شورای شهر، بین ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۳۶ هزارتومان خواهد بود که به نسبت نرخ ۴۰ هزارتومانی طرح روزانه در سال گذشته کاهش داشته است. همچنین تعرفه طرح ترافیک بسته به دریافت معاینه فنی برتر، شارژ حساب و تنظیم تردد در ساعات خلوت مشمول تخفیف می‌شود.

معاون شهردارتهران با بیان اینکه ورود به محدوده طرح ترافیک در صورت عدم ثبت نام در سامانه مشمول جریمه و لحاظ نرخ طرح ترافیک در عوارض خودرو می‌شود، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس راهور تا پایان اردیبهشت به خودروهایی که بدون ثبت نام در سامانه برای اولین بار وارد طرح ترافیک شوند از طریق ارسال پیامک در مورد ورود غیرمجاز تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار علاوه بر جریمه ۲۰ هزار تومانی، تعرفه طرح ترافیک نیز با ۲۰ درصد بیشتر به صورت بدهی در عوارض خودرو ثبت می‌شود.

 وی در مورد قوانین ورود و خروج ساکنین محدوده طرح ترافیک نیز توضیح داد و گفت: این افراد با ثبت نام در سامانه my.tehran.ir  می توانند فارغ از شماره پلاک خودرو،  هر روز تنها یک خروج رایگان قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود رایگان پس از ساعت ۱۷ به محدوده طرح داشته باشند. طبیعی است اگر خودرویی بیش از یک مورد ورود و خروج داشته باشد، مشمول جریمه و پرداخت عوارض می‌شود.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه امسال ۱۰۳ هزار مجوز ورود به طرح ترافیک در نظر گرفته شده است،تصریح کرد: امسال ۲۶ هزار طرح نیز نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. با کاهش ۴ درصدی سهمیه نهادها و دستگاههای اجرایی و ۵۰ درصدی سهمیه کارکنان شهرداری، تعداد مجوزهای  روزانه از ۲۰ هزار مجوز در سال گذشته به ۴۰ هزار مجوز رسیده است.  

بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه روزانه دو و نیم میلیون نفر از مترو و بی آر تی برای سفرهای شهری خود استفاده می‌کنند، گفت: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها به ۴ دقیقه کاهش یافته است، لذا با توجه به شروع اجرای طرح ترافیک از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت از مردم می‌خواهیم تا کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند تا تغییرات ایجاد شده، روند مثبت کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا را دنبال کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طرح ترافیک محسن پورسیدآقایی طرح ترافیک جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهم آمدن تمام نهادهای مرتبط با ترافیک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: این اولین‌بار است که مدرسه‌ای در اختیار قرار می‌گیرد تا تمام نهادهای مرتبط با ترافیک بتوانند بر اساس سرفصل‌های آموزشی در زمینه فرهنگ ترافیک، کاهش آسیب‌های اجتماعی را آموزش دهند.

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه، اظهار کرد: برای نخستین بار در سطح کشور و در کرمانشاه «مدرسه ترافیک» با هدف آموزش فرهنگ ترافیکی و کاهش آسیب‌های اجتماعی افتتاح شد.

وی افزود: این اولین‌بار است که مدرسه‌ای در اختیار قرار می‌گیرد تا تمام نهادهای مرتبط با ترافیک بتوانند بر اساس سرفصل‌های آموزشی در زمینه فرهنگ ترافیک، کاهش آسیب‌های اجتماعی را آموزش دهند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید در راستای وظایف سازمانی نسبت به آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیک با هدف آگاه‌سازی مردم به ویژه دانش‌آموزان برای جلوگیری از وقوع تصادفات اقدام کنند، خاطرنشان کرد: همراهی مردم و دانش‌آموزان سبب نهادینه شدن فرهنگ ایمنی و عبور و مرور در استان کرمانشاه می‌شود.

کد خبر 751608

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نخستین مدرسه ترافیک کشور در کرمانشاه با ابتکار پلیس
  • گردهم آمدن تمام نهادهای مرتبط با ترافیک در کرمانشاه
  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • هشدار هواشناسی به رانندگان: جاده‌ های ۱۱ استان بارانی است
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک