Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران جوان و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

سوال های شما در زمینه «میخچه» را  رویا گستری متخصص پوست پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال: میخچه کف پای من یک بار توسط دکتر خارج شده وخیلی هم بخیه خورد ولی بعد از مدتی دوباره رشد کرد و در حال عادی هم دردی نداره اما خیلی بزرگ و نازیباست، چگونه می‌توانم این میخچه و میخچه های ریزی که زیر انگشتان پا وجود دارد را از بین ببرم؟

جواب: اكثر پزشکان بین زگیل و میخچه تشخیص درستی نمی دهند و زگیل كف پا را با میخچه اشتباه می گیرند؛ در درمان میخچه باید ریشه آن كاملا برداشته شود و اگر ریشه آن برداشته نشده باشد مجدد رشد خواهد كرد.

سوال: چگونه باید باید میخچه را از بین برد؟

جواب: برای از بین بردن میخچه راه های درمانی مانند محلول ضد میخچه و یا عمل های مختلفی وجود دارد كه باید با تشخیص درست پزشک درمان شود.

سوال: حدود 2 ماه است که 2 میخچه کوچک بین انگشتان پاهایم بوجود آمده که با تعویض کفش راحت‌تر هم تغییری نکرده است، خواهشمند است راهنمایی بفرمایید.

جواب: بین دو انگشتان پا میخچه نیست و آن زگیل است كه به وجود می آید، میخچه بین دو انگشتان پا زمانی ایجاد می شود كه فرد بر اثر ارتوپدی تحت فشار قرار گیرد و میخچه به وجود می آید؛ برای درمان زگیل محلول ضد زگیل یا فریز كردن تجویز می شود.

سوال: دارویی برای درمان میخچه وجود دارد؟

جواب: داروهای مختلفی برای درمان میخچه و زگیل در بازار وجود دارد اما نباید خودسر استفاده شوند؛ حتما برای تشخیص درست به پزشک مراجعه كنید تا محلول مناسب را تجویز كند.

سوال: در سال 80 بعد از اینکه 24ساعت یکسره کفش به پا داشتم میخچه در قسمت داخلی انگشت کوچک پای راست درآمد از آن سال تا کنون سه مرتبه عمل جراحی کرده ام و یک بار سوزانده ام، هر داروی گیاهی که گفتند روی آن گذاشتم اما باز هم درآمد، هنگام راه رفتن خیلی اذیتم می کند، هر کفشی نمی توانم بپوشم، راهکار شما چیست؟

جواب: میخچه اگر از ریشه برداشته شود دیگر باز نمی‌گردد؛ در مواردی اگر مریض خوب عمل نشود و ریشه میخچه یا زگیل كامل برداشته نشود این میخچه باز رشد می كند و مجدد نیاز به درمان دارد.

سوال: 45سال سن دارم و چندین سال است که از دست میخچه های کف پا کلافه شده ام ,راهکار ازبین بردن میخچه های کف پا و دست که نیاز به جراحی نداشته باشد چیست؟ بعضی از میخچه ها عمیق و برخی چند میخچه در کنار هم ریشه زده است، چند بار هم با تیغ برش زدم ولی چون عمیق نبود دوباره رشد کرده است ،آیا بیماری مسری است و احتمال سرایت به دیگری وجود دارد یا ارثی است؟

جواب: خیر میخچه مسری نیست و ارث در آن تاثیری ندارد، اما اگر زگیل باشد مسری است؛ اگر فردی كه زگیل دارد به استخر برود و جایی بایستد و فرد دیگری در آن جا بایستد آن فرد مبتلا به زگیل می شود.

سوال: با اینکه نزد پزشک مراجعه کرده ام حدود یک هفته است میخچه فریز شده و از کفش مناسب هم استفاده می کنم اما با این حال اگر با جایی برخورد کند باز هم درد دارد، چه اقدامی باید انجام دهم؟

جواب: میخچه نیاز به فریز كردن ندارد، اما اگر آن را فریز كنند باید تعداد جلسات كامل شود تا ریشه كن شود.

انتهای پیام/

پاسخ کلینیک آنلاین به سوالات مخاطبان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت کلینیک آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

کد خبر 847114 برچسب‌ها خبر مهم سهام عدالت سهام بانک‌ها سهام شرکت‌ها

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • مقاومت ژاوی در تمرین: جواب هیچکس را نداد
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری