Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@23:35:43 GMT

کاشان| اعزام ۳۰ مبلغ دینی در ایام شعبانیه به مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۰۹۹۸

کاشان| اعزام ۳۰ مبلغ دینی در ایام شعبانیه به مناطق محروم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اران و بیدگل از اعزام ۳۰مبلغ در ایام ویژه تبلیغی نیمه شعبان، برای سخنرانی انجام فعالیت‌های فرهنگی در روستاها و تبلیغ به مناطق محروم خبرداد. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ استانها کاشان نظرات

به گزارش ‌خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام سمیع‌الله مردان امروز در اران و بیدگل در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این اداره در ایام ویژه تبلیغی نیمه شعبان، با اعزام 30 مبلغ دینی برای سخنرانی انجام فعالیت‌های فرهنگی در روستاها و تبلیغ به مناطق محروم و جشن‌های مذهبی سطح شهرستان اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اجرای بیش از 200 عنوان برنامه فرهنگی مذهبی توسط تشکل‌های مردمی شهرستان در این ایام خبر داد و افزود: تجمع هیئات مذهبی از مهم ترین برنامه‌های متمرکز سالروز ولادت حضرت قائم (ع) بود که با همکاری شورای هیئات مذهبی در چند نقطه شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: در یکی از این برنامه‌ها، کاروان پیاده قافله انتظار عاشقان مهدی موعود(عج) در حالی که شاخه‌های گل به دست داشتند مسیر خیابان منتهی به حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع)را با پای پیاده طی کرده و پس از تجمع در این حرم مطهر، مداحان اهل بیت(ع) به مولودی خوانی پرداختند.

مردان ابرازداشت: همچنین جشن بزرگ نیمه شعبان همراه با قرعه کشی مسابقه فرهنگی مذهبی به استقبال ظهور و مدیحه سرایی مداحان و سخنرانی حجت الاسلام موسوی در حرم امامزادگان هاشم بن علی(ع) و فاطمه بنت العسکری(ع) برگزار شد.

وی در ادامه اظهار داشت: بیش از 600 نفر از دوستداران اهل بیت(ع) هم در قالب دو کاروان پیاده «هلال تا جمکران» و «باب‌المراد» مسیر یکصد کیلومتری آران و بیدگل تا جمکران را با پای پیاده طی و در طول مسیر برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل با ذکر روایتی از امام محمد باقر(ع) که بعد از شب قدر بزرگ‌ترین و با فضیلت‌ترین شب‌ها در طول سال شب نیمه شعبان است، گفت: آیین احیا و شب زنده‌داری شب نیمه شعبان در 16 مسجد شهرستان آران و بیدگل برگزار شد که آستان مقدس امامزاده هلال بن علی(ع)، مسجد اعظم محقق، مسجد صادقیه و مسجد صاحب‌الزمان(عج) از مساجد محوری احیای نیمه شعبان در این شهرستان بود.

وی یادآور شد: همچنین مراسم مردمی جشن و مولودی‌خوانی ویژه نیمه شعبان در بیش از یکصد مسجد و اکثر کانون های فرهنگی، مراکز فرهنگی مذهبی و هیأت‌های مذهبی شاخص آران و بیدگل برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: همایش تجلیل از خادمان اعتکاف شهرستان آران و بیدگل هم به یمن و برکت این ایام همراه با قرعه کشی اعزام 40 برگزیده به مشهد مقدس از سوی دبیرخانه دائمی همایش‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل برگزار شد که برگزیدگان، جمعه 14 اردیبهشت به این سفر زیارتی اعزام خواهند شد.

به گفته مردان، آذین‌بندی معابر و خیابان‌ها توسط هیأت‌های مذهبی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات، نورافشانی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کتاب مهدویت، جشن‌های دانش‌آموزی، قرائت جامعه کبیره در اماکن مذهبی، برگزاری مسابقات فرهنگی و مسابقه کتابخوانی به استقبال ظهور و جشن در مساجد و هیئات مذهبی از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان در آران و بیدگل بود.

وی افزود: بیش از 40 جلسه جشن و سرور ویژه بانوان هم با حضور بانوان مبلغه سنتی و حوزوی در مراکز دینی و مذهبی، مساجد و حسینیه‌های سطح شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ ت

R7845/P1336/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد

رحمت اله مشرقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدارس منطقه یحیی آباد آران و بیدگل به دلیل وقوع سیل، فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت تعطیل و آموزش غیرحضوری خواهد بود.

وی افزود: علت تعطیلی مدارس پیشگیری از آسیب دانش آموزان و ارائه خدمات بهتر به شهروندان عنوان شده است.

کد خبر 6086909

دیگر خبرها

  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم