Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده‌های معدن زمستان یورت آزادشهر امروز همزمان با ۱۳ اردیبهشت ماه در همان ساعت وقوع حادثه در معدن یورت آزادشهر حاضر شده و یاد و خاطره جان‌باختگان این حادثه را گرامی‌داشتند. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آزادشهر، امروز خانواده 43 معدنچی جان‌باخته حادثه معدن یورت آزادشهر در سالروز حادثه معدن در ساعت 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

30 دقیقه با حضور در این معدن و قرار دادن گل در ورودی تونل، یاد و خاطره جان‌باختگان این حادثه را گرامی‌ داشتند.

این مراسم که بدون حضور هیچ یک از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، مورد انتقاد خانواده‌های معدنچی قرار گرفت.

یکی از خانواده‌های معدن یورت آزادشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان از برگزاری مراسم متمرکز به علت اینکه بیان می‌کنند احتمال وجود ناامنی و آشوب وجود دارد، جلوگیری می‌کنند.

این همسر جان‌باخته معدن یورت آزادشهر می‌گوید که امروز با وجود آنکه اطلاع‌رسانی انجام شده بود هیچ یک از مسئولان در مراسم سالگرد معدن‌چیان جان‌باخته حضور نیافتد و قطعا با این نیامدن‌هایشان نشان دادند که مقصر حادثه هستند.

وی همچنین تاکید کرد که از یازدهم اردیبهشت ماه به مناسب هفته کار و کارگر این معدن تعطیل بود و شرایط برای حضور مسئولان و خانواده‌ها فراهم بود.

گفتنی است خانواده‌های معدن یورت آزادشهر معتقد هستند که مسئولان با ممانعت از برگزاری مراسم درصدد این هستند که حادثه معدن یورت آزادشهر از افکار عمومی فراموش شود.

حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر در 13 اردیبهشت ماه سال گذشته اتفاق افتاد که بر اثر آن 43 معدنچی جان‌باختند، پس از گذشته چند روز این حادثه و در حالی که تعدادی از اجساد جان‌باخته معدن در تونل‌ها پشت آوراهای ریزش کرده باقی مانده بود رئیس جمهور به دیدار از محل حادثه و خانواده‌های معدنچی آمد و قول این را داد که به شدت با مقصران حادثه برخورد کند.

پس از این حضور کمیته حقیقت‌یابی برای بررسی قصور و علل حادثه تشکیل شد و با بررسی‌های به عمل آورده در درجه نخست مدیرعامل را مقصر حادثه اعلام کرد و 3 سال حبس برای قصور کارفرما در نظر گرفت و در روزهای گذشته از سوی مراجع قضائی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی نیز مقصر حادثه اعلام شدند.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش صدای ایران،تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.


دیگر خبرها

  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان
  • انحراف خودرو و حادثه تصادف حاصل جاده خاکی برخی از روستا‌های انابد + تصاویر
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • تصاویری از علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم سالگرد شهید مطهری/ محسن هاشمی هم آمد
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری برگزار شد + عکس