Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@03:57:46 GMT

گفتگوی 18:30/ راهکارهای افزایش کیفیت تولید داخلی در جلب اعتماد مردم

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۲۳۳۳

گفتگوی 18:30/ راهکارهای افزایش کیفیت تولید داخلی در جلب اعتماد مردم

‍‍‍‍‍‍

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان استاندارد با بیان اینکه اعتماد مردم را از دست ندهیم گفت: اعتماد سازی مصرف کننده بسیار سخت است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پرویز درویش با حضور در برنامه گفتگوی 18:30 گفت: اگر از منظر یک مصرف کننده و بر اساس عرق ملی در انتخاب کالای ایرانی صحبت کنیم  برایند سه محور ویژگی، قیمت و نوآوری کالا ، منجر به انتخاب کالای مورد دلخواه از سوی مصرف کننده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 درویش گفت: خدمات بعد از فروش، زیبایی ظاهر، دوام کالا و برخی دیگر از عوامل در انتخاب مصرف کننده تاثیر گذار است.   مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان استاندارد گفت: بجای انتقال کالا از خارج از کشور انتقال فن آوری صورت بگیرد.وی گفت سازمان ملی استاندارد وظیفه مهمی در بهبود تولید داخلی دارد و چنانچه کوتاهی کند اعتماد مردم از تولیدات داخلی و برند داخلی از بین می رود. درویش با بیان اینکه اعتماد سازی مصرف کننده بسیار سخت است، افزود: روند بهبود کیفیت باید در دوره های یکساله به جامعه اطلاع رسانی شود.
 مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان استاندارد گفت: تمام سازمان های دولتی باید ارزیابی ملی کیفیت بر اساس یک مد ملی داشته باشند.
 او گفت: تدوین سند جامع استاندارد سازی یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد بر اساس آخرین دستاوردهای روز دنیا است.استاندارد کالا و خدمات اساس شالوده کیفیت در جامعه است.
 او گفت: محور های اصلی نقشه راه، بهبود کیفیتو کیفیت پایدار است.

درویش گفت: سیاست های حمایتی ویژه ای از تولید کننده پیش بینی شده است و  بحث حمایتی تدریجی که از یکسال پیش آغاز شده است، حمایت از 3 هزار شرکت های دانش بنیان در تولید کالای های باکیفیت و اشتغال سازی است را بر عهده دارد..او با بیان اینکه سیاست گذاری های باید مانع از انحصار طلبی باشد، گفت: استفاده از یک کالای با کیفیت حق مردم است و در عین حال انتخاب کالا به اختیار مشتری است.
 
عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: خریداران با دقت و وضوح، کالای مورد نیازش را از هر نظر از جمله کیفیت و دوام مورد ارزیابی قرار می دهد. مصرف کننده به دنبال این نیست که آیا کالای مورد نیازش مشابه داخلی دارد یا خیر بلکه در پی کالایی است که توانسته توجه عموم مصرف کنندگاه را جلب کند.
عبدالرضا مصری افزود: در حاکمیت تولید کننده باید حمایت شود تا بتواند کالای با کیفیت ارائه کند و با کالای مشابه خارجی رقابت کند در غیر اینصورت توان رقابت نخواهد داشت و از میدان بدر می شود.مصری گفت: وام بانکی کم بهره، فروش نقدی کالای خریداری شده از تولید کننده و اجرای تعهدات خرید از جمله عوامل حمایتی از سوی دولت است.
 وی افزود خیلی از کالاهای با کیفیت ایرانی متاسفانه با برندهای خارجی به فروش می رسد و این به معنی از دادن اعتبار برند ایرانی در بازار بوده است. مصری افزود: از نامگذاری امسال توسط مقام رهبری میزان خریداران کالای ایرانی افزایش یافته و تولید کننده جرات عرضه کالای با کیفیت خودش با برند ایران و ساخت ایران پیدا کرده است.  دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به برندسازی ۱۷ محصول در حوزه صنایع دستی از نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالا و پنج کالا در سطح بین‌المللی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احسان محمدی _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ - تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی برای ۱۷ محصول برندسازی شده است، اظهار کرد: در همین زمینه، نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالا و همچنین پنج کالا در سطح بین‌المللی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد ریال در مازندران وجود دارد، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان خواهیم بود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه در این نمایشگاه مازندران با ۱۰ زنجیره ارزش در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی و سایر بخش‌ها حضور پیدا کرده است، گفت: در بحث زنجیره ارزش، زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی به عنوان یکی از دو زنجیره ارزش مورد توجه در مازندران قرار گرفته است.

محمدی از صدور مجوز حدود ۱۹۰ موافقت اصولی در سال گذشته برای متقاضیان تأسیسات گردشگری در مازندران مطرح و بیان کرد: این تعداد ۱۵ مورد در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی است که به توان افزایی در این بخش یاری می‌رساند.

وی با بیان اینکه ۸۱ هزار نفر گردشگر خارجی سال گذشته در استان حضور داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با لغو روادید گروهی با روسیه و تسری آن به کشورهای دیگر، شاهد حضور شمار بیشتری از گردشگران در استان مازندران باشیم.

کد خبر 749020

دیگر خبرها

  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا