Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-07@03:47:27 GMT

وام ١٥ میلیونی ازدواج به کدام زوجین می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۲۸۱۵

وام ١٥ میلیونی ازدواج به کدام زوجین می‌رسد؟

  به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وام ازدواج تا سال ١٣٩٤ با مبلغ سه میلیون تومان برای هر زوج پرداخت می‌شد که این رقم سال‌ها بود تغییر نکرده بود تا اینکه مجلس در قانون بودجه سال ۱۳۹۵ رقم ۱۰ میلیونی را مصوب و لازم‌الاجرا دانست. با اینکه بانک‌ها با توجه به کاهشی که در منابع قرض الحسنه آنها وجود داشت، با افزایش یکباره سه برابری مبلغ وام ازدواج مخالف بودند، اما در هر صورت موظف شدند که این تسهیلات را با تامین منابع از محل جاری پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این وجود وقتی جریان بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۷ در مجلس اجرایی شد، نمایندگان بار دیگر افزایش مبلغ وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان را مطرح کردند و طولی هم نکشید که با موافقت رئیس جمهوری و تصویب قانون بودجه وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان برای هر زوج افزایش یافت.
بانک مرکزی در سال جاری وام ازدواج ١٥ میلیونی را به شبکه بانکی ابلاغ و از چندی پیش بانک‌ها در این مورد اقدام کردند.

متقاضیان وام ازدواج که از قبل از اجرایی شدن سیاست جدید ثبت نام کرده‌اند هم شامل وام ۱۵ میلیونی می‌شوند یعنی مبلغ پرداختی به آنها به جای ۱۰ میلیون ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.
در شرایط جدید مهلت بازپرداخت وام ازدواج ۶۰ ماهه شده و البته به مانند گذشته شامل کارمزد ۴ درصدی خواهد بود.

در سال گذشته با توجه به طولانی شدن صف وام ازدواج که به بیش از ٥٠٠ هزار نفر می رسید، طرح ضربتی وام ازدواج به مرحله اجرا درآمد و بانکها به طور مضاعف این تسهیلات را پرداخت کردند و در این مدت صف وام ازدواج به کمتر از ٥٠ هزار نفر رسید.
طبق آخرین آمار اعلامی بانک مرکزی سال گذشته با اجرای طرح ضربتی در مجموع تسهیلات ازدواج در اختیار یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر قرار گرفت که سقف این وام هم ۱۰ میلیون تومان بود در نتیجه صف متقاضیان وام ازدواج از میان رفت. به جز این، ظرف مدت سپری شده از سال ۱۳۹۷ که بخشنامه افزایش سقف وام ازدواج تا ۱۵ میلیون تومان ابلاغ شده، ۲۰ هزار فقره وام ازدواج به مبلغ ۲۸۳ میلیارد تومان پرداخت شده است و ۲۱۸ هزار نفر هم در حال تکمیل پرونده خود هستند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در شرایطی که در هفته‌های گذشته کار واگذاری استقلال و پرسپولیس به کنسرسیوم‌هایی متشکل از زیرمجموعه‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و 6 بانک کشور انجام شده بود، اما همچنان در سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار، این تغییرات صورت نگرفته است.

به نقل از ورزش سه در واقع پس از واگذاری 85 درصد از سهام پرسپولیس به بانک‌های: بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) و واگذاری 85 درصد از سهام استقلال به: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (۵ درصد)، شرکت‌های پتروشیمی بندرامام خمینی (ره)، شهید تندگویان، بوعلی و پارس (هر کدام 20 درصد)، این دو باشگاه از زیر سایه وزارت ورزش و جوانان خارج شدند.

با این حال، همچنان در سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و مقابل نام سهامداران دو باشگاه، تغییری دیده نمی‌شود. با مراجعه به سایت مذکور و جستجوی نام استقلال و پرسپولیس، مشاهده می‌شود که از وزارت ورزش و جوانان به عنوان سهامدار اصلی سرخابی‌ها با 90 درصد سهام نام برده شده است.

ضمن اینکه از زمان واگذاری سرخابی‌ها، هنوز این دو باشگاه هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر واگذاری را در سامانه کدال منتشر نکرده‌اند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902817

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون
  • بانک شهر می‌تواند سعید عزت‌اللهی را پرسپولیسی کند؟ بعید است!
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!