Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی امروز، 13 اردیبهشت ماه در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه، وقف را یکی از سنت های حسنه اسلام دانست و اظهار کرد: وقف، امری تاثیرگذار در محرومیت زدایی، کاهش فاصله طبقاتی و توسعه جامعه است.
وی افزود: همه نهادها باید در راستای حفظ و حراست از موقوفات و کمک به اجرای امینانه نیات واقفان با اوقاف همکاری داشته باشند چراکه این امر مهم‌ترین مساله در وقف و خوشبختانه اقدامات مناسبی در این زمینه انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به رضایت روحانیون و جامعه هدف موقوفات شهرستان بانه از عملکرد چند سال اخیر اوقاف اذعان داشت: خوشبختانه در دوران مدیریت کل حجت الاسلام نوروزی پیشرفت های شایسته ای در حوزه وقف در استان روی داده و اداره اوقاف شهرستان بانه نیز از این قاعده مستثنی نیست.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایمان دارم وقف یکی از راه های کاهش فاصله طبقاتی و محرومیت زدایی در جامعه است
وی با اشاره به حمایت از اوقاف در مجلس شورای اسلامی، تصررریح کرد: بنده همچون گذشته از مصوبات مرتبط با سازمان اوقاف که موجبات پیشرفت هرچه بیشتر این سازمان را فراهم آورد دفاع خواهم کرد.
بیگلری در پایان یادآور شد: امید است که مردم و خیرین بانه ای اهتمام بیشتری به این سنت حسنه داشته باشند و با نیت های خبریه ای همچون کمک به نیازمندان، اشتغالزایی، کمک به بیماران، کمک به ازدواج جوانان و کمک به دانش آموزان کم بضاعت اقدام به ثبت وقف های جدید در سال ۹۷ کنند.
آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه هم در این دیدار با اشاره به عملکرد اوقاف در حوزه های مختلف بهره وری، حقوقی و فرهنگی؛ اوقاف را یکی از نهادهای فعال و رو به پیشرفت دانست.
وی افزود: در مجموعه اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه تلاش داریم با اجرای امینانه نیت واقفان و اجرای صد درصدی برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی زمینه را برای جلب حداکثری اعتماد مردم و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در شهرستان بانه فراهم آوریم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت

فرماندار صحنه، گفت: مقرر شده سد قشلاق در شهرستان صحنه استان کرمانشاه که در ۱۵ سال گذشته بلاتکلیف و بدون استفاده باقی مانده، تا ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شود. - اخبار استانها -

غلامرضا شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: سد قشلاق در واقع یک مگاپروژه عمرانی در استان است که کار ساخت آن از سال 88 توسط آب منطقه‌ای آغاز شده است و می‌توانست برای رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی مؤثر باشد، اما به دلیل برخی مشکلات به یک معضل تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: چند روستا در مخزن این سد قرار گرفته‌اند و آب منطقه‌ای نسبت به تملک اراضی و املاک این روستاها اقدام کرد از 330 هکتار حدود 80 هکتار تملک شد و نام دولت سند خورد.

شهبازی گفت: در سال 94 اداره کل اوقاف و امور خیریه طی نامه‌ای از آب منطقه‌ای خواست که هزینه‌ای بابت اراضی و املاک این روستاها به مردم پرداخت نشود زیرا این املاک از املاک اوقاف و وقف خاص هستند.

فرماندار شهرستان صحنه با بیان اینکه همین موضوع دوگانگی برای آب منطقه ای ایجاد کرد افزود: با وجود اینکه این پروژه عمرانی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید آبگیری می‌شد اما متاسفانه به واسطه مشکل اوقاف این اتفاق نیفتاده و با وجود پیگیری چند استاندار نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی بیان کرد: در نهایت پیشنهاداتی ارائه شده که باید کارشناسی شود و تا 31 اردیبهشت ماه فرصت داده شده که به موضوع رسیدگی و مشکلات مردم رفع شود.

شهبازی گفت: جانمایی روستاها توسط بنیاد مسکن انجام شده و تعدادی از خانواده‌ها نیز براساس اولویت‌بندی مستقر شده تا ساخت و ساز را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • شورای رقابت علیه ۱۳ نهادعمومی غیردولتی اعلام جرم کرد
  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد