Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر، آخرین مرحله مذاکرات نمایندگان دولت سوریه با نمایندگان عناصر تروریستی در جریان است و نیروهای سوری اعلام کرده اند این آخرین فرصت گروه های تروریستی برای تصمیم گیری نهایی است.

به گزارش مشرق، دهم اردیبهشت ماه چند گروه از نیروهای ارتش و گارد ریاست جمهوری سوریه از شهر دمشق به شمال استان حمص و جنوب استان حماه اعزام شدند تا عملیات پاکسازی مناطق اشغالی را در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگنده های روسی پیش عملیات را در شمال استان حمص و جنوب استان حماه آغاز کردند اما درخواست برخی گروه های تروریستی برای مذاکره مجدد و رسیدن به توافق باعث شد عملیات برای سه روز متوقف شود.

اگرچه اختلاف میان گروه های تروریستی در شمال استان حمص و جنوب استان حماه برای تخلیه مناطق اشغالی و انتقال به شمال سوریه به بالاترین سطح رسید اما در نهایت گروه تروریستی «جیش التوحید» آمادگی خود را برای خروج از شهر راهبردی «تلبسیه» اعلام کرد.

نقشه میدانی جنوب حماه

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی جیش التوحید برای عملی کردن توافق، سلاح های سنگین خود را به نیروهای سوری تحویل دادند و خود را برای انتقال به مناطق شمالی آماده می کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق با بیان این که عناصر تروریستی از طریق پل شهر «تلبسیه» سلاح های خود را تحویل دادند، اعلام کرد: نیروهای ارتش، پرچم سوریه را در ورودی های شهر تلبسیه برافراشتند.

این منبع میدانی با بیان این که برخی گروه های تروریستی با تصمیم تروریست های جیش التوحید مخالف هستند، افزود: تروریست های جبهه النصره مستقر در شهرک «تل الدهب» برای برهم زدن توافق چند خمپاره به سمت شهرک «مریمین» شلیک کردند.

به گزارش مشرق، گروه های تروریستی جبهه النصره و جبهه تحریر سوریه مخالف تخلیه مناطق اشغالی و انتقال به شمال سوریه هستند و اعلام کردند تا آخرین لحظه در برابر نیروهای سوری در شمال استان حمص و جنوب حماه مقاومت می کنند.

خبرها حاکیست، نیروهای ویژه ارتش سوریه به فرماندهی سرهنگ نمر خود را به نزدیکی مناطق تحت اشغال تروریست ها رسانده اند و آماده هستند اگر مذاکرات به نتیجه نرسد برای آزادسازی مناطق وارد عمل شوند.

نقشه میدانی شمال سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

در حال حاضر، آخرین مرحله مذاکرات نمایندگان دولت سوریه با نمایندگان عناصر تروریستی در جریان است و نیروهای سوری اعلام کرده اند این آخرین فرصت گروه های تروریستی برای تصمیم گیری نهایی است.

آخرین خبرها از شمال استان حماه و جنوب استان ادلب حاکیست، جنگنده های روس و توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریست ها را در شهرهای «جسر الشغور و لطمانه» هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

به گزارش مشرق، از جنوب استان ادلب خبر می رسد، یک کاروان ارتش ترکیه حامل تجهیزات نظامی سنگین و دهها نیرو از گذرگاه «کفرلوسین» خود را به شهر «معره نعمان» رسانده است تا قدرت تروریست ها در این محور تقویت شود.

دولت ترکیه به خوبی می داند پس از پاکسازی مناطق اشغالی جنوب دمشق، شمال استان حمص و جنوب استان حماه نوبت به تروریست های مورد حمایتش در استان ادلب می رسد و همین مسئله باعث شده کاروان های نظامی بیشتر به منطقه اعزام کند.

آنکارا درصدد است با آموزش عناصر تروریستی و تقویت مواضع آنان در استان ادلب از پیشروی نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در این محور جلوگیری کند اما باید منتظر ماند و دید واکنش نیروهای متحد به این تحرکات چه خواهد بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه حمایت از کالای ایرانی ارتش ترکیه ارتش سوریه استان حماه تحولات سوریه حماه سوریه حمص حمص سوریه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین

نیروهای امنیتی فیلیپین امروز- سه‌شنبه - از نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های محلی همچنین گزارش دادند در جریان عملیات امنیتی علیه جنگجویان گروه «بانگسامورو» متحد با داعش در جزیره «میندانائو»، هفت سرباز زخمی شدند.

رسانه‌های فیلیپین از کشف و ضبط مقادیر زیادی سلاح و مهمات در این عملیات خبر دادند.

به نقل از آناتولی، گروه «بانگسامورو» پس از دیگر سازمان‌های تروریستی مانند «ابوسیاف» و «مائوت» با داعش بیعت کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند