یکه تازی بازیگر ۶۷ ساله در فیلم رفت و آمد/لیام نیسون درس بازیگری میدهد+عکس
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۴۰۱۹
خبرگزاری میزان- "لیام نیسون" بازیگر مطرح سینمای هالیوود از جمله بازیگرانی است که در سن 65 سالگی همچنان می تواند نقش یک آثار سینمایی پر فروش را ایفا کند. بازی بی نظیر و قدرت بدنی مثال زدنی وی در سری فیلم های "ربوده شده" از او بازیگری آماده را به نمایش گذاشت.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، "لیام نیسون" بازیگر مطرح سینمای هالیوود از جمله بازیگرانی است که در سن 65 سالگی همچنان می تواند نقش یک آثار سینمایی پر فروش را ایفا کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نیسون کارنامه درخشانی را تاکنون از خود به یادگار گذاشته است. بازی در آثار درخشانی همچون "فهرست شیندلر"، "بینوایان"، "جنگ ستارگان"، "بتمن آغاز می کند" و "سه روز آینده" از جمله آثار مطرحی هستند که نیسون در آنها به ایفای نقش پرداخته است.
حال نیسون به تازگی اکران فیلم "رفت و آمد" را به پشت سر گذاشته و از سوی منتقدین نمره قابل قبولی را دریافت کرده است.
مایکل (لیام نیسون) یک فروشنده بیمه است که در طول روزش به خانه در حال رفتوآمد است. بعد از تماس یک غریبه مرموز مایکل مجبور میشود تا هویت مخفی یک مسافر در قطار خودش را قبل از آخرین توقف کشف کند.
همانگونه که او در حین گذر زمان برای حل این پازل کار میکند، او متوجه میشود که یک نقشه مرگبار در حال آشکار شدن است و مایکل ناخواسته وارد یک توطئه جنایی میشود که مرگ و زندگی مسافران قطار را در دست میگیرد.
بازی در فیلم "رفت و آمد" بار دیگر ثابت کرد که نیسون از جمله معدود بازیگرانی است که همچنان قابلیت نقش اول بودن در این سن را داراست. اتفاقی که تنها عده محدودی از بازیگران جهان از آن برخوردارند.
در این میان نباید نقش فیلمنامه خوب اثر را فراموش کرد. بایرون ویلینگر و "فیلیپ د بلاسی" به صورت مشترک نگارش فیلمنامه اثر را بر عهده داشته اند. فیلمنامه روایتی کامل و بدون نقص از اتفاقی ناگوار را بیان می کند. روایتی که تا آخرین لحظه مخاطب را با خود پیش برده و در سردرگمی قرار می دهد.
فیلمنامه در بخش هایی گره را به عمد باز می کند اما لحظاتی بعد مخاطب متوجه می شود که گره اصلی باز نشده و این تنها یک بیراهه بوده است.
از دیگر نقاط قوت فیلم رفت و آمد بدون شک باید کارگردانی "ژاومه کویت سرا" را در نظر گرفت. کارگردانی در لوکشینی همچون قطار همیشه دغدغه های فراوانی را ایجاد می کند .اما کارگردانی در کنار فیلمبرداری بی نقص اثر التهاب و هیجان موجود در فیلمنامه را دو چندان می کند.
روایت سرشار از تعلیق بوده و این تعلیق در قاب متحرک دوربین دو چندان می شود. در این ببین موسیقی نیز به کمک اثر آمده و هیاهو را صد بار بیشتر می کند.
شاید در کل نتوان از "رفت و آمد" انتظار فیلمی جشنواره ای و جایزه ای داشت اما این فیلم در قالب خود و فیلمی که در ژانر اکشن و هیجانی ساخته شده بدون نقص و برای مخاطب به شدت جذاب است.
البته این را نباید فراموش کرد که در مقابل بازی مثال زدنی لیام نیسون سایر بازیگر تلاش چندانی نکرده اند و تنها ورا فارمیگا در سکانس کوتاه حضورش روبری نیسون لحظات درستی را به نمایش گذاشته است.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلمنگار
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابطعمومی بنیاد سینمایی فارابی، سیناپس فیلمهای «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بیبدن»، فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران و فیلمنامه کامل «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان، از جمله مطالب منتشر شده در دویست و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند که در ۱۱۶ صفحه به علاقهمندان سینما و فیلمنامهنویسی عرضه شده است.
در ابتدای بخش سینمای ایران سیناپس فیلم های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بیبدن» چاپ شده و سپس نقد و تحلیلهایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشتهاند. گفتوگو با حسین ترابنژاد، یکی از فیلمنامه نویسان «آپاراتچی» و گفتوگو با علی ثقفی، نویسنده و کارگردان «پرویزخان» از دیگر مطالب این بخش هستند.
پرونده موضوعی این شماره به فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران اختصاص دارد که شامل مطالب متنوعی است از جمله نگاهی به سریال های شبکه نمایش خانگی در ایران، آنچه در سریال نویسی ایران مورد توجه نیست، بررسی گونههای درام کارآگاهی در سریالهای بعد از انقلاب، وضعیت فیلمنامهنویسی در سریالهای شبکه نمایش خانگی، معضلات سریالسازی از منظر متن، زیرمتن و فرامتن، گفتوگوی جمعی پیرامون فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران و ... .
بخش سینمای جهان با سیناپس «روی علفهای خشک»، «داستان آمریکایی» و «فراری» آغاز میشود و با نقد و گفتوگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا میکند.
مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «مورد عجیب بنجامین باتن» و چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه می کنید؟ عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربه های پراکنده» هستند.
فیلمنامه کامل این شماره به «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط حمید گرشاسبی به فارسی برگردانده شده است. نقدی بر این فیلمنامه، مطلب پایانی این شماره است.
کد خبر 6089857 آروین موذن زاده