Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@02:02:15 GMT

اسرائیل اشتباه نکند؛ پاسخ تهران شاید دیر خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۴۲۷۹

اسرائیل اشتباه نکند؛ پاسخ تهران شاید دیر خواهد بود

نشریه ایندیپندنت در مطلبی نوشته اسرائیل نباید تفسیر اشتباه از سکوت ایران در قبال تشدید حمله‌های اخیر خود به سوریه داشته باشد و تجربه رفتاری ایران طی سال‎های گذشته را فراموش نکند.

خبرگزاری میزان: روزنامه ایندیپندنت انگلیس در گزارشی نوشته راهبرد سرمایه‌گذاری اسرائیل بر سکوت ایران در قبال حمله‌های اخیرش به سوریه با شکست مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر به شکلی عجیب حمله‌های موشکی و هوایی خود به سوریه را افزایش داده است. حمله‌های گهگاهی سال‎های گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه که درگیر مبارزه با گروه‌های چند ملیتی تروریستی هستند چیز عجیب نیست، آنچه حمله‌های اخیر صهیونیست‌ها را نسبت به قبل متمایز می‌کند این است که اصرار دارند پایگاه‌ها و مناطقی را هدف قرار دهند که مستشاران ایرانی حضور دارند.


بامداد روز دوشنبه ۹ آوریل رژیم صهیونیستی پایگاه نظامی «تی‌فور» در استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد که در پی آن شماری جان باخته و زخمی شدند. در این حمله موشکی ۷ تن از مستشاران ایرانی نیز شهید شدند.

مقامات صهیونیستی تاکنون به صورت رسمی مسئولیت حمله موشکی به «تی‌فور» را نپذیرفته‌اند، اما رسانه‌های اسرائیلی گزارش‎های را به نقل از آن‌ها منتشر کرده‌اند که هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که صهیونیست‌ها عامل اصلی شهادت ۷ مستشار ایرانی هسند.

در جریان حمله اسرائیل به پایگاه «تی‌فور»، موشک‎های ضدهوایی سوریه یک فروند اف-۱۶ اسرائیل را هدف قرار داده و سرنگون کردند.

از زمان شهادت مستشاران ایرانی، نحوه پاسخگویی و عملیات انتقامی ایران به حمله صهیونیست‌ها از جمله موضوعات اصلی در کانون توجه رسانه‌ها و ناظران تحولات منطقه بوده است، موضوعی که روزنامه «ایندیپندنت» نیز در گزارشی به مقامات اسرائیلی هشدار می‌دهد که نباید تفسیری اشتباه از سکوت کنونی ایران داشته باشد.

به نوشته «ایندیپندنت» شاید اسرائیلی‌ها تصور می‌کنند با تشدید حملات هوایی علیه سوریه، تهران از سوریه عقب‌نشینی می‌کند، اما این راهبردی خطیر و مشکل‌زاست، چرا که اگر ادامه حمله‌های اسرائیل به سوریه بر توازن قوا و تحولات این کشور تأثیر بگذارد، ایران بی‌شک و به‌سرعت انتقام خواهد گرفت.

«ایندپندنت» در خصوص سکوت کنونی ایران در قبال حمله‌های هوایی اخیر اسرائیل، ضمن برشماری برخی از ملاحظات تهران در انتقام‌جویی در این مقطع زمانی تأکید می‌کند: تجربه نشان می‌دهد که واکنش ایران به تحولاتی که منافعش در منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد-مانند تهاجم اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲ و حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳- همیشه مؤثر و قاطع بوده است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003OP9

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه

برخی منابع از وقوع انفجار در حومه شهر دمشق خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخی منابع از وقوع انفجار ناشی از حمله هوایی رژیم اسرائیل در حومه شهر دمشق خبر می دهند.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرده است که این رژیم موشک‌هایی را که از سمت سوریه به سمت جولان اشغالی شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده و در پاسخ به این حمله ادعایی، مناطقی در حومه دمشق و استان القنیطره را هدف قرار داده است.

به گفته منابع و رسانه‌های سوری، شماری در این حمله رژیم اسرائیل زخمی شده و این حمله تلفاتی نداشته است.

الجزیره به نقل از این منابع گزارش داد که هدف، ساختمانی در جنوب پایتخت سوریه بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • شاید صلاح این پیراهن لیورپول را به تن نکند!
  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • اشتباه نتانیاهو به ایران فرصت داد بازدارندگی اسرائیل را نابود کند
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید