Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@18:39:51 GMT

جشنواره غذای اکو یکی از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۴۸۰۳

جشنواره غذای اکو یکی از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره غذای اکو به منظور ایجاد صلح و دوستی بین ملت ها برگزار می شود، گفت: این جشنواره یکی از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان شب گذشته(13 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی غذای اکو- جاده ابریشم اظهار کرد: استان زنجان مردمی مهربان و مهمان نواز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با یادآوری اینکه تعالی هر کشوری در حوزه دانش و فرهنگ در گرو تبادل و تعامل افکار و اندیشه‌های مختلف است، ادامه داد: از اینرو نوامیس فرهنگی یکی از درخشان ترین پدیده های عصر حاضر هستند که با برگزاری چنین جشنواره به حفظ این عناصر کمک می شود.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره اکو فرصت مناسبی برای ارتباط نزدیک با ملت های جهان است، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره یکی از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی است.

 

به گفته رحمتی در این جشنواره که با هدف ترویج صلح و دوستی بین ملت ها برگزار شد، غذاهای مختلفی از فرهنگ های متنوع ارائه شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با یادآوری اینکه جنواره غذای اکو شکوفایی رابطه آینده‌نگر بین ایران و سایر کشورهاست، تصریح کرد: دغدغه کشورهای عضو اکو صلح و سعادت بشری است.

 

به گفته این مقام مسوول جشنواره اکو با حضور 15 غرفه خارجی از 14 کشور و 12 غرفه غذا از استان‌های مختلف ایران، 31 غرفه محصولات صنایع دستی مرتبط با حوزه غذا و آشپزخانه و پذیرایی از میهمانان و 10 غرفه درباره مواد اولیه افزودنی‌های پخت غذا برگزار شد.

 

رحمتی به حضور پنج خبرگزاری خارجی و 22 خبرنگار داخلی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در جشنواره اکو شاهد بازدید توریست‌های آمریکا، کانادا، فرانسه، ایتالیا و اتریش بودیم.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران نیمه شعبان مجلس جشن نیمه شعبان نمایشگاه کتاب روز ملی خلیج فارس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد مهدویت وزیر بهداشت جشنواره غذای اکو جاده ابریشم میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان صنایع دستی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و با پیگیری انجام شده، بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد تایید و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، حسین امیرکلالی اظهارداشت: در راستای تکالیف ماموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تامین اجتماعی در حوزه صنایع دستی ، تعداد 109 نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از 1300 هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال 1402 و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان ، استادکاران و فعالان صنایع دستی، تعداد 286 نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تایید وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد 109 نفر از هنرمندان مشهد هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی  یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • ویژگی بارز وزارت نفت در دولت سیزدهم، دیپلماسی موفق انرژی است
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • مقهور فریب حاشیه‌سازی‌های دشمن درباره کشف حجاب نشویم