Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@07:55:06 GMT

جالب ترین القاب در صنعت خودروسازی

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۴۹۲۸

در دنیای واقعی برخی آدم‌ها اسم مستعار جذاب و برخی دیگر اسم‌های مستعار خنده دار دارند که بیشتر اوقات باعث عصبانیت آن‌ها می‌شود، حال این موضوع و القاب مختلف در دنیای اتومبیل هم دیده می‌شود که برخی از آنان القاب عجیب و خنده دار دارند و برخی دیگر اسم‌های جذاب هستند و باعث شده تا اعتبار آنان در صنعت خودروسازی بالا برود، حال در ادامه قصد داریم پیرو این موضوع صحبت کنیم و القاب جالب صنعت خودروسازی را مورد بررسی قرار دهیم، ولی به دلیل حجم بالا و تعداد زیاد آنان که باعث خستگی شما خواهد شد، سعی داریم در ۴ بخش به بررسی القاب جالب خودروها بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- ولوو سری ۲۰۰: آجر

علاقه به این خودروی کلاسیک ولوو بی پایان است. ولی ظاهر این خودرو بسیار ساده و ابتدایی طراحی شده است تا مخاطبان لقب "آجر" را به این خودروی کلاسیک و پرفروش ولوو نسبت دهند. هرچند لقب "آجر" می‌تواند به استحکام بالای اتومبیل هم نسبت داده شود که در دهه‌های گذشته با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت.

- بیوک Electra ۲۲۵: دیو و یک چهارم!

در حالی که خودروهای آمریکایی در دهه ۶۰ میلادی نام‌های کوتاه‌تری داشتند و مخاطبان بجای اینکه کلمه موستانگ و یا کوروت را به طور کامل بیان کنند، از کلماتی همچون "تانگ" و "وت" و... برای معرفی خودروهای موجود در آمریکا استفاده کردند، اما در این میان خودروی "بیوک Electra ۲۲۵" نه تنها اسم آن کوتاه نشد، بلکه یک لقب بزرگ‌تر تحت عنوان "deuce and a quarter" دریافت کرد که معنی آن به طور جداگانه می‌شود "دیو و یک چهارم!". ما دقیقا نمی‌دانیم که این نام مستعار برای چه بوده و چه معنایی دارد، اما در طول سال‌ها تبدیل به یک بخش از یادگاری در واژگان آمریکایی‌ها برای معرفی یک خودرو شد.

- شورلت کوروت ZR-۱: پادشاه تپه

گفته می‌شود که شرکت خودروسازی شورلت از این لقب برای معرفی شورلت کوروت ZR-۱ در مدل‌های ۱۹۹۰ استفاده کرده است که دارای قدرت ۳۷۵ اسب بخاری بوده و از یک موتور هشت سیلندر LT-۵ استخراج می‌شود. این قدرت برای برطرف کردن تمامی نیازهای راننده و یا حتی صعود از تپه با سرعت بالا کافی است و در واقع نشانگر بازگشت قدرت به خودروهای آمریکایی بود.

- فورد SVT موستانگ کبری: نابودگر

کمپانی خودروسازی فورد در سال ۲۰۰۳ میلادی، یک نسخه ویژه از فورد موستانگ کبرا با خروجی قدرت ۳۹۰ اسب بخاری رونمایی کرد و همین موضوع باعث شد تا برند محبوب "موستانگ" که حالا قدرت بیشتری دریافت کرده است، در بازار آمریکا به عنوان "نابودگر" یا همان "ترمیناتور" معرفی شود.

- ساب ۹-۲X: سابارو

شاید الان نامی از شرکت خودروسازی "ساب" نباشد، اما پیش از این بویژه در اواخر دهه ۹۰ میلادی، کمپانی خودروسازی جنرال موتورز شرکت "ساب" را در اختیار داشت و همچنین در آن زمان بخش کوچکی از شرکت خودروسازی "سوبارو" متعلق به کمپانی جنرال موتورز بود، به همین منظور کمپانی خودروسازی جنرال موتورز برای حفظ بقای شرکت خودروسازی "ساب" گاهی اوقات از شرکت سوبارو کمک می‌گرفت که بزرگ‌ترین اقدام آن می‌تواند نصب اتاق طراحی شده از سوی شرکت خودروسازی "ساب" بر روی اتومبیل "سوبارو WRX" باشد که نتیجه آن تولید یک خودروی جدید تحت عنوان "ساب ۹-۲X" شد، ولی این خودرو در بازار با لقب جالب "سابارو" یا "Saabaru" شناخته می‌شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صنعت خودرو جنرال موتورز جالب خودروسازی القاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند بزنید

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رضامراد صحرایی در نشست ملی مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیئت امناییافزود: مسأله امید در ادبیات دینی و ادبیات حاکمیتی و سیاسی ما جایگاه ویژه‌ای دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در فرازی از رهبر انقلاب، ایشان چرخه‌ای به نام آرمان‌خواهی و امید و عقلانیت را مطرح می‌کنند. ایمان نهفته در دل این تعبیر حکیمانه، یعنی با موتور آرمان‌خواهی و سوخت امید و فرمان عقلانیت به سمت آینده حرکت کنیم. در بیانیه گام دوم که من آن را منشور ۴۰ سال دوم انقلاب می‌دانم، جایگاه دو عنصر علم و امید بسیار برجسته است و هیچ‌یک بدون آن یکی نمی‌تواند به پیشرفت کشور کمک کند.

صحرایی افزود: علم قدرت‌آفرین است، علم، سلطان است. علم در دست کسی چنین قدرتی پیدا می‌کند که امید و ایمان داشته باشد به اینکه می‌تواند تغییر ایجاد کند. این که دشمنان ما در این سطح وسیع، جنگ ترکیبی علیه ما راه انداختند، برای کورکردن امید بود که خود گواهی مهمی برای اهمیت امید و امیدآفرینی است.

صحرایی با تاکید بر اینکه دیدن پیشرفت‌ها و درک‌کردن نتایج آن برای نسل جدید یکی از راه‌های مهم پیشرفت است، گفت: وقتی دانش‌آموزان سمپاد ما بر روی عرشه کشتی در جنوب، قدرت کشور را می‌فهمند، آن‌گاه است که جریان امید در آن‌ها رشد می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه پیوند امید با پیشرفت‌های کشور بهترین پاسخ ما به همه تهاجمی است که در جنگ ترکیبی و شناختی علیه ما به راه افتاده است، گفت: ما در جنگی پیوسته با استکبار، روزگاری در تهاجم فرهنگی بودیم و پیروز شدیم، تهاجم فرهنگی، شبیخون شد ولی کشور پابرجا ماند. شبیخون، قتل عام فرهنگی شد، جنگ شناختی شد، جنگ ترکیبی شد اما کشور سرپا ماند. در حالیکه هر کدام از اینها به تنهایی می‌تواند هر کشوری را نابود کند. دلیل این استواری، امید، ایمان و خودباوری و البته هویت ملی و مذهبی غرورآفرین است. 

وی بر اهمیت اردوهای راهیان پیشرفت برای امیدآفرینی تاکید کرد و گفت: مدرسه، مزرعه این امیدآفرینی است. بذری که در مدرسه افشانده شده، امروز این محصول و این جریان دانش‌بنیانی شده است و من قول می‌دهم بذرهایی که این روزها کاشته می‌شود، به مراتب پربارتر و امیدآفرین‌تر از بذرهای پیشین است. 

رضامراد صحرایی با بیان اینکه آموزش و پرورش است که کودک‌ را خلاق و اهل سوال بار می‌آورد، افزود: خلاقیت در کودکی توسط معلم شکوفا می‌شود. مدرسه‌ها منبع قدرت آینده کشور هستند. مدیر مدرسه راهبردی‌ترین مدیر کشور است. مدرسه قوی تضمین‌کننده ایران قوی است. ایران با اقتصاد و علم و فرهنگ قوی، پیشرفته می‌شود و بذر همه این‌ها در مدارس کاشته می‌شود. به همین خاطر مدرسان‌سازان و مدرسه‌یاران و مدرسه‌داران نقش زیادی در ساختن ایران باشکوه دارند. قدرت تمدنی که در حال ساخت آن هستیم از مدرسه برمی‌آید. 

وی تصریح کرد: مدرسه را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند بزنید. این پیوند روی دیگری از روند شکوفاسازی استعداد فرزندان ایران است. ما آماده هستیم که سازوکاری تعریف کنیم که چگونه یک شرکت دانش‌بنیان، مدرسه‌ها را به عنوان وابسته خود بپذیرد.

دیگر خبرها

  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • مذاکرات ایران برای خرید شرکت خودروسازی «روور» انگلستان
  • برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
  • چین ۴۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی دارد
  • مدارس را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند بزنید