Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

حجت الاسلام والمسلمین قطبی، رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در گفت وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه در کلام ائمه معصومین(ع) شیعه واقعی کسی معرفی شده است که در زمان شادی اهل بیت شاد و در لحظات حزن ایشان محزون است، گفت: لازمه این امر آن است که در مناسبت های دینی مختلف از برنامه هایی که تنوع دارند و زمینه مشارکت مردم را‌ مهیا می کنند استفاده شود‌ تا ضمن تکریم این رویدادهای ارزشی سبب افزایش معرفت و نشاط افراد جامعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در برخی مناسبت های دینی پرداخت عمومی و دولتی به وجهه شادی آفرینی مطلوب است، اما در برخی اعیاد دینی به این مهم توجه نمی شود، عنوان کرد: مردم باید احساس کنند در این رویداد شریک هستند نه اینکه صرفا شرکت کننده در این مراسم هستند. این حس علاوه بر نشاط اجتماعی به شهروندان احساس منزلت اجتماعی نیز می دهد.

حجت الاسلام قطبی به برخی آسیب هایی که در پس بعضی جشن های مذهبی به لحاظ اخلاقی و عدم رعایت حدود و یا اسراف رخ می دهد اشاره و عنوان کرد: به طور مثال برخی بی مدیریتی ها در اعیاد نیمه شعبان سبب ایجاد ترافیک و راهبندان در خیابان ها و کوچه ها می شود و تردد را برای مردم با مشکل مواجه می کند.

وی عدم برنامه ریزی و مدیریت را عامل ایجاد این بی نظمی خواند و تصریح کرد: نداشتن متولی مشخص سبب می شود برخی افراد از روی شوق و یا حتی اخلاص نسبت به برگزاری جشن های دینی اقدام کنند اما به علت عدم آشنایی با ترفندهای مدیریتی و مسائل فرهنگی دچار آسیب شوند.

حجت الاسلام قطبی با تاکید بر اینکه در سطح کشور، برنامه ریزی کلان و در سطح اقدامات محلی، تجربه کافی برای این امر وجود ندارد، عنوان کرد: این در حالی است که در چند قدمی یک مراسم توام با آسیب، یک هیئت یا گروه با برنامه ریزی و تسلطی که به کار فرهنگی دارند بهترین عملکرد و مراسم را اجرایی می کنند.

رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی ادامه داد: نهادهایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی که متولی حمایت و هدایت از هیئت ها و انجمن های مذهبی هستند باید تلاش کند به این افراد علاقه‌مند آموزش دهند و بر تجربیات آنان بیافزاید؛ همچنین نمونه های خوب مستندسازی شود.

  وی در پایان یادآور شد: رسانه ها نیز میتوانند به این قضیه ورود پیدا کنند و موارد مثبت که منجر به نشاط و منزلت اجتماعی شده است را معرفی و در این زمینه مستند سازی کنند. این تجربه ها باید به اشتراک گذاشته شود تا توان جامعه در زمینه برگزاری مناسبت‌های مذهبی افزایش یابد.

انتهای پیام 

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم‌اندیشی فعالان فرهنگی و گردشگری دزفول با استاندار خوزستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: برنامه‌های گردشگری باید به شکل جامع و همراه با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود.

وی بیان کرد: رودخانه‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه گردشگری است و در این خصوص اقدامات زیادی می‌توان انجام داد.

کد خبر 6088702

دیگر خبرها

  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود