Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

 

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

تقویت شرکت‌های فناور رمز تحقق شعار سال

عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نظر دارد برای تحقق شعار سال باتوجه به شعارسال، اسلوب و شاکله دانش دانشجویان را به کسب و کار سوق دهد تا در نهایت این جریان به تولید ثروت منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل آن‌ها به شرکت‌های تولیدکننده از مهم‌ترین برنامه‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای حرکت در مسیر تحقق شعار سال است.

تشریح برنامه‌های مهم صندوق رفاه در سال97

ذوالفقار یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، گفت:عملیاتی کردن سند راهبردی فناوری اطلاعات صندوق ۱۴۰۰ با استمرار حرکت به سوی سازمان هوشمند و آی تی (IT) محور، ارائه تسهیلات برای تکمیل، ساخت و خرید سرا‌های دانشجویی متأهلی و مجردی (مستند به بند «پ» ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم توسعه) از برنامه‌های اجرایی ما در سال جاری است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان بستر سازی به منظور اجرای طرح مدیریت جامع خدمات رفاهی دانشجویی را از دیگر برنامه‌های مهم صندوق رفاه در سال ۹۷ عنوان کرد و افزود: مقام عالی وزارت بر روی این موضوع تاکید زیادی دارند که امیدواریم امسال با حمایت ایشان این طرح عملیاتی شود.

نتایج نهایی اعتراض به فراخوان جذب شهریور اعلام می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا رضوان طلب، رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، گفت: فرد در آخر می‌تواند رسیدگی به پرونده خود را از هیئت عالی جذب و شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کند؛ نتایج نهایی اعتراض به فراخوان جذب شهریور ماه اعلام می‌شود.

مدرسه استارت آپی در دانشگاه تهران

مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، گفت: با ایجاد این مدرسه می‌خواهیم خلاقیت دانشجویان از این نظر دیده شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه به برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: قرار است در این ایام برنامه‌های متنوعی نظیر مسابقات کتابخوانی و ورزشی بعد از افظار برای همکاران و اساتید این دانشگاه داشته باشیم.

برنامه‌ای برای ادغام دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی نداریم

منصور غلامی‌، وزیر علوم‌، گفت:دانشگاه جامع علمی کاربردی هم به خوبی مباحث علمی و فناوری جدید به افرادی که شاغل هستند آموزش می‌دهد اما این اطمینان وجود دارد، واحدی که شرایط لازم را داشته باشد و بر اساس دستورات وزارت علوم عمل کند، حذف نمی‌شود.

وی در پایان درباره استخدام نیروهای‌ قراردادی‌ دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: این موضوع، درون دانشگاهی‌ است و در قالب اختیارات ریاست دانشگاه است.

سالانه ۱۵ هزار فارغ‌التحصیل دکتری بیکار تحویل جامعه می‌دهیم

مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، گفت: به طور طبیعی دانش آموختگان دکتری آینده شغلی خود را در دانشگاه می بینند، این در حالی است که در بهترین حالت بین پنج تا 6 هزار نفر از 20 هزار شرکت کننده دارای مدرک دکتری، جذب دانشگاه می شوند و این موضوع به این معناست که سالانه 15 هزار فارغ التحصیل دکتری بیکار تحویل جامعه می دهیم در شرایطی که جای مناسبی برای اشتغال آنها نداریم.

وی ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها را یکی از اهداف و رسالت‌های آموزش عالی عنوان کرد و یادآور شد: دانشگاهی که ماموریت‌گرا باشد دانشجوی آن بیکار نمی‌ماند.

پسابرجام، فصل جدیدی در روابط بین المللی دانشگاه‌ها

احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر‌، گفت: یکی از مهمترین‌ اقدامات ما در سال گذشته ارتباط مؤثر با مراکز علمی‌ بین‌المللی بوده است؛ اگر بخواهیم به اقدامات این دانشگاه در حوزه روابط بین‌الملل اشاره کنیم باید گفت که بعد از برجام فصل جدیدی در روابط دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های خارجی آغاز شد و امروز دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های مطرح در سراسر جهان به‌جز‌ دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس روابط خوبی دارند.

وی به بهبود کیفیت اعضای هیئت علمی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: از سال 93 تا 97 تعداد 68 نفر به مقام استادی و 36 نفر به مقام دانشیاری‌ ارتقا پیدا کردند این در حالی‌است که آیین‌نامه ارتقای اساتید در دانشگاه امیرکبیر‌ از سطح بالاتری نسبت به دانشگاه‌های دیگر برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد

جام جم آنلاین اصفهان؛ مراسم تکریم و معارفه رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش برگزار و نادعلی قائدامینی تکریم و بیژن شمس معارفه شد.
 آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش در سال ۱۳۷۳ تأسیس گردید. این دانشگاه یکی از دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای اصفهان است و هم‌اکنون این دانشکده زیر نظر دانشگاه فنی و حرفه‌ای و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دانشکده پس از دانشکده فنی شهید مهاجر، دومین دانشکده فنی و حرفه‌ای اصفهان است.
هم‌اکنون در این دانشکده حدود ۱۰۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی پیوسته در حال تحصیل در دوره‌های روزانه و شبانه هستند. در این دانشگاه رشته‌های مهندسی شیمی، برق، صنایع چوب، صنایع شیمیایی، کامپیوتر، آسانسور و... ارائه می‌شود.
شمس پیش از این مسئولیت‌هایی همچون عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان، ریاست دانشگاه پیام‌نور واحد فلاورجان، معاون سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاه پیام‌نور کشور را بر عهده داشته و به فعالیت‌های علمی و فرهنگی پرداخته است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا + نتایج بازی‌ها
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود