Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@03:33:44 GMT

تمهیدات دولت برای توزیع سبد کالا به مددجویان

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۵۲۳۶

تمهیدات دولت برای توزیع سبد کالا به مددجویان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طی سال‌های گذشته توزیع سبد کالا به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و امداد و همچنین خانواده‌های نیازمند در دستور کار دولت بوده و امسال نیز دولت در این زمینه تمهیداتی پیش بینی کرده است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طی سال‌های گذشته توزیع سبد کالا به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و امداد و همچنین خانواده‌های نیازمند در دستور کار دولت بوده و امسال نیز دولت در این زمینه تمهیداتی پیش بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه اسامی مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی در اختیار معاونت رفاهی وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی قرار دارد، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی این معاونت هر ساله سبد کالا (بسته امنیت غذایی) در چند نوبت در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: توزیع بسته‌های غذایی با محوریت معاونت رفاهی وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود و طی پیگیری‌های صورت گرفته توزیع بسته‌های غذایی در دستور کاری وزارت رفاه قرار دارد.

محسنی بندپی با اشاره به حمایت‌های وزارت رفاه از افراد نیازمند بیان کرد: این حمایت‌ها در چند سطح انجام می‌پذیرد که از آن جمله می‌توان به پوشش بیمه‌های اجتماعی از زنان سرپرست خانوار، توزیع یک وعده غذای گرم به کودکان در روستامهدها، ارائه وام اشتغال به خانواده‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی و ... اشاره کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سال گذشته وزارت رفاه در دو نوبت به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و امداد و همچنین خانواده‌های نیازمند شناسایی شده سبد کالا داد که امسال نیز برنامه ریزی در این خصوص صورت گرفته است.

محسنی بندپی تصریح کرد: سال گذشته به ۱۱ میلیون نفر از اعم از مددجویان تحت پوشش بهزیستی و امداد و خانواده‌های نیازمند سبد کالا داده شد و پیش بینی می‌شود امسال نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه حمایت‌های دولت از جامعه هدف بهزیستی و امداد به مراتب بهتر از دولت‌های گذشته است و این در حالی است که سرانجام لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان تصویب و توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003OSi

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گفت: از سال گذشته نهضت تامین و توزیع وسایل کمک توانبخشی اولویت دار شامل ویلچر، تشک مواج و سمعک به تعداد 4 هزار مورد بین معلولان دهک یک تا 7 که دارای معلولیت تایید شده در کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت بهزیستی بودند توزیع شد.

شیخانی با بیان اینکه این اقلام براساس نیاز سنجی صورت گرفته و با توجه به اینکه بیشترین نیاز معلولان اعلام شده بود در اولویت بوده، افزود: پارسال حدود 8 میلیارد تومان تامین اعتبار دراین خصوص انجام شده که امسال پیش بینی می شود این مبلغ حدود 8 تا 10 میلیارد تومان باشد.

وی گفت: افرادی که تاکنون  وسایل کمک توانبخشی را دریافت نکرده اند و  جامانده اند برای  دریافت این اقلام می توانند با مراجعه به ادارات شهرستانها درخواست خودشان را مطرح و در صورت تایید کمیسیون و یا کارشناس مربوطه این اقلام را دریافت کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گفت:  سال گذشته در مرحله اول برای این سه نوع اقلام توانبخشی  و امسال هم در صورت تامین اعتبار  برای تمام وسایل توانبخشی همچون وسایل کمک بینایی، کمک شنوایی، قطعات کاشت حلزون ، واکر ، کالسکه CP  برای معلولان برنامه ریزی شده است .

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی