Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@12:26:57 GMT

ماموریت کلاه سبز‌های آمریکایی در یمن

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۵۶۹۰

تحلیلگر مشهور جهان عرب با اشاره به حضور نیرو‌های آمریکایی در جنگ یمن در کنار سعودی‌ها به ماموریت این نیرو‌ها پرداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تحلیلگر مشهور جهان عرب با اشاره به حضور نیرو‌های آمریکایی در جنگ یمن در کنار سعودی‌ها به ماموریت این نیرو‌ها پرداخته است.

  عبدالباری عطوان در مطلبی در رای الیوم با اشاره به اذعان آمریکا از زبان سخنگوی وزارت دفاعش مبنی بر حضور نیرو‌های آمریکایی در یمن و حمایت اطلاعاتی و لجستیک آن‌ها از ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود آورده است: این اعتراف آشکار پس از سه سال انکار و اکتفا به اینکه نقش آمریکا در جنگ یمن فقط به سوخت رسانی به جنگنده‌های سعودی و فروش سلاح و مهمات جدید به سعودی‌ها و تبادل اطلاعات رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نیرو‌های کلاه سبز به منظور جنگ در کنار ائتلاف سعودی و رصد و نابودی موشک‌های بالستیک حوثی وارد جنگ یمن شده اند.

وی افزود: وزارت دفاع آمریکا مجبور به اعلام این موضوع با این صراحت مبنی بر جنگ در کنار نیرو‌های ائتلاف غربی به رهبری سعودی‌ها در یمن پس از آنکه روزنامه نیویورک تایمز از حضور نیرو‌های آمریکایی که در حال انجام ماموریت محرمانه بدون اطلاع طرف‌های بسیاری هستند در کنار نیرو‌های ارتش عربستان شد. این روزنامه آمریکایی اعلام کرد: کلاه سبز‌ها در شمال یمن ضد انصارالله یمن می‌جنگند و تعداد نیرو‌های آن‌ها ۱۲ نفر است که ماموریت‌های ویژه پشت خطوط دشمن دارند.

عطوان می‌نویسد: به طور حتم تعداد این نیرو‌های کلاه سبز بیش از رقم مذکور یعنی ۱۲ کارشناس نظامی است، زیرا اولا آن‌ها به درخواست محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و حاکم کنونی به عربستان آمده اند که اخیر به واشنگتن رفته اند، در یمن حضور دارند و در ثانی ماموریت آن‌ها درباره نحوه رصد و سپس نابودی است. موشک‌های بالستیک یمنی‌ها عامل نگرانی مقامات سعودی است.

وی بیان کرد: حضور کارشناسان نظامی آمریکایی در مرز‌های یمن و عربستان در شرایطی است که نیرو‌های سودانی ماه ژوئن آینده از یمن خارج می‌شوند و این پس از تلفات سنگین آن‌ها و افزایش خشم مردمی از ادامه حضور این نیرو‌ها در جنگی است که سودان از آن نفعی نمی‌برد.

عطوان نوشت: ورود آمریکا به جنگ مستقیم با ایران و متحدانش در یمن پس از سه سال جنگ یمن نشان دهنده این است که راهکار نظامی هنوز بر راهکار سیاسی غلبه دارد و روند جنگ در جبهه‌های یمن به نفع نیرو‌های ائتلاف سعودی پیش نمی‌رود و مهمتر از آن قصد آمریکا برای جنگ با ایران و متحدانش است. بعید نیست که دخالت مستقیم نظامی آمریکا در یمن در راستای پاداش به عربستان برای مشارکت در جنگ مستقیم یا غیرمستقیم ضد ایران که پس از خروج احتمالی آمریکا از برجام احتمال آن زیادتر هم می‌شود، باشد. شاید هم حضور این نیرو‌ها به منظور توجیه اعزام نیرو‌های سعودی به شمال شرق سوریه برای پر کردن خلاء عقب نشینی جزیی یا کلی آمریکایی‌ها از سوریه باشد به ویژه که مسئولان نظامی سعودی می‌گویند که در حالی که آمریکا در کنار ما در یمن می‌جنگند پس چرا ما در کنار آن‌ها در الحسکه، قامشلی و رقه نجنگیم.

وی افزود: حضور نیرو‌های آمریکایی به تعداد کم یا زیاد به تغییر معادلات نظامی در یمن به نفع ائتلاف عربی منجر نخواهد شد، اما آنچه مطمئن هستیم به حوثی‌ها برای جذب افراد بیشتری از یمنی‌ها کمک خواهد کرد و انصارالله از جنگ ضد آمریکا و اسرائیل در دفاع از یمن و هویت آن سخن خواهد گفت. اگر حضور بیش از ۲۰۰ هزار نظامی آمریکایی در عراق و ۱۳۰ هزار نفر دیگر در افغانستان موفق به رقم زدن سرنوشت جنگ به نفع کاخ سفید نشد و بیش از ۷ تریلیون دلار به اذعان ترامپ روی دست آمریکا گذاشت آیا نیرو‌های کلاه سبز و سرخ که در این دو کشور شکست خورده اند، موفق خواهند شد؟ حجم تلفات و خسارات چقدر خواهد بود؟

عطوان در پایان نوشت: ترامپ در خاورمیانه از شکستی به شکست دیگر می‌رسد و دائما از اشتباهات و شکست هایش درسی نمی‌گیرد. مطمئن هستیم که خسارت‌های آن به مراتب بیش از عراق و سوریه و افغانستان در صورتی در یمن به شکل بزرگ وارد شود، بیشتر خواهد بود. یمنی‌ها جنگجویانی سرسخت هستند که از آمریکا به شدت بیزار هستند.   منبع: مهر   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهادهای ایرانی را که به ظن آنها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

به گزارش ایسنا، همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آنها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روزهای گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپادها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896828

دیگر خبرها

  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • ۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا
  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان