Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@10:11:58 GMT

ادامه بارندگی‌ها در کشور طی هفته آتی

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۶۰۹۵

ادامه بارندگی‌ها در کشور طی هفته آتی

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ احد وظیفه ، درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی سه روز آینده گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، همچنان فعالیت سامانه بارشی در غرب، ‌ جنوب غرب و شمال غرب زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور در استان‌های یزد و کرمان رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ضمن تقویت فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ‌ارتفاعات شمالی و مرکزی البرز، نواحی مرکزی، ‌ شرق و بخش‌هایی از غرب کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. شدت بارش‌ها در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، غرب و جنوب غرب اصفهان، جنوب و غرب یزد و نیمه شمالی کرمان خواهد بود.
 
وظیفه با بیان اینکه در روز شنبه و یکشنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، ‌ بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود، گفت: شدت بارش‌ها در روز شنبه در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، ‌ جنوب آذربایجانی غربی، اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه، ‌ شمال لرستان و شمال ایلام و شدت بارش در روز یکشنبه در برخی نقاط شمالی غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی خواهد بود. در عین حال بخش‌های شرقی خلیج فارس، ‌ تنگه هرمز و دریای عمان در بعد از ظهر جمعه و طی روز شنبه به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.
 
وظیفه درباره وضعیت آب و هوای پایتخت طی سه روز آینده، گفت: هوای تهران امروز نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی ابری همراه با بارش‌های پراکنده و افزایش باد خواهد بود و بیشینه و کمیته دمای هوا به ترتیب ۲۵ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. در روز شنبه هوای پایتخت کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود و حداکثر دمای هوا در این روز ۲۷ درجه و حداقل آن ۱۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در روز یکشنبه نیز هوای تهران نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی ابری همراه با بارش‌های پراکنده و افزایش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۷ و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی رگبار تگرگ و سیلاب‌های محلی در نیمه غربی کرمانشاه

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه بارشی حاکم در جو منطقه، همچنان تا روز شنبه، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق، آبگرفتگی معابر و رواناب در سطح استان می‌شود.

وی افزود: بارش که غالباً در نیمه غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ به خصوص در روز جمعه (فردا) و در برخی نقاط از مناطق یاد شده، با رگبار تگرگ و سیلاب‌های محلی نیز همراه خواهد شد.

مدیرکل‬ هواشناسی‬ استان‬ کرمانشاه تصریح کرد: در روز یکشنبه موقتاً از شدت بارندگی در سطح استان کاسته می‌شود؛ اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، علاوه بر کاهش نسبی دمای هوا، مجدداً شاهد بارش‌هایی همراه با رعدوبرق، بویژه در نیمه شرقی استان خواهیم بود.

وی‬ ادامه‬ داد: دمای روزانه‏ هوا که طی امروز و فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ در روزهای شنبه و یکشنبه به آرامی افزایش می‌یابد.

کد خبر 6095072

دیگر خبرها

  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!
  • بارش باران کم سابقه در اهوا/ شهروندان صبور باشند به زودی شهر به حالت عادی باز می‌گردد
  • بارش باران تا روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور
  • پیش بینی رگبار تگرگ و سیلاب‌های محلی در نیمه غربی کرمانشاه