Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
فعالیت آتشفشان لاوا در جزیره هاوایی گدازه‌های آتشفشانی را راهی یک محله مسکونی کرد و سبب شد دستور تخلیه فوری محل صادر شود.

مقامات شهری در هاوایی اعلام کردند گدازه و دود از گسلی در نزدیکی لینانی استاتس،‌ به بیرون فوران کرده است. این منطقه در همسایگی شهر پاهووا معروف به «جزیره» در هاوایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات هاوایی هفته گذشته نیز هشدار داده بودند که ساکنان این محل باید آماده باشند چراکه فوران آتشفشان خبر نمی‌کند.

بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۰ ایالات متحده،‌ این منطقه حدود ۱۵۰۰ تن سکنه دارد. اما دستور تخلیه فقط شامل بخشی از این جمعیت می‌شود که بناست از خیابان لوانا به سرپناه‌‌هایی در ناحیه همجوار منتقل شوند.

لاوا که یکی از ۵ آتشفشانی است که جزیره هاوایی را تشکیل داده‌اند. فعالیت اخیر این آتشفشان جوان پس از چندین زمین‌لرزه خفیف در روزهای گذشته روی می‌دهد.

در همین زمینه: بلند‌ترین صدای تاریخ ناشی از چه بود؟ لغزش آتشفشان اتنا به درون دریا گرمایش جهانی رعد و برق را کم می‌کند ببینید | لحظه برخورد صاعقه با ساختمانی در کوئینزلند استرالیا

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم

ایسنا/هرمزگان نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور با هدف هوشمندسازی مدیریت بحران در محوطه بیمارستان جی جیان جزیره قشم جانمایی شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جزیره قشم گفت: این طرح در اجرای دستور رئیس جمهور در مسیر هوشمندسازی دستگاه‌هاست.

محمد حسن نامی افزود: با هوشمندسازی فرآیندها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هم گفت: با راه اندازی نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم، هوشمندسازی زیرساخت‌های مدیریت بحران در استان هرمزگان و جزیره قشم اجرایی می‌شود.

بهزاد پورمحمد افزود: تجهیزات دائمی لرزه نگاری پیش رفته با استانداردهای روز دنیا با توجه به اهمیت استراتژیک جزیره جهانی قشم در شش ماه آینده نصب و راه اندازی می‌شود.

وی گفت: برای تجهیز این ایستگاه سی میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این مراسم گفت: سالانه بیش از ۴ میلیون گردشگر وارد جزیره قشم می‌شوند و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری از سوی فعالان اقتصادی در این منطقه آزاد انجام می‌شود که با ارتقای مسائل ایمنی می‌توانیم قشم را به یک جزیره پیشرفته و نوآور در کشور تبدیل کنیم.

پیغامی افزود: ایجاد ایستگاه لرزه نگاری قشم که جنوبی‌ترین نقطه برخورد دو پهنه حجاز و ایران به لحاظ زمین شناختی است کمک شایانی به پایش مسائل و مخاطرات منطقه، هرمزگان و کل کشور می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی (فیلم)
  • تصاویر لحظه فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی | ویدئو
  • تصاویر آخرالزمانی از برخورد صاعقه به فوران آتشفشان در گواتمالا
  • فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی + فیلم
  • ببینید | صحنه‌ای آخرالزمانی از برخورد صاعقه به فوران آتشفشان در گواتمالا
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  •  مشکل ۵۰ ساله ساکنان جزیره قشم حل شد
  • حل مشکل ۵۰ ساله ساکنان جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • حل مشکل پنجاه ساله «اسناد رفسنجان قشم»
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد