Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور فرهنگی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: خبرنگاران برای آبونمان اولیه و حدود 20روز ترددشان در محدوده طرح ترافیک باید حساب شهروندی‌ خود را 150هزار تومان شارژ کنند.

اقتصادآنلاین-فائزه مومنی؛ علی پیرحسین‌لو در پاسخ به شبهات طرح ترافیک خبرنگاران به اقتصادآنلاین گفت: برای تمام کسانی که تایید شده‌اند پیامک رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز گزارشی نگرفته‌ام که به چند نفر هنوز نرسیده است ولی قاعدتا خیلی کم هستند و اکثر قریب به اتفاق کسانی که تایید شده اند، پیامک هم گرفته اند. همه پیامک‌ها دیشب حدود ساعت نه و نیم ارسال شده است.

وی ادامه داد: تمام کسانی که برایشان پیامک رفته و تایید شده اند، تقریبا نیاز به کار خاص دیگری ندارند. مجوزهای خبرنگاری، سالانه است پس نیاز به رزرو روزانه ندارند و در واقع تمام سال برای آن‌ها رزرو شده است، فقط بابت این رزرو سالانه، صد هزار تومان باید پرداخت کنند. این رقم را همه مجوزهای سالانه، چه دولتی ها و ارگانی ها، چه معلولان و بیماران خاص و حتی جانبازان که به طور کل رایگان هستند، و خبرنگاران، همان ابتدا پرداخت می‌کنند.  

او با بیان اینکه کسانی که تایید شده اند، فقط باید ۱۰۰ هزار تومان شارژ کنند، به اضافه یک مقدار اندکی به اندازه چند روز شارژ، اضافه کرد:چون اگر روزی شارژ نداشته باشند جریمه می‌شوند، بنابراین پیشنهاد می‌کنم همه کسانی که تایید شدند، همین الان مثلا ۱۵۰ هزار تومان حسابشان را شارژ کنند. صد تومان که همان آبونمان اولیه است، و پنجاه تومن هم شاید به اندازه حدود ۲۰ روز تردد خبرنگاران جواب می دهد.

پیرحسین‌لو اضافه کرد: یک استثنای دیگر هم از دیروز برای خبرنگاران در سامانه ایجاد شد که برای سایرین نیست؛ عوارض خودرو باید پرداخت شده باشد که تا سامانه سهمیه را بپذیرد. ولی از دیروز همه موارد قابل تایید، تایید شدند و در روزهای آینده باید عوارض خودرو را پرداخت کنند. خبرنگاران این مورد راحتی الامکان عقب نیندازند که باعث مشکل نشود.

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا ارسال تاییدیه‌ها تا دیروز به تعویق افتاد گفت: دو سه دلیل هم باعث شد که تاییدها به تاخیر بیفتد. اول اینکه به هرحال مدارک باید دقیق بررسی می‌شد. دوم، همه مدارک حداقل دو بار بررسی شدند. سوم، بسیاری (شاید بیش از نیمی) از متقاضیان بعد از مهلت اعلام شده (چهارشنبه شب هفته قبل) باز هم ارسال یا آپلود مدرک داشتند و همه آنها هم باید بررسی می‌شد و شد. چهارم، بعضی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی که باید لیستی می‌فرستادند، تا همین امروز کارشان را به تاخیر انداختند (و جالب بود که همزمان با تاخیر خودشان، خبر می زدند که چرا اسامی اعلام نمی‌شود!) و پنجم اینکه نزدیک به نیمی از متقاضیان، جدید بودند و سال قبل طرح ترافیک نداشتند و نمی‌شد که حتی بر مبنای برنامه‌های سال قبل کار را جمع کرد.

تجدید نظر خبرنگاران تایید‌نشده؛ از شنبه

او همچنین درباره شرایط کسانی که در این مرحله تایید نشده‌اند، اظهار کرد: آن‌ها می‌توانند در مرحله بعد درخواست تجدیدنظر کنند. روال تجدیدنظر از شنبه شروع می شود و شیوه آن در کانال طرح ترافیک (https://t.me/TarhTraffic1397) اعلام می‌شود. کسانی که تردید دارند که مدرکشان به دقت بررسی شده باشد یا ارسال نکرده‌اند و یا می‌خواهند مدرک جدیدی ارسال کنند هم، می‌توانند. کسانی هم که توضیحی دارند که می تواند در تجدیدنظر موثر باشد، ارائه کنند. خبرنگاران مطمئن باشند که تک تک اعتراضات به دقت بررسی و رسیدگی خواهد شد و در صورت نیاز، نتایج تغییر می‌کند.

پیرحسین‌لو تصریح کرد: اعتراض‌ها فقط مربوط به این مرحله و تاییدنشده‌ها نیست. لیست خبرنگارانی که طرح گرفته‌اند بعد از اینکه تجدیدنظر انجام و لیست نهایی شد، منتشر می‌شود. چه در این مرحله و چه در مرحله بعد، هر موردی  که محرز شود اشتباه تایید کرده‌ایم، اصلاح می‌کنیم. تا همین دیروز هم گزارش‌هایی داشتیم که افرادی غیر خبرنگار به عنوان خبرنگار معرفی شده‌اند. حتی مواردی ظاهرا بیمه‌شان هم گول‌زننده بوده است. ولی هر موردی را که بررسی کردیم و محرز شد می خواهند سوء استفاده کند و از حق خبرنگاران برای غیر استفاده کند، رد کردیم.

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تخلف یکی از خبرگزاری‌ها برای گرفتن طرح گفت: یکی ازخبرگزاری‌ها اسم مدیر دفتر و راننده‌ی رییس و غیره را داده بود. تایید نکردیم و خبرنگاران آن مجموعه هم مطلع شدند که پیگیری کنند. از خبرنگاران دعوت می‌کنم اگر خطایی در کارمان دیدید یا مطلع شدید، حتما مستند تذکر دهید، اصلاح می کنیم. ما انتقادهای زیادی شنیده‌ایم اما کاری می‌کنیم که نزد عموم خبرنگاران سربلند باشیم و با همه محدودیت های تعداد و غیره دستاوردی به مراتب بهتر از سالهای قبل و بیشتر به نفع خبرنگاران، عکاسان و روزنامه نگاران داشته باشیم.

اولویت اعطای سهمیه با خبرنگاران فعال است

مشاور معاون شهردار تهران ادامه داد: اگر برای خبرنگاران نقص مدرک احتمالی یا علت عدم تایید مشخص و نیاز به توضیح یا مدرک خاصی بود، حتما اعلام می‌شود. قطعا تحمل تغییر رویه امسال برای کسانی که همیشه طرح دریافت کرده‌اند سخت است اما خبرنگاران هم باید ما را تحمل کنند تا بتوانیم کاهش دو سومی تعداد سهمیه ها و رویه‌های پر مساله سالهای قبل را به نحوی برای رسیدن به شرایط امسال مدیریت کنیم که تا حد امکان حق به حقدار برسد.

او اضافه کرد: اگر موردی تایید و اعلام شده و موسسه خبری هم در ظرفیت خود اعلام کرده، غیر ممکن است که تایید نشده باشد مگر موارد معدودی که مشکل خاصی داشته‌اند. به هرحال قابل بررسی است و قطعا تایید خواهند شد. هرچند احتمال نرسیدن پیامک هم منتفی نیست.

پیرحسین‌لو در پاسخ به این انتقاد که بعضی از پیشکسوتان عرصه روزنامه‌نگاری سهمیه نگرفته‌اند، گفت: بزرگانی هستند که ما حتی شرمنده می‌شویم که از آن‌ها نمونه اثر یا بیمه بخواهیم ولی سهمیه محدود است. کسی که هر روز به حوزه خبری می‌رود با پیشکسوتی که در حال حاضر کار تهیه خبر نمی‌کند قطعا در اولویت است. از خبرنگاران می‌خواهیم که در این موارد به ما کمک کنند.

او همچنین درباره ارتباط محل سکونت با سهمیه خبرنگاران اظهار کرد: محل سکونت ربطی به طرح خبرنگاری ندارد و موضوعش جدا است. ماهنامه ها هم طبعا در اولویت کمتری نسبت به روزنامه و هفته نامه‌ها بوده‌اند. ما فقط در این مرحله از صداوسیما و بعضی از مطبوعات و خبرگزاری ها لیست گرفتیم. لیست ها هم مثل سال گذشته نبود؛ فقط براساس اولویت‌بندی افراد تاییدشده بود. خبرنگاران مطمئن باشند در مرحله بعد کاری به لیست های این و آن نداریم.

وی ادامه داد: تا همین الان هم خروجی تاییدها ربط چندانی به سهمیه نداشته و بیشتر بر اساس تقاضاها و مدارک بوده است. سهمیه های سالهای گذشته اصلا مبنای قابل دفاعی نداشت. طرح باید به خبرنگاری که حق دارد و با آن کار دارد، تعلق بگیرد. ما تلاش کردیم تا حد امکان این کار را بکنیم و بعد از این نیز برای نیل به این هدف بیشتر تلاش می‌کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترافیک پیامک معلولان جانبازان خودرو معاون حمل و نقل شهرداری تهران حمل و نقل شهرداری شهردار تهران پیشکسوتان مطبوعات شهرداری تهران شهر طرح ترافیک طرح ترافیک خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس فرانسه را کسب کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک فرانسه امروز در قرقیزستان پیگیری شد که امین کاویانی نژاد در مرحله نیمه نهایی وزن ۷۷ کیلوگرم با حساب ۶ بر ۵ از سد لی یو از چین عبور کرد و با صعود به فینال سهمیه در المپیک را به دست آورد.

علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم با حساب ۳ بر ۲ جالگاسبای بردی مرادف از ازبکستان را در مرحله نیمه نهایی شکست داد و با گام گذاشتن به فینال سهمیه المپیک پاریس را از آن خود کرد.

این مسابقات با راه‌یابی فرنگی کاران به فینال پایان یافت و کشتی گیران صعود کننده به دیدار پایانی، سهمیه المپیک را تصاحب کردند.

فرزاد ایمانعلی زاده به عنوان مربی از استان خوزستان هدایت ملی‌پوشان کشورمان را برعهده داشت.

مهدی بشیرزاده داور بین‌المللی کشور در این مسابقات به قضاوت پرداخت.

پیش از این مهدی محسن نژاد و امین میرزازاده سهمیه المپیک پاریس کسب کرده بودند.

شهر پاریس فرانسه از ۵ تا ۲۱ مردادماه میزبان مسابقات المپیک خواهد بود.

کد خبر 6084870

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس فرانسه را کسب کردند
  • کسب سهمیه المپیک پاریس فرانسه توسط فرنگی کار خوزستان
  • ایران در انتظار اعلام رسمی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تایید سهمیه المپیک
  • مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • لزوم افزایش ارتباط فعال دانشگاه با جوامع و نهادهای مردمی