Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@18:46:46 GMT

تجاری سازی کریدور شمال– جنوب در دستور کار

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۷۶۹۷

تجاری سازی کریدور شمال– جنوب در دستور کار

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، عباس آخوندی، در نهمین اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی -اکو- در بندر  ترکمنباشیاظهار داشت: اجلاس وزاری حمل و نقل کریدور شمال – جنوب مهر ماه امسال در تهران برگزار و مسائل مربوط به تجاری سازی این کریدور، وضع نظام تعرفه و سایر مسائل مربوط به آن بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افتتاح فاز اول طرح توسعه بندر چابهار و ظرفیت ۸ میلیون تنی فعلی آن و تکمیل طرح های توسعه آن با مشارکت طرفه های خارجی اعلام کرد: موقیعت ویژه ترانزیتی این بندر در اتصال شرق آسیا به شبه قاره هند و افغانستان به آسیای میانه، روسیه و اروپا کمک بسیار چشمگیری به رونق ترانزیت منطقه‌ای و بین‌المللی و به تبع آن روانسازی جریان تجارت در این منطقه خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی ایران همچنین گفت: امروز زمان برداشتن گام‌های عملی برای تحقق برنامه‌ها و تصمیم هایی است که قبلا در منطقه اکو و چارچوب برنامه های بخش حمل و نقل اکو وضع شده‌است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد: مقدمات و ساز و کارهای لازم برای مطالعه تجاری سازی کریدور ریلی قزاقستان، ترکمنستان و ایران به زودی نهایی شود.

آخوندی اضافه کرد: امیدوارم اجلاس وزاری حمل و نقل کشورهای واقع در مسیر کریدور چین، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان و ایران که کشور چین را از مسیر این کشورها به ایران و اروپا متصل می کند و افغانستان میزبانی آن را بر عهده گرفته است، امسال برگزار شود.

وی همچنین ضرورت حضور چین در این کریدور و نیز گسترش فطارهای کانتینری آلماتی-استانبول و آلماتی – بندر عباس در چارچوب اکو به چین را خواستار شد.

وزیر راه و شهرسازی فعال شدن مسیر ریلی کریدور اسلام آباد- تهران- استانبول (ITI) و تلاش برای بازسازی و بهسازی مسیر کویته – تفتان در داخل پاکستان را که یکی از موانع جدی برای عملیاتی شدن این مسیر است مورد تاکید قرار داد.

پیشنهاد ایران برای ازسرگیری قطارهای مسافری به عشق آباد و ازبکستان

آخوندی، با توجه به ظرفیت های فراوان و اشتراکات زیاد بین کشورهای منطقه اکو ، پیشنهاد کرد موضوع از سرگیری قطارهای مسافری مشهد-عشق‌آباد و نیز قطارهای مسافری بین ایران و ازبکستان از جمله شهرهای سمرقند و بخارا بررسی شود.

وی بر تمرکز جدی دبیرخانه اکو جهت تسریع در اجرایی کردن چهارچوب موافقتنامه حمل و نقل و ترانزیت اکو (TTFA) ، تسهیل عبور مرزی، برداشتن موانع غیرفیزیکی و تشریفات غیر لازم در حمل و نقل و ترانزیت و عملیاتی کردن کریدورهای ریلی و جاده ای منطقه اکو با تعریف پروژه های مشترک تاکید کرد.

آخوندی همچنین به مشترکات تاریخی، فرهنگی و تمدنی کشورهای منطقه اکو و مسیرهای اتصالی کشورهای همسایه به همدیگر به همراه پتانسیل های فراوان در آن از جمله وسعت هشت میلیون کیلومتر مربعی، جمیعت ۴۰۰ میلیونی، منابع غنی انرژی و تنوع گردشگری قابل توجه و نیز رشد اقتصادی مناسب آن که موجب شده تا این منطقه به عنوان یکی از راهبردی ترین مناطق در جغرافیایی سیاسی جهانی شناخته شود ، اشاره کرد.

وزیر راه و شهرسازی ایران ، اعلام کرد: این امر ما را بر آن می‌دارد تا با استفاده از امکانات بلقوه اقتصادی کشورهای عضو موجب ارتقای رفاه ملت های خود را فراهم کنیم.

نهمین اجلاس وزاری حمل و نقل سازمان همکاری های اقتصادی «اکو»ساعتی پیش در محل هتل «دنیز» منطقه ملی گردشگری «آوازه» در نزدیکی شهر ترکمنباشی واقع در ساحل ترکمنی دریای خزر با حضور وزاری حمل و نقل کشورهای اعضو اکو،معاونین وزیران و نیز سفیران کشورهای عضو اکو به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر

سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر شهرستان دیر تولید می‌شود که بخش عمده‌ای از آنها از طریق کشت گلخانه‌ای است. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دربندر دیر، از تولید سالانه حدود 400 هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان دیر خبر داد و اظهار کرد: این میزان تولید علاوه بر تنظیم بازار داخلی به سراسر کشور و برخی از کشورها صادر می‌شود.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به مزیت احداث گلخانه در بخش کشاورزی گفت: امسال 20 هکتار کشت گلخانه‌ای در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برداشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر در 4 ماه پایانی سال انجام و ماه‌های دی و بهمن به عنوان زمان اوج برداشت این محصول محسوب می‌شود و شاهد ورود انبوه محصول تولیدی به بازار هستیم.

باربرز با اشاره به ظرفیت بالای کشت گوجه‌فرنگی در این شهرستان اظهار داشت: 10 هزار کشاورز با استفاده از یک‌هزار و 200 حلقه چاه در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

مسئول امور صنفی کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: گوجه‌فرنگی خارج از فصل این استان دارای کیفیت بسیار بالایی است که بخش از آن در داخل کشور و بخشی نیز به کشورهای همسایه از جمله قطر و عراق و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

کرمی افزود: انتظار می‌رود که مسئولان حمایت مناسب از کشاورزان داشته باشند و در شرایطی که طرح الگوی کشت در حال اجرا است به خوبی به مسائل و مشکلات کشاورزان رسیدگی شود.

وی گفت: طرح ایجاد کارخانه رب گوجه فرنگی در شهرستان دیر در راستای حمایت از کشاورز مورد قدردانی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران
  • سازمان ملل و کشورهای غربی بیش از حد به اسرائیل سخت می‌گیرند | سازمان ملل بهتر است منحل شود !
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC
  • دورخوردگی از نوع ایرانی!