Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری بقیت الله عجل الله تعالی زرند با اشاره به بخشی از فعالیت های کانون، ارتباط گیری امام جماعت و دیگر ارکان مسجد در جذب جوانان و به تبع آنان فعالیت های درون مسجد اثرگذار دانست.

رضا قمشه ای، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله عجل الله تعالی شهرستان زرند به خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری بقیه الله در سال 83 در محل مسجد قائم تأسیس شد و در حال حاضر نیز دارای  250 عضو فعال است؛ افزود: این کانون فرهنگی هنری در طول سال بر اساس مناسبت ها برنامه دارد و علاوه بر این، برنامه های فرهنگی، مذهبی و ورزشی برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه فعالیت های مختلف در کانون به صورت تشکیلاتی انجام می شود، گفت: یکی از برنامه هایی که توسط خود کانون در طول سال انجام می شود، برنامه « شبی در محضر شهدا » است که به صورت عمومی هر چهارشنبه برگزار می شود و در آن به بیان سیره شهدا پرداخته می شود.

 

قمشه ای ادامه داد: در تابستان برنامه های اوقات فراغت شامل ( تفسیر قرآن، بیان مسائل دینی، خوشنویسی، نقاشی، مسابقات ورزشی و .... ) است که باعث می شود تعدادی از جوانان به واسطه این برنامه ها از وقت خود بهتر استفاده کنند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله زرند با اشاره به اینکه مباحث مالی بیشتر از طریق کمک های مردمی است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده هر ماه 150 نفر به صورت ثابت به مسجد و کانون کمک می کنند؛ امکانات کانون را هم 8 قفسه کتاب، 5 میز مطالعه، دو هزار و 500 جلد کتاب، یک کامپوتر، یک ویدئو پروژکتور و دارای یک میز تنیس روی میز ذکر کرد.

 

وی با اشاره به چگونگی جذب نوجوانان و جوانان به کانون و مسجد، خاطرنشان کرد: مکان کانون در مرکز شهر و هیئت را در جذب جوانان اثرگذار خواند و بیان داشت: از طرف دیگر برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی که مورد علاقه جوانان است در این زمینه اثرگذار است.

 

قمشه ای ادامه داد: باتوجه به اینکه هرساله در محله یادواره یک شهید برگزار می شود، این امر باعث ارتباط گیری بیشتر خانواده ها با مسجد و کانون شده است لذا این امر جذب را بیشتر کرده است؛ ارتباط هیئت امنا و امام جماعت نیز در ارتباط گیری با نوجوانان و جوانان بسیار مهم است زیرا اگر این ارتباط گیری به خوبی انجام نشود باعث کم رنگ شدن ارتباط آنان با مسجد و کانون می شود؛ ضمن اینکه به لطف خدا هیئت امنا به جهت انسجامی که با یکدیگر دارند، به جوانان بها می دهند و از خلاقیت و توانمندی آنان در برنامه های مختلف کانون و مسجد استفاده می کنند.

 

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های شاخص و قابل توجه این کانون ارتباط گیری با اداره کل بهزیستی استان کرمان است که بر اساس آن تعداد 200 نفر از افراد بد سرپرست در زرند شناسایی شدند و برای آنان برنامه های مختلف فرهنگی گذاشته شد؛ این حرکت، اثرگذاری زیادی داشت تاجایی که بسیاری از این افراد هم اکنون از اعضای فعال کانون هستند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله سلام الله علیه زرند با اشاره به اینکه در نیمه شعبان سال جاری جشن باشکوهی توسط کانون فرهنگی هنری برگزار شد و 4 هزار غذا میان منتظران حضرت ولی عصر سلام الله علیه توزیع شد، افزود: در سال 90 هنگامی که یکی از اعضای کانون در حال نصب پرچم برای جشن نیمه شعبان بود متأسفانه از بالای تیر برق به زمین خورد اما با عنایت حضرات معصومین سلام الله علیه هیچ اتفاقی برای این عضو کانون نیفتاد و ما این اتفاق را از کرامات اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین می دانیم.

 

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران نیمه شعبان جشن نیمه شعبان مجلس نمایشگاه کتاب روز ملی خلیج فارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد جشن های نیمه شعبان رضا قمشه ای کانون فرهنگی هنری بقیه الله زرند کاهش آسیب های اجتماعی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در اولین نشست کارگروه استانی برنامه‌های تابستانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در استان فارس هدف از برگزاری این نشست را غنی سازی و هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برشمرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان با استفاده از تجربه‌های خوب کانون‌های فرهنگی هنری موفق، چگونگی حمایت از برنامه‌های سایر کانون‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه از پیگیری بیش از یک‌صد خدمت برای ارائه به کانون‌ها در فصل اوقات فراغت تابستان سال جاری خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه استفاده از استخر، سینما، اردوگاه‌ها و زمین چمن فوتبال است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و برای استفاده از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بر ارسال گزارش برنامه‌های اوقات فراغت برای انعکاس در کانال‌ها و سایت‌های خبری از سوی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌های کانون‌ها پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند الگوی مناسبی برای اجرا در دیگر کانون‌های مساجد استان باشد.

امیدی همچنین تاکید کرد: کانون‌ها پس از دریافت مجوز برنامه‌های مختلف و متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما لازم است که رشته‌های تخصصی مورد علاقه نسل نوجوان و جوان امروز را نیز مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند