Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@22:41:34 GMT

برگزاری کمیته مشترک کشاورزی ایران و هلند در لاهه

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۹۱۱۳

به گزارش ایلنا، هیات ایرانی در جریان مذاکرات خود با ماریولیان سونما معاون وزیر کشاورزی و نیز معاون دانشگاه واخنینگن هلند به توافقات جامعی در حوزه های پژوهشی، آموزش حرفه ای و انجام سرمایه گذاری مشترک، بازاریابی محصولات کشاورزی، مدیریت آب و خاک و... دست یافتند. 

در توافق هیات ایرانی با دانشگاه واخنینگن هلند مقرر شد طرفین در زمینه آموزش های کاربردی و افزایش بهره وری در تولید سیب زمینی و تولید در زمین های شور، شیلات، امنیت غذایی و ارتقاء بهره وری نظام تحقیقات کشاورزی کشورمان همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در توافق امضا شده بین معاون وزیر کشاورزی هلند و معاون وزیر جهاد کشاورزی کشورمان طرفین بر تشکیل کارگروه های تخصصی برای پیشبرد اهداف مشترک در حوزه های حفظ دام و نباتات، مدیریت آب و خاک و زمین های شور، کشت گلخانه ای، زراعت به ویژه سیب زمینی، منابع ژنتیکی، شیلات، لبنیات، تجارت محصولات تولیدی، آموزش حرفه ای و تحقیقات مشترک تاکید کردند. 

هیات ایرانی همچنین در طی حضور خود در هلند از مراکز دانشگاهی - تحقیقاتی، مزارع تولیدی، شرکت های دامداری، مراکز نوآوری باغبانی، پارک ها، گمرک محصولات کشاورزی و مزارع کشت سیب زمینی در مناطق شور این کشور بازدید کردند.

قابل ذکر است که کمیته مشترک کشاورزی ایران و هلند در چارچوب تفاهم نامه امضا شده بین وزیران کشاورزی و اقتصاد دو کشور در سال 1395 و کارگروه عالی توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایجاد شده است. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران و هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مردم بلاروس از محصولات گروه سایپا

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ علیرضا صانعی در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا و مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا با تاکید بر اینکه گروه خودروسازی سایپا در سال‌های اخیر در حوزه فناوری، طراحی و تولید خودرو  پیشرفت داشته و موفقیت‌های خوبی کسب کرده است،‌ افزود: نیاز است تا مردم و حتی سایر کشورها،‌ بیش از گذشته با توانمندی و دستاوردهای گروه سایپا آشنا شوند؛‌قطعا آگاهی از ظرفیت و پتانسیل‌های این حوزه می‌تواند باعث تغییر نگاه‌ها و جذب نیروی انسانی متخصص شود و این امر در نهایت رشد صنعت خودرو را شتابان خواهد کرد.

او تاکید کرد: گروه سایپا به لحاظ دانش و تکنولوژی در زمره بهترین خودروسازهای کشور است و لذا با تلاش مضاعف و تکیه بر  توان علمی متخصصان داخلی،‌ این مجموعه می‌تواند جایگاه خوبی در بین خودروسازان جهانی پیدا کند.

سفیر ایران در بلاروس با بیان اینکه تیم دیپلماتیک ایران در بلاروس از تمام ظرفیت و ابزار سیاسی خود در راستای توسعه صنعت خودرو استفاده خواهد کرد،‌افزود: این آمادگی را داریم که با تمام توان در خصوص بازاریابی و صادرات محصولات گروه سایپا به این کشور کمک و بسترهای لازم را فراهم کنیم.

او گفت: گروه سایپا با برنامه مدون و مستمر می‌تواند با محصولات باکیفیت و خدمات پس از فروش مناسب در بازار بلاروس حضور پیدا کند. با توجه به موفقیت سایپا در اخذ مجوز ورود خودرو به بازارهای اوراسیا از جمله بلاروس، مطمئنا این گروه خودروساز در آینده‌ای نزدیک سهم مناسبی از فروش خودرو در بازارهای مزبور را کسب خواهد کرد.

صانعی با تاکید بر اینکه راز موفقیت گروه سایپا در بلاروس انتقال دانش فنی و مهندسی است،‌ بیان کرد: در نمایشگاه محصولات ایرانی که در بلاروس برگزار شد، مردم از محصولات گروه سایپا استقبال کردند که دراین راستا شرکت‌هایی که با گروه سایپا همکاری داشته‌اند در زمینه بازاریابی و معرفی محصولات سایپا اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

سفیر ایران در بلاروس گفت: کسب استانداردها و مجوزهای لازم محصولات گروه سایپا از سازمان‌های ذی ربط بلاروس نشان از توانمندی و ارتقاء سطح کیفی محصولات ایرانی در چند سال گذشته است. امیدوارم با تلاش مستمر شاهد حضور خودروهای ایرانی در سایر کشورها باشیم.

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور به سیب درختی اختصاص دارد
  • ازسرگیری تجارت ایران و سریلانکا/ پیشنهاد برقراری تجارت ترجیحی
  • فصل جدید تجارت با همسایه غربی
  • امحای محصولات کشاورزی کاشته شده با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • دو چالش پروژه راه آهن شلمچه-بصره؛ مین روبی و ساخت پل
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • استقبال مردم بلاروس از محصولات گروه سایپا
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!