Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@14:18:27 GMT

ماجرای واردات داروی چینی به ایران ؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۰۷۹۳

صراط:

کیانوش جهانپور در خصوص مباحثی که هراز گاهی در مورد داروی چینی در ایران مطرح می‌شود، اظهار داشت: در ایران داروی چینی نداریم، قصدی هم برای صدور مجوز ورود به داروی چینی وجود ندارد و مطالبی که متاسفانه هر از گاهی عنوان می‌شود پایه و اساسی ندارد.

به گزارش سازمان غذا و دارو، وی در ادامه افزود: این موضوع لزوما ارتباطی به کیفیت داروی تولیدی این کشور هم شاید نداشته باشد چرا که حداقل جمعیت یک و نیم میلیاردی این کشور و حتی برخی مقاصد آن این داروها را مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایفدانا-سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بزرگترین مقصد داروهای چینی هم ایالات متحده، استرالیا، آلمان،‌ کره جنوبی و هنگ کنگ هستند، لکن این مورد در ایران ضرورتی نداشته و قصدی هم برای واردات دارویی از این کشور در سازمان غذا و دارو وجود ندارد.

جهانپور در پایان تاکید کرد: فارماکوپه چین از دارو نامه رسمی ایران محدودتر است و چین با تمایلی که به توسعه فارماکوپه و داروهای هایتک و بایوسیمیلار نشان میدهد میتواند واردکننده بسیاری از داروهای هایتک ایران باشد و به‌عنوان یک بازار بالقوه برای داروی ایرانی فرا روی شرکت‌های ایرانی بشمار می‌رود.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق

دکتر مهسا حسنی‌پور عصر ۲۸ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران به تولید برخی از داروها در کارگاه‌های زیرزمینی در کشورهایی مانند هند، چین و پاکستان اشاره و اظهار کرد: این داروها حاوی ترکیبات خطرناک و اعتیادآوری مانند ترامادول هستند که می‌توانند منجر به تداخلات مرگبار و عوارض جبران‌ناپذیری شوند و در حال حاضر به دلیل عدم آگاهی مردم، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: این داروها تاکنون عوارض زیادی برای برخی همشهریان به وجود آورده و به دلیل تقلبی و قاچاق بودن، امکان پیگیری قانونی نیز وجود ندارد و به طور غیرقانونی در عطاری‌ها و سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند. 

وی در ادامه از جمع‌آوری فوری آن‌ها توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو خبر داد و تأکید کرد: شهروندان داروهای مورد نیاز خود را فقط از داروخانه‌ها تهیه و تحت نظر پزشک و داروساز مصرف کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، موضوع قابل پیگیری باشد.

حسنی‌پور هشدار داد: مصرف داروهای تقویت قوای جنسی قاچاق و تقلبی می‌تواند به قیمت جان فرد مصرف کننده تمام شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بیش از ۳ میلیون قلم داروی تقلبی و غیرمجاز در تهران کشف شد عطاری‌ها اجازه فروش داروهای فرآوری شده را ندارند

دیگر خبرها

  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید