Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار «غلامرضا احمدی» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) به همراه حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسن اکبری» مسئول نمایندگی ولی فقیه و تعدادی دیگر از مسئولان سپاه استان، همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، با خانواده‌های روحانیون شهید «محمدعلی قلیزاده» نخستین روحانی پاسدار شهید مدافع حرم و حجت الاسلام «سیدمحسن روحانی» مسئول آموزش عقیدتی سیاسی لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس، دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، بازدیدکنندگان یاد فداکاری این دو شهید بزرگوار را گرامی داشتند و خاطراتی از عشق و علاقه آنان به حوزه ماموریتی خود در عقیدتی سیاسی و حوزه رزم را بازگو نمودند؛ همچنین لوح تقدیر فرمانده سپاه قم به خانواده معظم دو شهید اعطا شد.


شهید حجت الاسلام سید محسن روحانی در زمان دفاع مقدس همواره در میان رزمندگان لشکر ۱۷ و حتی سایر تیپ‌ها و لشکرها، پاسخگوی پرسش‌ها بود و با توجه به مطالعات و آموخته‌های ارزشمندی که در علوم اسلامی داشت به پرسش‌های متنوع جوانان مشتاق با علاقه و تسلط کامل پاسخ می داد.
یکی دیگر از اقدامات ماندگار این مجاهد نستوه، تشکیل مجتمع رزمندگان برای دانش آموزان رزمنده که درصد بالایی از داوطلبان حضور در جبهه‌ها را تشکیل می‌دادند، بود تا کلاس‌های درس در سطوح و رشته‌های مختلف در جبهه تشکیل شود و عموم علاقه‌مندان بتوانند در کنار جهاد، به تحصیلات خود نیز ادامه دهند.
سرانجام این روحانی مبارز و عالم رزمنده در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ و در حالیکه باز هم برای دیدار با رزمندگان اسلام به خطوط مقدم رفته بود، در سن ۲۶ سالگی به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر این شهید بزرگوار پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

روحانی شهید محمدعلی قلی زاده در حال گذراندن پایه ۱۰ دروس حوزوی در شهر مقدس قم بود که پیشنهاد خدمت در سپاه پاسداران را دریافت کرد؛ وی که روحیۀ سلحشوری و رزمندگی و شجاعت را از ایل و تبارش به ارث برده بود، سپاه را زمینه مناسبی برای هدایت و استفاده از این روحیه یافت. زمانی اندک از ورودش به لشکر عملیاتی امام علی بن ابی طالب (ع) نگذشته بود که داوطلبانه خدمت در تیپ ۳ مالک اشتر را برگزید و راهی شهر خمین شد.
این شهید عزیز چندین سال به عنوان مربی و مسئول معاونت اموزش عقیدتی سیاسی در تیپ مالک اشتر درخشید سپس با اعلام نیاز ستاد لشکر ۱۷، به قم منتقل و در تیپ اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان مسئول آموزش عقیدتی خدمت نمود؛ پس از آن به لحاظ شایستگی‌هایی فراوان، در سمت مسئولیت حوزه نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه امام رضا (ع) به مدت چهار سال حضوری مهربانانه داشت.
وی درآبان سال ۹۴ با حکم حجت الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن زمان، به عنوان مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در یگان امنیت سپاه علی بن ابی طالب (ع) معرفی و در تاریخ اول دیماه سال ۱۳۹۴، با گروهی ازتکاوران زبده برای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم (س)، عازم سوریه شد و سرانجام در عملیات آزاد سازی شهر‌های نبل والزهرا در بهمن همان سال به همراه چهار تن دیگر از رزمندگان لشکر ۱۷ به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت در راه خدا رسید.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه امام رضا (ع) اظهار داشت: شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، گفتمان و یک جریان بود که برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه تمام عیار است.

امام جمعه شهرستان دشتی افزود: امامین انقلاب، یکی از اصلی ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌اند.

وی گفت: مؤلفه‌های بصیرت در شخصیت علمی و معنوی شهید مطهری را می‌توان اسلام‌شناسی، و التزام به آموزه‌های اسلامی، تکلیف‌مداری و تکلیف‌شناسی، زمان‌شناسی، اولویت‌شناسی، شبهه‌شناسی، و روحیه انقلابی و داشتن چهارگانه علم، مهارت، ابتکار و شجاعت لازم در مواجهه با مسائل و پدیده‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی دانست.

امام جمعه دشتی بیان کرد: هدف اصلی از نامگذاری این هفته ارج نهادن به زحمات تمامی معلمان، مربیان و فعالان عقیدتی و سیاسی است که در زمینه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند. معلمان و مربیان عقیدتی نقش هدایتگری و انسان سازی دارند.

حجت الاسلام زاهد دوست یادآور شد: مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه در جهت تربیت نیروهای انقلابی وفادار به ارزش‌های انقلاب و ایجاد انگیزه بین این نیروها موفق عمل می‌کنند.

وی گفت: پاسخ غرورآفرین سپاه و عملیات وعده صادق کشور را تا سال‌ها از گزند و طمع دشمنان بیمه کرد.

کد خبر 6094702

دیگر خبرها

  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • علم وایمان دو شاخصه وجودی شهید مطهری است
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است