Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@16:07:05 GMT

23 کارخانه لبنی فارس در خطر تعطیلی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۲۳۱۷

23 کارخانه لبنی فارس در خطر تعطیلی

فارس 49 کارخانه لبنی فعال داشت که این تعداد امسال به 23 کارخانه تقلیل یافته است و 26 کارخانه همچنان تعطیل مانده اند.
مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع شیر و فرآورده های لبنی فارس در این خصوص به سرویس اقتصادی «خبرجنوب» گفت: متاسفانه عدم تصمیم گیری های منطقی در حوزه فرآورده های لبنی باعث شده تا 26 کارخانه تعطیل و 23 کارخانه فعال در فارس در معرض ورشکستگی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیم معتمدی گفت: دستمزد کارگران چندین بار افزایش یافت، ظروف پتروشیمی گران شد، قیمت تمامی مواد اولیه با هر شیوه ای بالا رفته، نرخ ارز نیز به بالاترین حد خود رسید این در حالی است که از سال 93 تاکنون اجازه افزایش قیمت لبنیات را نداده اند.
وی با طرح این مطلب که مگر فعالان صنعت لبنیات چه گناهی کرده اند که باید این مشکلات را تحمل کنند؟ افزود: 19 کارخانه لبنی در فارس تا سال 95 تعطیل شدند و 7 کارخانه هم در سال 96 به این کارخانجات پیوستند و متاسفانه طرح رونق تولید نتوانست به کمک این کارخانجات بیاید.
مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع شیر و فرآورده های لبنی فارس با بیان این که تعدادی از این کارخانجات به تملک بانک ها درآمده اند افزود: برای این کارخانجات تعطیل شده بیش از 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده بود و با تعطیلی این کارخانجات، سرمایه گذاری های مذکور به حال خود رها شده و خاک می خورند.
معتمدی افزود: علاوه بر این صدها فرصت شغلی که در این واحدها ایجاد شده بود از بین رفته است.
وی با اشاره به نامه نگاری با وزیر صنعت برای برگزاری جلسه ویژه صنایع مشکل دار لبنی در فارس گفت: همین 23 کارخانه لبنی فارس هم با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند و جملگی ضرر ده می باشند.
وی گفت: امیدوارم وزیر صنعت جلسه ای بگذارند تا ببینیم تکلیف ما چیست و صنایع لبنی باید چگونه ادامه فعالیت دهند؟
معتمدی بیان داشت: 5 اردیبهشت ماه نامه ای به دفتر وزیر صنعت ارسال کرده و درخواست برگزاری جلسه کرده ایم.
مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع شیر و فرآورده های لبنی فارس گفت: سوله و ماشین آلات کارخانجات تعطیل شده به جز یکی که تبدیل به کارخانه کلوچه سازی شده به حال خود رها گردیده است چرا که از سوله ها می توان برای فعالیت های دیگری استفاده کرد و نه کسی مایل به خرید تجهیزات و ماشین آلات این کارخانجات است.
وی اظهار امیدواری کرد وزیر صنعت، فکری به حال این وضعیت کرده و جلوی تعطیلی سایر کارخانجات لبنی گرفته شود.

 

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 تصمیم گیری های دستمزد صنعت فرآورده های لبنی مدیر عامل شرکت موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟

معاون حقوقی مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل حال کارکنان بانک‌ها، مراکز نظامی و امنیتی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی یزدان‌پناه در گفت‌وگویی پیرامون تعطیلی مراکز اداری و دولتی در روزهای پنجشنبه اظهار کرد: تمامی کارمندان مراکز خدمات رسان اداری از جمله بانک‌ها، مراکز نظامی، امنیتی و نیروهای مسلح، مراکز مرتبط با حوادث غیرمترقبه با توجه به نوع شغل مربوطه در روزهای پنجشنبه باز هستند و تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل حال آنها نخواهد شد.

وی افزود: اگر بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل شوند، این روز را به لحاظ فعالیت جاری کشور از دست خواهیم داد.

معاون حقوقی مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: اما تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند؛ در برخی نقاط کشور آغاز مدارس از ۱۰ شهریور می‌شود.

کد خبر 746514

دیگر خبرها

  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • آل اسحاق: افزایش تعطیلی‌ها در کشور مخالف تحقق شعار سال است
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • تعطیلی یک کتابفروشی دیگر در خیابان انقلاب
  • (ویدئو) عباسپور: تعطیلی شنبه گزینه بهتری است
  • بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • جهش تولید با افزایش تعطیلی!
  •  بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه‌ها / بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟