Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابت های فوتبال باشگاهی در نقاط مختلف دنیا به روزهای پایانی فصل 18-2017 نزدیک می شود. در گزارش قبلی وضعیت حال حاضر نیمی از لژیونرهای کشورمان را برسی کردیم و در این گزارش وضعیت نیمی دیگر را  بررسی می کنیم.

لژیونرهای شاغل در روسیه

سردار آزمون که در نیم فصل نخست لیگ روسیه با بحران گل نزدن مواجه شده بود همزمان با آغاز دور برگشت این رقابت ها به دوران اوج نزدیک شد و در ۶ بازی اخیر چهار گل وارد دروازه حریفان روبین کازان کرد تا در آستانه آغاز جام جهانی خیال کارلوس کی روش را از آماده بودن اصلی ترین مهاجم تیمش تا حدی راحت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون به دلیل علاقه فراوان به قربان بردیف و ارتباط خوبش با این سرمربی با وجود پیشنهادات خوب از لیگ های معتبر اروپایی و به خصوص لاتزیو ایتالیا در تابستان ۲۰۱۷ به روبین کازان بازگشت و قرارداد او با این تیم تا جولای ۲۰۲۰ اعتبار دارد اما به احتمال فراوان در صورت درخشش آزمون در جام جهانی تیم های بزرگ فوتبال اروپا مذاکراتشان را با مهاجم تیم ملی ایران آغاز می کنند.

در روزهای اخیر برخی رسانه های اروپایی اعلام کردند باشگاه های سلتیک اسکاتلند و لاتزیو ایتالیا پس از جام جهانی بار دیگر پیشنهادات خود را برای جذب آزمون به مسئولان روبین کازان ارائه می دهند.

رضا شکاری هافبک 20 ساله ایرانی و هم تیمی آزمون در تیم روبین کازان سال گذشته قرارداد پنج ساله با روبین کازان بست و اگرچه این فصل زیاد فرصت بازی به او نرسید اما تیم روسی روی این بازیکن برنامه ریزی بلند مدت کرده است و در این تیم باقی خواهد ماند.

قرارداد قرضی سعید عزت اللهی، هافبک دفاعی تیم ملی ایران در پایان فصل جاری لیگ روسیه با آمکار به اتمام می رسد و او بار دیگر در اختیار باشگاه روستوف قرار می گیرد. قرارداد عزت اللهی با تیم اصلی اش هم تا پایان ژوئن ۲۰۱۹ اعتبار دارد. سعید از نخستین بازی تیم ملی در جام جهانی مقابل مراکش محروم است اما اگر بتواند برابر اسپانیا و پرتغال توانایی هایش را اثبات کند احتمال دارد راهی تیم بهتری نسبت به روستوف شود یا دست کم در ترکیب این تیم به یک بازیکن ثابت تبدیل شود. او در فصل جاری لیگ روسیه و جام حذفی این کشور در مجموع ۲۹ بازی ۲گل برای آمکار پرم به ثمر رسانده است.

میلاد محمدی، دیگر لژیونر فوتبال ایران در روسیه است. احمد گروژنی که از میلاد به عنوان دفاع چپ استفاده می کند در فاصله سه هفته مانده به اتمام لیگ روسیه در جایگاه دهم قرار دارد و امیدهایش را برای ایستادن در نیمه بالایی جدول این رقایت ها جست و جو می کند. یکی از قل های محمدی در این فصل نتوانست روزهای خوبش در ترکیب تیم چچنی را تکرار کند. ۲۱ بازی و یک پاس گل آمار میلاد در رقابت های فصل جاری لیگ روسیه و جام حذفی این کشور است.

قرارداد دفاع چپ تیم ملی ایران با احمد گروژنی هم تا پایان ژوئن ۲۰۱۹ معتبر است و او هم امید دارد با تبدیل شدن به یکی از بازیکنان معتبر تیم ملی در جام جهانی از تیم های بزرگ تر پیشنهاد دریافت کند.

اشکان دژاگه

ناتینگهام فارست انگلیس برای کاپیتان تیم ملی ایران به هیچ وجه خوش یمن نبود. اشکان دژاگه که در پایان فصل۱۷-۲۰۱۶ بوندس لیگا از وولفسبورگ آلمان جدا شد یک نیم فصل برای پیدا کردن تیم جدید صبر کرد تا اینکه با پیشنهاد مدیران باشگاه ریشه دار ناتینگهام فارست و آیتور کارانکا، دستیار اول ژوزه مورینیو در رئال مادرید در پنجره نقل و انتقالات زمستانی تصمیم گرفت پیراهن این تیم را بپوشد اما پس از حضور ۱۴ دقیقه ای در تنها یک بازی ناتینگهام در تمرینات از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب دیدگی شد تا حتی حضورش در جام جهانی ۲۰۱۸ در هاله ای از ابهام قرار گیرد. قرارداد دژاگه با این تیم دسته اولی فوتبال انگلیس در پایان فصل تمام می شود و در شرایط فعلی که این بازیکن به اواخر دوران بازیگری اش نزدیک می شود بسیار بعید است که بتواند به سطح اول فوتبال اروپا بازگردد.

پیام صادقیان

پیام صادقیان پس از به توافق نرسیدن با نفت تهران در ابتدای فصل راهی سوپر لیگ ترکیه شد تا با پوشیدن پیراهن تیم عثمانلی اسپور تجربه لژیونر شدن را هم به دست آورد.

هافبک جنجالی سابق پرسپولیس و ذوب آهن به دلیل آسیب دیدگی های متوالی بیش از یک سوم بازی های عثمانلی اسپور در لیگ ترکیه را از دست داده اما در مجموع ۱۲ بازی ای که برای این تیم در آستانه سقوط در لیگ برتر و جام حذفی انجام داده آمار یک گل و چهار پاس گل را ثبت کرده است.

قرارداد صادقیان با تیم ترک در پایان فصل به اتمام می رسد و آینده او در فوتبال اروپا نامشخص است.

دروازه بانان لژیونر

امیر عابدزاده، دروازه بانی است که در فصل جاری فوتبال اروپا با درخشش در ترکیب تیم ماریتیمو پرتغال توانست نظر مثبت کارلوس کی روش را جلب کند و اکنون از بچه عقاب به عنوان یکی از گزینه های قطعی حضور در فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی یاد می شود‌

دروازه پسر احمدرضا عابدزاده در ۱۳ بازی رقابت های این فصل لیگ برتر، جام حذفی و جام اتحادیه پرتغال ۱۲ بار باز شده است و او پنج کلین شیت هم در کارنامه دارد.

قرارداد امیر با ماریتیمو در پایان فصل به اتمام می رسد اما به احتمال فراوان او پس از جام جهانی هم در این تیم می ماند و اگر هم قصد جدایی از جمع شاگردان دنیل راموس را داشته باشد خداحافظی اش با لیگ پرتغال بسیار غیر محتمل است.

علیرضا حقیقی دروازه بان اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ پس از درخشش در ترکیب اسکیلستونا با وجود سقوط این تیم به دسته پایین تر لیگ سوئد به عنوان یکی از پنج دروازه بان برتر لیگ برتر انتخاب شد.

حقیقی که امید خاصی برای قرار گرفتن در فهرست تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۱۸ ندارد پیش از تعطیلات نوروز با تیم ساندسوال سوئد به توافق رسید تا یک فصل دیگر در لیگ این کشور به میدان رود.

لژیونرهای شاغل در قطر

لژیونرهای کشورمان در کشور قطر نیز شرایط بدی در این کشور ندارند. مهدی طارمی در ترکیب تیم الغرافه درخشیده است و مدیران این تیم با مبلغ بالا سعی در نگه داشتن مهدی در تیم خود دارند. موضوعی که کار آنها را راحت تر می کند این است که طارمی معمولا پول را به پیشرفت ترجیح می دهد. یعنی طارمی ترجیح می دهد تا در کشور قطر با قراردادی سنگین بازی کند تا اینکه به اروپا برود و حقوق کمتری دریافت کند. فقط اگر مهدی بتواند درخشش خوبی در جام جهانی داشته باشد تا تیم های اروپایی برای او مبلغ بالایی خرج کنند احتمال دارد این بازیکن به اروپا برود وگرنه فصل بعد هم او در الغرافه می ماند.

مرتضی پورعلی گنجی نیز اگرچه در دیدار پرسپولیس و السد گل به خودی زد و باعث اول شدن نماینده کشورمان در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا شد اما مسئولان السد از عملکرد کلی او رضایت دارند و احتمالا او باز هم قراردادش را با السد تمدید می کند.

سروش رفیعی دیگر لژیونر کشورمان در قطر، زمانی که از پرسپولیس جدا شد خودش گفت که به خاطر پول به لیگ ستارگان و تیم الخور می رود . تیمی که عملکرد خوبی در این فصل نداشته و سروش نیز نه آنقدر خوب بوده که به تیم ملی دعوت شود و نه آنقدر بد که مدیران الخور تمایلی برای تمدید قرارداد با او نداشته باشند.  البته به تازگی فولادی ها یک قرارداد داخلی مربوط به قبل از رفتن سروش به سربازی و تیم تراکتور منتشر کرده اند که ممکن است باعث شود رفیعی دوباره به ایران و تیم فولاد بازگردد.

انتهای پیام/

بررسی وضعیت لژیونرها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده

 اتحادیه فوتبال انگلیس، تغییراتی را در شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی این کشور اعمال کرد.

به گزارش تسنیم و به نقل از ESPN، اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که به منظور کمک به کاهش فشردگی بازی‌های فوتبال باشگاهی این کشور، از فصل آینده تمام بازی‌های جام حذفی این کشور به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و دیگر خبری از بازی‌های برگشت نخواهد بود.

در حال حاضر بازی‌های قدیمی‌ترین تورنمنت فوتبال جهان هم به‌صورت تک حذفی برگزار می‌شود، مگر آنکه بازی دو تیم با تساوی همراه شود که در آن صورت یک بازی دیگر با تغییر جای میزبان و میهمان انجام خواهد شد (به استثنای بازی‌های دور پنجم به بعد). این قانون به موجب توافقی که شش سال پیش میان اتحادیه فوتبال و سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس صورت گرفته بود اجرا می‌شد و هدف آن کمک به جذاب‌تر شدن جام حذفی بود. اکنون اما با پایان مدت این قرارداد، برگزاری بازی‌های جام حذفی کاملاً به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و به این ترتیب اگر بازی دو تیم با تساوی همراه شود، وقت‌های اضافه و در صورت لزوم ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده بازی خواهند بود.

تغییر دیگری که از فصل آینده در بازی‌های جام حذفی انگلیس صورت خواهد گرفت، انتقال زمان بازی‌ها به پایان هفته‌هاست. طبق اعلام اتحادیه فوتبال انگلیس از این پس بازی‌های تمام مراحل جام حذفی، در روزهای شنبه یا یکشنبه انجام خواهند شد. یکی دیگر از دلایل تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس، تغییر مدل برگزاری بازی‌های اروپایی از فصل آینده به خصوص لیگ قهرمانان اروپاست که 36 تیمی خواهد بود. به موجب تغییرات صورت گرفته، از این پس فینال جام حذفی انگلیس نیز در پایان هفته ماقبل آخر هر فصل لیگ برتر انگلیس و در یک روز کاملاً اختصاصی بدون برگزاری هیچ مسابقه دیگری از لیگ برتر انگلیس، انجام خواهد شد.

یکی دیگر از تغییرات مهم تصویب شده توسط اتحادیه فوتبال انگلیس، حذف تعطیلی میان فصل از تقویم فوتبال باشگاهی این کشور است که اجازه می‌دهد بازی‌های لیگ برتر به جای ابتدای ماه آگوست، از اواسط این ماه آغاز شود و به این ترتیب تیم‌ها تعطیلات تابستانی طولانی‌تری خواهند داشت.

در حالی که حذف بازی‌های تکراری جام حذفی خوشحالی تیم‌های بزرگ لیگ برتری را به همراه داشته، این مصوبه با اعتراض تیم‌های کوچک‌تر و دسته پایینی جزیره همراه بوده است، چرا که آنها را از درآمدهای حاصل از پخش تلویزیونی بازی‌های مجدد محروم می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • ادعای ستاره سابق بارسا: رئال بهترین تیم بود
  • تساوی نماینده فوتبال اردبیل در لیگ دسته ۲
  • تساوی نماینده فوتبال اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • گل زیبای لژیونر گیلانی در لیگ فوتبال امارات
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه، آینده‌نگرانه و توجه به نیازهاى روز جامعه
  • بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری
  • پزشک استقلال: خیلی امیدواریم یامگا فصل بعد بازی کند