Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@12:46:26 GMT

تشریح وضعیت تصویب منطقه آزاد سیستان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۲۴۶۲

تشریح وضعیت تصویب منطقه آزاد سیستان

نماینده مردم سیستان در خانه ملت درخصوص منطقه آزاد تجاری سیستان گفت: در مجلس نهم دوبار دولت لایحه تاسیس منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان را به مجلس فرستاد اما چون در مجلس منطقه آزاد و منطقه ویژه به آن الحاق شد دولت لایحه را پس گرفت و دوباره به مجلس فرستاد.

 به گزارش ایسنا- دکتر احمد علی کیخا در جمع خبرنگاران منطقه سیستان افزود: خوشبختانه در حال حاضر کلیات لایحه با یک رأی اضافه به تصویب رسیده که این حاصل تلاش همه نمایندگان استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه بین دولت و مجلس یک اختلاف نظری وجود داشت چون مجلس معتقدبود براساس قانون تعیین محدوده منطقه آزاد با اوست اما دولت تاکید برتصویب منطقه آزاد سیستان داشت ومیخواست الباقی مسایل و تصمیم گیری مکان منطقه آزاد برعهده خودش باشد، افزود: این موضوع به حکمیت شورای نگهبان گذاشته شد و این شورا رأی بر نفع مجلس صادرکرد و دولت مکلف شد تا محدوده مناطق آزاد پیشنهادی را دقیقا مشخص نماید و مصوبه هیات دولت گرفته و مهرهیات دولت را نیز بزند و به مجلس بفرستد که این فرایند بیش از یکسال طول کشید.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه ای که با آقای دکتربانک و پورابراهیمی داشتم، خوشبختانه منطقه آزاد تجاری صنعتی سیستان درکمیسیون مورد تصویب قرار گرفته و ازاین بابت نگرانی وجود ندارد.

نماینده مردم سیستان در خانه ملت گفت: برای جانمایی منطقه آزاد تجاری سیستان دو محدوده درنظر گرفته شده، اول از محدوده فرودگاه زابل تا بازارچه میلک و دیگری محدوده رامشار و منتظریم تا به صحن علنی مجلس بیاید که در یک یا دوماه آینده و احتمالا بعد از ماه مبارک به صحن علنی خواهد آمد و باید در صحن علنی مجلس همه ما در این راستا تلاش کنیم.

کیخا ادامه داد: براین اساس مجمع نمایندگان استان یک بار با آقای دکترجهانگیری جلسه داشته و قرار شد در آن روز خودشان حضور داشته باشد تا شرایطی فراهم شود که بتوانیم رای را از مجلس بگیریم.

کیخا در ادامه درپاسخ به سوال خبرنگارایسنا مبنی براینکه برنامه شما در استفاده کردن از فرصت مرز چیست؟ افزود: درگذشته تبادلات مرزی بدون دیوار صورت می گرفته و خیلی راحت انجام می شده ولی با کشیدن دیوار مرزی این کار سخت شد.

وی ادامه داد: الگوهای کار مرزی ابتدا گذر مرزی و بالاتر از آن، بازارچه های مرزی بود که مصوبه هیات دولت را داشت، منطقه سیستان دو بازارچه مرزی داشت و دراین دولت سه مورد دیگر یعنی بازارچه شاهگل، تخت عدالت و بش دلبر هم مصوبه دولت را دارد اما چون گمرک وسایر دستگاهها باید مستقر گردد می بایست زیرساخت های آن فراهم شود ولی با وجود چندین بار تذکر، متاسفانه به کندی پیش رفته است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه آزاد سیستان منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج

 پزشک معالج دست دروازه‌بان تیم ملی و تیم فوتبال پرسپولیس ضمن تشریح وضعیت وی تأکید کرد این بازیکن مشکلی برای همراهی سرخپوشان در دیدار با سپاهان ندارد.

به گزارش تسنیم، علیرضا بیرانوند که اواخر اسفند سال گذشته در اردوی تیم ملی فوتبال ایران دچار مصدومیت از ناحیه دست شده بود، پس از چند هفته دوری آماده حضور در میدان شده است.

دکتر حسین حاجی تقی فلوشیپ آسیب‌های ورزشی که معالجه دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشت ضمن تشریح وضعیت او گفت: پس از آنکه گچ دست علیرضا بیرانوند را باز کردیم، تمرینات و برنامه‌های ویژه‌ای برای بهبودی کامل او در نظر گرفته شد که خدا را شکر پس از مدتی با آمادگی مطلوب به تمرینات برگشت.

دکتر حاجی تقی با بیان اینکه بیرانوند برای حضور در میدان مشکلی ندارد، گفت: دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس از نظر پزشکی مشکلی ندارد و می‌تواند تیمش را همراهی کند، اما اینکه در دیدار با سپاهان به میدان برود بستگی به نظر سرمربی و مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس دارد. وی از نظر پزشکی برای بازی کردن مشکلی ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج