Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان، به نقل از technologynetworks ، یک مطالعه جدید پزشکی توسط محققان دانشگاه نوروآستر نشان داد که خطر ابتلا به ملانوما (سرطان پوست) در مردانی که  یک بار در روز آسپرین مصرف می کنند تقریبا دو برابر مردانی  است که آسپرین مصرف نمی کنند.

 

با این حال، زنان در این جمعیت بزرگ بیمار در معرض خطر بیشتری نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دکتر بیاتریس نوردون، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه نوروآستر، دانشکده پزشکی فینبرگ، می گوید: : “با توجه به استفاده گسترده از آسپیرین و تاثیر بالینی بالقوه، و رابطه آن با ملانوم، بیماران و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی باید از احتمال افزایش خطر ابتلا مردان به ملانوم آگاهی داشته باشند.
وی توصیه می کند: افزایش آموزش بیمار در مورد قرار گرفتن در معرض آفتاب، اجتناب از تخت های برنزه و چک کردن پوست توسط متخصص پوست، به ویژه برای افرادی که در حال حاضر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست هستند، ضرورت دارد.

وی تاکید کرد “این به این معنا نیست که مردان باید درمان آسپرین را متوقف کنند چرا که خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهند“

طبق یک مطالعه سال ۲۰۰۵، تقریبا نیمی از افراد ۶۵ سال و بالاتر  در مواجهه آسپرین روزانه یا بعضی روزها را گزارش دادند. در سال 2015، حدود نیمی از مطالعات سراسری بزرگسالان ایالات متحده، مصرف منظم آسپرین را گزارش کردند.

این مطالعه در ۲۷ آوریل در مجله آکادمی پوست آمریکا منتشر شد.

نوردون در خروجی نتایج شگفت زده شد، زیرا آسپرین گزارش شده است که خطر ابتلا به سرطان معده، روده بزرگ، پروستات و پستان را کاهش می دهد، و در برخی مطالعات قبلی گزارش شده است که آسپیرین خطر ابتلا را در مردان و زنان مبتلا به آسپیرین کاهش می دهد. نوردون این را به تغییرات روش تحقیقاتی که در مطالعات مورد بررسی برای انجمن ها و خطرات سرطان ها مربوط می شود، نسبت داده است.

از جمله احتمالات متعدد، یکی از دلایلی که مردان ممکن است آسیب پذیرتر باشند میتواند  در رابطه با (مردان گونه های انسان و حیوانات) بیان شود، وی حدس زد که مقدار کمتر از آنزیم های محافظ مانند سوپر اکسید دیسموتاز و کاتالاز در مقایسه با زنان یکی از دلایل است.
 نوردون کسی  که پژوهشگر تحقیق در مورد رویدادهای مربوط به داروهای مخدر و گزارش برنامه در شمال غرب است، می گوید“:این سطوح پایین تر از آنزیم های محافظتی نشان می دهد که سطح بالاتری از آسیب های اکسیداتیو سلولی در مردان ممکن است در ایجاد بیماری ملانوم نقش داشته باشد.”
این مطالعه اطلاعات ثبت شده پزشکی را شامل تقریبا ۲۰۰،۰۰۰ بیمار که در معرض آسپیرین یا بدون آسپیرین انعقاد (گروه کنترل) در سن ۱۸ تا ۸۹ سال بودند، بدون سابقه ی ملانوم و با زمان پیگیری حداقل ۵ سال، جمع آوری کرد.

برای بیماران مبتلا به آسپیرین، این مطالعه تنها بیمارانی بودند که حداقل یک سال از تجویز آسپرین روزانه یک بار در دوز ۸۱ یا ۳۲۵ میلی گرم در بین ژانویه ۲۰۰۵ تا دسامبر ۲۰۰۶ داشتند تا حداقل پنج سال داده های برای تشخیص اینکه آیا ملانوما در طول زمان رخ داده است پیگیری  شد.

از مجموع ۱۹۵،۱۴۰ بیمار، ۱،۱۸۷ نفر در مواجهه با آسپرین بودند. از این ۱،۱۸۷ بیمار۲۶ مورد  2.19) درصد) (هر دو مردان و زنان ( در مقایسه با 1676 (0.86 درصد) در بیماران مبتلا بدون مواجهه با آسپیرین (مردان و زنان) تشخیص بعدی برای ملانوم داشتند.
هنگامی که این گروه ها به مردان و زنان تقسیم شدند، مردان در معرض آسپرین تقریبا دو برابر خطر تشخیص ملانوم (خطر نسبیت تنظیم: ۱٫۸۳) نسبت به مردان در همان جمعیت بود که در معرض آسپرین قرار نگرفتند.

انتهای پیام/

معصومه صادقی
 

https://www.technologynetworks.com/tn/news/daily-aspirin-linked-to-double-melanoma-risk-in-men-300496

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای

تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در مرحله اول کاپ جهانی شانگهای با شکست مقابل حریفان خود از صعود بازماندند.

به گزارش ایسنا، مسابقات مرحله مقدماتی مرحله اول کاپ جهانی شانگهای چین در بخش تیمی ریکرو برگزار شد و کمانداران ایران به مصاف رقبای خود رفتند.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفت و با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

تیم ریکرو بانوان نیز با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی هر چند در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید اما در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟