Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران،عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما که مدت‌هاست با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرام خود نسبت به وقایع روز سیاسی و اجتماعی واکنش نشان می‌دهد و مطلب می‌نویسد، این‌بار با انتشار تصویر یک لیوان که حاوی زردچوبه و آب بود، به سخنان حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکنش، انتقادی بود به سخنان هفته پیش حجت‌الاسلام منتظری که از جلسات برخی که آنها را «روحانی‌نماها» می‌نامید برای حذف ولایت فقیه سخن گفته بود. ضرغامی در نوشتار خود به دادستانی تأکید کرده که در جایگاه یک مقام قضائی اگر موضوعی خلاف امنیت عمومی بوده کیفرخواست صادر کند و این مسائل را به میان مردم نکشد، چراکه اینها امروز مسئله مردم نیست. او همچنین اشاره داشته که آنچه دادستان کل «روحانی‌نما» نامیده، روحانی هستند و نه روحانی‌نما و بعد نوشته که ضدیت با ولایت فقیه در میان روحانیون از زمان حضرت امام (ره) رایج بوده است.
ضرغامی این نوشتار را با انتشار عکسی از خود که در حال نوشیدن مایعی است که به آب‌پرتقال شباهت دارد، مطرح کرد و در شرح عکس با عنوان «زردچوبه!» نوشت: «صبح‌ها قبل از صبحانه نیم‌قاشق چای‌خوری زردچوبه را در لیوان آب گرم حل کنید و بخورید. مثل من! خواص زیادی دارد. هرکس این عکس را ببیند فکر می‌کند آب‌پرتقال است! بعضی‌وقت‌ها به چشم‌هایمان هم نمی‌توانیم اعتماد کنیم، چه رسد به اینکه ندیده، نسبت‌های خلاف به دیگران بدهیم».
او بعدا در ادامه همین پست بی‌آنکه نامی از منتظری بیاورد، در بیانی انتقادی نسبت به قضاوتی که دادستان کل کشور انجام داده، نوشت: «از نقاط ضعف مهم مدیران و کارشناسان امنیتی و اطلاعاتی نگاه بدبینانه و مشکوک به همه پدیده‌هاست. اهمیت فوق‌العاده امنیت در جامعه به‌ویژه برای دولتمردان و حاکمان هم اقتضا می‌کند که نظر کارشناسی آنان در بیشتر موارد در اولویت قرار گیرد. خلأ یک پازل منطقی برای حکمرانی خوب و قضاوت جامع در مورد افراد و سیاست‌های راهبردی کشور به‌ویژه در مورد نحوه رفتار آدم‌ها موجب افراط در این دیدگاه شده است».
روحانی هستند نه روحانی‌نما
او ادامه داده: «یک مقام بالای قضائی در یک اظهارنظر عمومی سخن از تلاش برای حذف ولایت ‌فقیه توسط چند «روحانی‌نما» در قم می‌کند. اولا آن طلبه‌های مفروض، روحانی هستند نه روحانی‌نما! مخالفت و ضدیت با ولایت فقیه هم در میان روحانیون از زمان حضرت امام‌(ره) رایج بوده است. ثانیا، ولایت‌ فقیه را این چیزها تهدید نمی‌کند. امروز رفتار معتقدین و مدعیان ولایت فقیه و به‌ویژه برخی منصوبین از سوی رهبری تهدید بزرگ مشروعیت و وجاهت ولایت فقیه است. ثالثا، یک مقام قضائی عالی‌رتبه باید بر اساس گزارش‌های موثق اطلاعاتی، کیفرخواست عادلانه برای مجرمان، اگر با هدف برهم‌زدن امنیت عمومی بوده باشد، صادر کند. لازم نیست این امور به میان مردم کشیده شود. این چیزها امروز اصلا مسئله مردم نیست. امر متعالی و مترقی ولایت فقیه را با چارچوب‌های فکری محدود خود «سایز» نکنیم. این کارها ولو با «قصد قربت» خدمت به ولی فقیه نیست».
برخی روحانی‌نماها به دنبال حذف  ولایت فقیه هستند
حدودا یک هفته پیش بود که دادستان کل کشور از نفوذ دشمن در حوزه‌های علمیه خبر داده و گفته بود: «دشمن حتی در بین حوزه‌های علمیه هم برای نفوذ تلاش و برنامه دارد، بنده به اعتبار مسئولیت در دادگاه ویژه می‌بینم که گزارش‌های غیرقابل‌تردیدی در این رابطه ارائه می‌شود؛ در شهر مقدس قم عده‌ای روحانی‌نما در قالب تشکل‌هایی، تشکیل جلسه می‌دهند و موضوع جلسه این آقایان این است که چگونه موضوع ولایت فقیه را از قانون اساسی و نظام حذف کنیم. دشمن، ستون خیمه انقلاب؛ یعنی ولی فقیه و نهادهایی نظیر قوه ‌قضائیه و سپاه و نیروی انتظامی را که در راستای اهداف و سیاست‌های تعیین‌شده رهبری حرکت می‌کنند، هدف گرفته است و تلاش دارد این ارکان را به انحای مختلف با دروغ‌سازی و صحنه‌سازی مورد هجمه قرار دهد». دادستان کل البته هیچ آدرس یا کدی از آنچه «جلسات روحانی‌نماها برای حذف ولایت فقیه» نامیده، نداده است. تنها آدرس، حوزه علمیه قم است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: ضمیر ناخودآگاه معلمان بر روی شخصیت دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه) در برنامه معلم ماندگار که در مدرسه شریعتی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بسترهایی که تداوم وجود انسان را تداعی می‌کند زمانی است که دانش‌آموز نمره بالایی را کسب کرده و معلم او را تشویق می‌کند.

وی با بیان اینکه معلمی به معنای واقعی کلمه عشق است، افزود: عاطفه معلمان قابل اندازه‌گیری نبوده و کمیت نیست بلکه تماماً کیفیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه معلمان بر ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه، رفتار، منش، نگاه و حرکات آنان و روحیه دانش‌آموز تاثیر می‌گذارند، خاطرنشان کرد: واقعا مدیون زحمات معلمان هستیم و باید قدردان آن باشیم.

علیرضا شهردار زنجان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به سخن استاد هشترودی در خصوص مواجه با کلمه تکریم و کرامت، خاطرنشان کرد: معلمانی در استان زنجان یک عمر راحیه خوش تعلیم و تعلم را تقدیم کردند و الان چهره‌هایی در استان زنجان داریم که هر کدام افتخار برای کشور هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • ضرغامی: امروز برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمی‌شناسند
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان
  • کنایه تند وزیر به آمران حجاب :هل الدین الا البغض
  • کنایه ضرغامی به برخورد تند آمران حجاب /مطهری می‌گفت «هل الدین الاالحب»، آمران می‌گویند «هل الدین الاالبغض»
  • کنایه تند ضرغامی به برخورد آمران حجاب