Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-30@11:50:03 GMT

هشتمین جشنواره ملی بهارنارنج در بابل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۲۷۱۸

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بابل از معرفی ظرفیت‌های این شهرستان در هشتمین جشنواره ملی بهارنارنج خبر دادند. به گزارش بلاغ به نقل از بابل نوین، هشتمین جشنواره ملی بهارنارنج با رویکرد فرهنگی و اجتماعی با محوریت معرفی پتانسیل‌های اقتصادی و گردشگری در پارک نوشیروانی بابل در حال برگزاری است.
   
در این جشنواره کبود فیروزجایی شهردار بابل با برشمردن ظرفیت های مختلف بابل اظهار کرد: گردشگری و بهارنارنج خود به تنهایی می‌تواند ظرفیت‌های عظیمی را برای اشتغال و صنعت بابل به وجود آورد و نگاه ما به این جشنواره همین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


    
وی افزود: شادابی و نشاط مردم بابل دیگر مسئله‌ای است که ما در این‌گونه برنامه‌ها پیگیر آن هستیم و فرهنگ‌سازی در آن با توجه به مناسبت‌های مختلف نیز مورد توجه دست اندرکاران قرار دارد.
    
در بخش دیگری از این برنامه سیدمقیم مقیمی عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌های کشور با مهم خواندن این‌گونه همایش‌ها گفت: باید به‌دنبال معرفی توانمندی‌های مردمن بابل از جمله جوانان این شهرستان به دیگر نقاط کشور باشیم و در کنار این‌گونه جشنواره‌ها پیگیری مسائل عمرانی نیز از اهم واجبات در مسیر ساخت بابلی در خور جایگاه مردم آن است.
  
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بابل با اشاره به نگاه عمرانی در بستر سازی برای ایجاد اشتغال ادامه داد: ایجاد اشتغال باید همراه با ایجاد بسترهای آن باشد و مسائل عمرانی را با این رویکرد که ظرفیت‌های بابل را فعال کنیم شروع می‌کنیم و پیگیر آن تا به نتیجه رساندن در کمترین زمان ممکن هستیم، آزادسازی و ایجاد ساحلی مناسب برای بابلرود در این راستا در حال انجام است.
   
وی با انتقاد تند از فدراسیون فوتبال و برنامه ۹۰ در مورد حواشی هفته پایانی لیگ یک فوتبال کشور اظهار کرد: به نا حق جلوی صعود تیم محبوب و لایق خونه‌به‌خونه گرفته شدو آقای فردوسی‌پور بداند قبل از به دنیا آمدنش دریای بابل و چند ملی پوش بابلی بودند و از نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا حق مردم بابل را مطالبه کنند.
   
شایان ذکر است این جشنواره از روز ۱۲ اردیبهشت ماه جاری آغاز و امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت پس از سه روزکاری در بوستان نوشیروانی با برنامه‌های متنوعی چون عصر شعر، اجرای برنامه‌ها و بازی‌های بوئمی محلی، ایجاد غرفه‌های مختلف معرفی توانمندی‌های مردم بابل و برگزاری جشن ویژه نیمه شعبان با حضور بیش از ده هزار نفر به کار خود پایان داد.
    
عکاسان: کیوان یوسف‌پوری، رضا اسماعیل‌تبار و روح‌اله قلی‌پور
 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، اصغر جهانگیر روز سه‌شنبه در نخستین نشست خبری دوره جدید سخنگویی دستگاه قضایی اظهار داشت: ابتدا از حسن اعتماد ریاست قوه قضاییه برای سپردن مسئولیت خطیر سخنگویی و از اینکه فرصت خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران را یافته‌ام، قدردانی می‌کنم و امیدوارم که این مهم موجبات رضایتمندی مردم که به حق رضایت خداوند است، فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در این مسیر به همکاری‌ها و همراهی‌های اصحاب رسانه بیش از پیش محتاجیم و تلاش ما در این دوره این است که تصویری درست از خدمات عدلیه که خدمات نظام اسلامی است در معرض نظارت و قضاوت افکار عمومی به‌عنوان جویندگان حقیقت قرار دهیم.

وی با یاد کردن از سخنگویان ادوار گذشته از زحمات و مجاهدت‌های آنها در ادوار گذشته قدردانی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به دو مناسبت مهم و سرنوشت ساز در کشور؛ روز کارگر و روز معلم اشاره کرد و افزود: کارگران به عنوان بازوان تولید در کشور هستند و امسال هم که رهبر انقلاب در شعار سال به نقش مشارکت مردم تاکید کردند، این نقش بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، افزود: آنان که نتوانستند تفکر شهید را تاب بیاورند او را ترور کردند ‌و امروز بیش از هر زمان دیگر توجه و استفاده از اندیشه علامه شهید احساس می‌شود و باید تلاش کنیم این اندیشه به نسل جدید با روش های نوین انتقال یابد.

وی از زحمات معلمان و قشر فرهنگیان قدردانی کرد و افزود: قوه قضاییه تلاش دارد برای حفظ شأن معلمان در هر کجا که در جامعه لازم است اهتمام داشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه، سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مکتب جعفری اثنی عشری را به ملت ایران به‌ویژه مراجع تقلید تسلیت گفت.

جهانگیر با اشاره به ابعاد سند تحول قضایی و تمهید برگزاری جشنواره سالانه عدالت و رسانه افزود: در این جشنواره از رسانه‌ها به عنوان ناظران بیطرف که با رصد دائمی و بررسی و ارزیابی ها به دستگاه قضایی نقد منصفانه دارند، قدردانی می‌شود.

جهانگیر با اشاره به ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه گفت: اخیرا این سند از سوی ریاست قوه قضاییه تایید و ابلاغ شد و این سند می‌تواند حلال مشکلات باشد.

وی ادامه داد: سند تحول و تعالی قوه قضاییه رویکرد تحولی دارد که ۱۰ عنوان پیشران در این سند پیش بینی شده است و با همکاری سایر دستگاه‌های حاکمیتی و همراهی و مشارکت مردم اجرایی خواهد شد و هوشمندسازی، نظارت بر عملکرد ضابطین، رفع ساختارهای فساد زا، تقویب فعالیت رسانه‌ای قوه قضاییه از جمله مواردی است که در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برخی موارد که در سند تحول قضایی برای آنها راهکار و راه‌حل پیش‌بینی شده است، افزود: فراوانی مصادیق تضییع حقوق عامه، تراکم تشکیل پرونده در دستگاه های قضایی ، محدود شدن برخی از آزادی های مشروع مردم که برای فقدان قانون این اتفاق افتاده، کثرت مصادیق زیاد در تضییع حقوق ایرانیان از جمله چالش هایی است که قوه قضاییه با آن موجه است و در سند برای ان راهکارهایی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به موضوع پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه اظهار داشت: تزلزل در روابط حقوقی اشخاص یکی از چالش هایی است که قوه قضاییه با آن مواجه است. به عنوان مثال مردم با حسن نیت یک معامله را انجام می دهند اما به علت ناآشنا بودن با الفبای حقوق منجر به ثبت شکایات در سیستم قضایی می‌شود، از این رو در سند راهکار این معضل پیش بینی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امیدواریم با اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه بتوانیم موضوعاتی همانند احیای حقوق عامه، ارتقای امنیت سرمایه گذاری، جلب مشارکت مردم به نحو شایسته جامه عمل بپوشانیم.

این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به نشانی https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده در حال پخش است.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد