Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@02:45:14 GMT

نخستین قطار گردشگری در غرب کشور به استان همدان می آید

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۲۹۳۳

نخستین قطار گردشگری در غرب کشور به استان همدان می آید

خبرگزاری شبستان:مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اظهار کرد: همزمان با جشنواره پویانمایی نخستین قطار گردشگری با ۳۲۰ مسافر امروز (۱۵اردیبهشت) به همدان می آید.

فرهاد فرزانه، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان گفت: قطار گردشگری با ۳۲۰ مسافر همراه با هنرمندان و عروسک‌های نمایشی رأس ساعت ۱۲:۳۰ با استفاده از ظرفیت راه‌آهن برای شرکت در جشنواره پویانمایی به همدان وارد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد: این قطار گردشگری مورد استقبال برگزار کنندگان جشنواره پویانمایی قرار می گیرد و در این قطار، هنرمندان کشوری و شرکت‌کنندگان در جشنواره پویانمایی حضور دارند.

 

وی اعلام کرد: همشهریان همدانی می‌توانند پس از ورود این قطار به همدان، در ساعت ۲:۴۵ روز شنبه ۱۵ اردیبهشت بلیت تهیه کرده و با این قطار به تهران سفر کنند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: با سازمان رجا هماهنگی‌های لازم برای خروج این مسافران با قطار گردشگری در روز ۱۸ اردیبهشت انجام شده است.

 

وی با اشاره به مشکلات راه‌اندازی راه آهن همدان گفت: تا اتمام جوش ریل راه‌آهن استان بیشتر از ۷ کیلومتر باقی نمانده که آن هم تا چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

 

فرزانه همچنین از انعقاد قرارداد یک‌ساله قطار گردشگری (ریل باس) بر حسب نوع استفاده استان و در صورت برگزاری جشنواره‌های مختلف خبر داد و ابراز داشت: با این شرایط قطار گردشگری در طول یک‌سال پیش‌رو به همدان سفر می‌کند.

 

وی بیان داشت: در بازدیدی که با حضور مهندس عراقی، مهندس رضازاده و تنی چند از مسؤولین شهرستانی از راه‌آهن صورت گرفت، هماهنگی‌های لازم جهت ورود این قطار انجام و مشکلات پیش رو رفع شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اظهار کرد: درست است که راه‌آهن همدان مشکلاتی هم داشته ولی اگر ما می‌خواستیم بعد از رفع تمامی مشکلات قطار به همدان بیاید بهره‌مندی مردم شریف استان دیرتر انجام می‌شد به همین خاطر استان تصمیم گرفت در حین استفاده همشهریان از این موهبت نسبت به رفع تنگناها اقدام شود و خوشبختانه تاکنون ۷۰ هزار نفر از همشهریان از قطار استقبال نمودند.

 

فرزانه گفت: اتصال ملایر به راه آهن غرب کشور که از سال 1380 آغاز و یک دهه به طول انجامید، در نهایت به طول 90 کیلومتر از سمنگان اراک اجرا شد و این شهرستان را به خطوط ریلی کشور متصل و تحولی چشمگیر در حوزه توسعه ریلی و تردد مسافر و بار در این منطقه از جنوب استان همدان ایجاد کرد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: کاهش میزان بار ترافیکی، افزایش جابجایی بار و مسافر، رونق صنعت، اقتصاد، صادرات و رشد صنعت گردشگری از دستاوردهای تکمیل خط آهن این استان ارزیابی شده است که با اضافه شدن ظرفیت قطارهای گردشگری، این روند شتاب روز افزون می گیرد و بی شک تاثیر بسزایی در میزبانی همدان در برگزاری دو رویداد بزرگ بین المللی در سال 2018 (انتخاب به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و میزبانی اجلاس جهانی گردشگری) می تواند داشته باشد.

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران برجام مجلس جشن نیمه شعبان نیمه شعبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصلی جشن های نیمه شعبان قطار گردشگری جشنواره پویا نمایی استان همدان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در نهمین نشست شورای تأمین مسکن استان، افزود: شناسنامه مسکن استان به طور کامل احصا و هر آنچه برای تکمیل اقدامات گسترده‌ای که تاکنون به همت #دولت_مردمی_و_انقلابی_ایران_قوی در حوزه مسکن در استان همدان انجام شده، مشخص و پیش روی مسئولان است.

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، باز آفرینی شهری و مسکن روستایی چهار محور مهمی است که با قوت و برای دست یافتن به تمامی اهداف تعریف شده، دنبال می‌‎شود.

استاندار همدان اظهار کرد: از اقدامات جهادی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها تقدیر می‌کنم.

وی گفت: پروژه‌های مسکن در شهرستان‌ها توسط معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی با فرمانداران، شهرداران و مدیران به صورت ویژه بررسی می‌شود.

قاسمی فرزاد بیان کرد: رقابت مثبت برای تسریع روند کار نهضت ملی مسکن در دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: فرآیند تأمین زمین با روند قانونی و معرفی متقاضیان به بانک‌ها توسط #دولت_مردمی_و_انقلابی_ایران_قوی انجام می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مسکن باید با کیفیت مطلوب و سرعت بالا احداث شود، افزود: در کنار تحقق شعار "جهش‌ تولید با مشارکت مردم" جهش مسکن نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اولویت تأمین مسکن استان است.

دیگر خبرها

  • بانوی کبدی کار استان همدان در اردوی تیم ملی
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان
  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • دیدار استاندار همدان با نخستین معلمش بعد از ۵۰ سال + تصویر
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی