Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@20:18:24 GMT

سلام ای شهر شیخ و خواجه، شیراز

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۲۹۷۸

سلام ای شهر شیخ و خواجه، شیراز

به رغم تخریب های گذشته و تغییرات اقلیمی چندسال گذشته، هنوز هم اردیبهشت ماه، بی شک شیراز دیدنی ترین جای کشور است.
از این گذشته در حالی که سال هاست نیمه اردیبهشت ماه به نام «شیراز» آراسته شده اما هنوز برنامه هایی درخور این روز برگزار نشده است و این نام گذاری تنها در محدوده فارس و شاید چند استان جنوبی باقی مانده که در شأن شهری بین المللی مانند شیراز نیست و جا دارد مسئولین برای تبدیل شدن آن به یک روز و یا رویداد ملی در تقویم کشور تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان گر چه شیراز و شهرت این شهر پرآوازه حتی در آن سوی مرزها نیز نامی شناخته شده است و گاه حتی ایران را به نام شیراز و بزرگانش می شناسند اما نباید تنها به گذشته بسنده کرد بلکه باید گذشته را به عنوان چراغی برای راه آینده دید تا شیراز به آن جایگاه واقعی دست یابد که یکی از اقدامات اساسی در این رابطه، توجه بیشتر به روز و هفته شیراز و تبدیل آن به روزی ملی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: تاکنون نگاه به روز شیراز یک نگاه رویداد محور و برندسازی از این روز نبوده و امسال نیز با توجه به زمان کمی که مدیریت جدید شهرداری و شورا داشت تنها توانستیم مراسم و جشن های این هفته را مانند سال های قبل برنامه ریزی کنیم.
گشتاسبی راد ادامه داد: البته مراسم هفته شیراز امسال با سال های قبل تنها یک تفاوت دارد و آن برگزاری جشن های هفته شیراز در حاشیه شهر بود که البته مورد استقبال نیز قرار گرفت.
وی اظهار داشت: ما در حال تلاش برای رویدادمحور کردن هفته شیراز هستیم اما برای امسال کار بیشتری نتوانستیم انجام دهیم چرا که در این فرصت کوتاه امکان پذیر نبود. برای رویدادمحور کردن چنین روزی و تدوین برنامه های آن حداقل به یک سال زمان نیاز است.
گشتاسبی راد با اشاره به برخی برنامه های امسال هفته شیراز، از اجرای تئاتر سعدی در آرامگاه شیخ اجل، شب شعر شیراز، اجرای پیاده راه انوری و جشنواره شب های اردیبهشت به عنوان برخی از این برنامه ها اشاره کرد و گفت: نام شیراز خود یک برند جهانی است و در هرجایی که با ایران آشنا هستند شیراز را به خوبی می شناسند اما هنوز هم نیاز است شیراز را بیش از گذشته به دنیا بشناسانیم. در همین زمینه یکی از اقدامات اساسی ما در آینده، جذب گردشگران بیشتر است چرا که با توجه به حجم گردش مالی که در صنعت گردشگری وجود دارد این کار می تواند باعث رونق اقتصادی شهر نیز شود و شیراز ظرفیت این کار را دارد که بخش زیادی از این سرمایه های سرگردان حوزه گردشگری را جذب کند و این کار با رویدادمحور کردن هفته شیراز بهتر نیز خواهد شد.
عضو شورای شهر شیراز نیز در این رابطه به «خبرجنوب» گفت: نام و آوازه این شهر به خودی خود یک ظرفیت بالاست که هم در سطح کشور و هم در سطح بین المللی مطرح است. شیراز بودن خود یک ظرفیت است و هر کاری هم کنیم شیراز هنوز هم گردشگران خود و دوستدارانش را در حوزه های مختلف دارد و حتی شاهد برگزاری بسیاری از سمینارها و کنفرانس های بین المللی به ویژه حوزه پزشکی در شیراز هستیم.
سیروس پاک فطرت افزود: اما نه در گذشته و نه امروز هنوز نتوانسته ایم هفته و روز شیراز را به کل کشور بشناسانیم و هرسال برای روز و نام شیراز به صورت شعاری عمل کرده ایم. هنوز نتوانسته ایم جایگاه روز شیراز را به صورت ملی جا بیندازیم و در کشور 15 اردیبهشت را به عنوان روز شیراز نمی شناسند. باید مسئولین ما عزم جدی داشته باشند تا نام روز شیراز را در تقویم به صورت رسمی و قانونی ثبت کنیم که البته این موضوع را در سفر کمیسیون اجتماعی مجلس به شیراز نیز با آنها مطرح کردیم و باید از طریق مجلس پیگیر آن باشیم تا با این کار، روز شیراز را جهانی کنیم.
وی با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی شهر شیراز برای تبدیل شدن به برندی جهانی گفت: امروز ما هنوز در ارتباطات هوایی و ریلی خود مشکل داریم و پروازهای هوایی بین المللی ما کم است. در حوزه ریلی نیز تنها با اصفهان در ارتباط هستیم و هنوز ریل های ما به خلیج فارس متصل نشده، این در حالی است که همین راه های ارتباطی است که نام شیراز را حفظ می کند.
پاک فطرت برگزاری مسابقات و همایش های بین المللی را به عنوان یکی از راه های شناساندن بیشتر نام شیراز دانست و افزود: درخصوص بافت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز معتقدم هنوز کارها در حد حرف و شعار باقی مانده در حالی که ما باید در قسمت هایی از بافت حتی زمین رایگان در اختیار دیگر انسان ها بگذاریم و عوارضی هم از آنها نگیریم تا برای خود زائرسرا و فضاهای اسکان بسازند و با این کار بتوانیم گردشگران آنها را جذب کنیم.
وی اضافه کرد: برای درآمدزایی شهر در آینده باید ابتدا هزینه هایی را انجام دهیم تا سرمایه گذاران رغبت آمدن پیدا کنند، کاری که امروز مشهد در حال انجام آن است و در حالی که گردشگران خود را دارد اما هنوز هم امکانات ویژه ای برای ساخت زائرسرا به دیگر شهرهای کشور می دهد اما ما هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت سومین حرم اهل بیت (ع) بودن خود استفاده کنیم. این گونه نمی شود که ما از میهمانان برای آمدن به شیراز دعوت کنیم اما به خوبی هم از آن ها پذیرایی نکنیم.

 

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 خلیج فارس زمین سرمایه گذاران شعر مشهد موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروند خبرنگار:آبگرفتگی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، در پی بارش های رگباری امروز شیراز برخی خانه های خیابان گلستان شیراز دچار آبگرفتگی شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • عکس‌| پیام وحید امیری پس از حذف پرسپولیس
  • پست عذرخواهی وحید امیری از پرسپولیسی‌ها
  • سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • شهروند خبرنگار:آبگرفتگی شیراز
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان